Fru89 skrev 2016-10-09 22:41:04 följande:
Vi har börjat fundera på när och hur vi ska berätta för föräldrar, släkt, vänner, på jobbet osv.
Vi hade väl tänkt berätta för blivande mor- och farföräldrarna om ca 3 veckor, då går vi precis in i vecka 9. Jag är dock nervös över illamåendet hur det blir om jag måste berätta på jobbet. Vill ju helst att våra föräldrar ska få veta först såklart. Men det är svårt när man jobbar i butik o eventuellt måste rusa på toa när jag hjälper en kund, kan vara bra för min kollegor att veta anledningen :P
Hur tänker ni kring avslöjande och hur ni kommer berätta?
Vi bor en bra bit ifrån våra föräldrar så vi berättar såfort vi kan se dem öga mot öga.
Vi ska berätta för sambons föräldrar nu till helgen. De ska komma och hälsa på oss och det är ett bra tillfälle. Nästa helg ska vi ner och fira min mammas födelsedag så det r med ett bra tillfälle.
Vi ska ge dem koppar där det står farmor, farfar, mormor och morfar på.
Sambons föräldrar har precis och ska snart fylla år så det kommer presenteras som en försenad/tidig födelsedagspresent.
Min mamma fyller år nästa helg så hon kommer få båda kopparna gör mormor och morfar.
Ska bli så kul att se deras reaktioner, är första barnbarnet för alla.
Jag har redan talat om för min chef. Vi har lite schema läggning för vem som ska lära sig vad. Just nu är jag själv på en uppgift och ska lära upp en till. Men kände att chefen behövde veta då det måste in en till på min uppgift då det är ganska lång upplärning. Så hon gick veta förra veckan.
Kollegorna har jag inte sagt något till än. Om det skulle vara så att jag börjar bli illamående och inte kan sköta mitt jobb ordentligt så kommer jag berätta innan vecka 12 men om inte så tänkte jag vänta lite till.