• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • EnBlivandeWestring
    SamsonS skrev 2016-10-09 09:35:34 följande:

När ringer man mvc? :P 6 år sen jag var gravid sist och då plussade jag i v8, så ringde ju nästan direkt då. Men känns lite väl tidigt att ringa redan i v4 :P

Jag ringde direkt när det visades på CB-digital (visade bara v 1-2) och MVC lät mig komma in redan dagen efter om jag ville men bad om nästa vecka. Vanligast annars är vecka 8-10 i de flesta kommuner (skåne 7-10 om du inte är förstföderska) men boka in tid kan man göra direkt så man vet när man ska dit :D Dem kan boka in i framtiden ju
    Kärlek till er
  • SaandraR
    EnBlivandeWestring skrev 2016-10-09 10:06:29 följande:
    Nej, allt beror på hur högs koncentrerat dina hormoner är i ditt urin. Oroa dig inte alls :D Jag trodde samma sak men fick sen reda på att det var jättevanligt. Är sträcket där så ska det vara okej :) Försök att inte testa dig var dag. Du är gravid, njut av det och vänta in ditt möte med BM så ska du få se att dem säger samma sak :)
    Kärlek till er
    Tack för ditt svar..:)
  • Mimmsan01

Har skickat ett meddelande till dig här på familjeliv :) kika där så ska ja hjälpa dig!

LiiiissYy skrev 2016-10-08 20:27:14 följande:

Kan du bjuda in mig till gruppen? :)

• Thullyn
    MiniV skrev 2016-10-08 20:05:23 följande:
    Jag hade sen ägglossning!
    Hur sen ägglossning hade du? 
  • Thullyn
    SamsonS skrev 2016-10-08 17:00:11 följande:
    Jag har sen äl. Är väldigt oregelbunden och denna cykeln hade jag inte äl förrän cd 32 :/ trodde aldrig för mitt liv att vi skulle lyckas med så oregelbunden cykel, men tydligen.

Kommer nog ha svårt att glädjas åt det än då vi har försökt väldigt länge. Men jag hoppas allt går vägen.
    Jag vet hur du känner dig, förhoppningsvis går det bra. 
    Har du kontaktat någon gynekolog eller barnmorska för att få hjälp och svar?
  • SamsonS
    Thullyn skrev 2016-10-09 11:37:34 följande:
    Jag vet hur du känner dig, förhoppningsvis går det bra. 
    Har du kontaktat någon gynekolog eller barnmorska för att få hjälp och svar?
    Ja vi ville påbörja en utredning, men eftersom vi har ett barn sen tidigare får vi ingen hjälp så det lades ner. Det var i somras, mer än så har vi inte gjort.

Är riktigt orolig nu för missfall. Har molvärk och det känns som jag ska få mens hela tiden, vill bara att dessa veckorna ska gå fort nu. Har även världens illamående redan och ömma bröst så jag hoppas det håller sig.
  • strösocker

Hej! Jag plussade igår på vårt fjärde försök. Har bf 15 juni! Är så lycklig, men är rädd för missfall såklart... Haft molvärk i 1,5 vecka och liksom kramper i underlivet som kommer och går. Gör kanske inte jätteont men det känns! Någon mer som har det så? Är i vecka 4+3

• Thullyn
    SamsonS skrev 2016-10-09 13:25:42 följande:
    Ja vi ville påbörja en utredning, men eftersom vi har ett barn sen tidigare får vi ingen hjälp så det lades ner. Det var i somras, mer än så har vi inte gjort.

Är riktigt orolig nu för missfall. Har molvärk och det känns som jag ska få mens hela tiden, vill bara att dessa veckorna ska gå fort nu. Har även världens illamående redan och ömma bröst så jag hoppas det håller sig.
    Att du har illamående är en positiv sak vilket innebär att du ändå har symtom.
    Sj känner jag inte så mycket längre. förutom att det känns lite konstigt nedre delen av magen samt ömma bröst men de gör inte lika ont sm det har gjort i dagarna som varit.  Ska träffa gynekolog nu på onsdag så får vi se vad han säger. Är så nervös. 
  • Jojjo92

Är också jätteorolig för missfall, går och tänker på det hela tiden. Är i vecka 4+6 och har varken ömma bröst eller känner något illamående. Idag har jag haft riktig och stark mensvärk, inte "växtvärk" som andra dagar. Känns verkligen som att mensen ska komma. :(

• SamsonS
    Jojjo92 skrev 2016-10-09 14:06:58 följande:

Är också jätteorolig för missfall, går och tänker på det hela tiden. Är i vecka 4+6 och har varken ömma bröst eller känner något illamående. Idag har jag haft riktig och stark mensvärk, inte "växtvärk" som andra dagar. Känns verkligen som att mensen ska komma. :(

Ja usch, man går och tänker på det hela tiden! Just nu är mitt mål att komma över bim på tisdag. Känner att jag får sätta upp små små mål för att stå ute. Men man känner ju efter heeela tiden och jag vet inte hur många gånger jag springer på toa för att se så jag inte blöder. Men man får väl försöka tänka att nej, nu är jag gravid, och blir det missfall är det inget jag kan påverka ändå. Men klart att det är svårt att tänka så :)
Svar på tråden BF juni 2017