• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • sk0rpan
    jessi84 skrev 2016-10-12 07:34:14 följande:

Hej.

Jag plussa i måndags (andra barnet) och vill bara berätta för familjen men är bara i vecka 5. Bf 18/6-17. Sist berätta vi nog för familjen i v.7 tror jag då jag ville de skulle veta om något hände eller att man mådde dåligt.

Nu ska vi på konsert nästa helg med sambons syster hennes man och 2 kompisar så då kan jag ju inte dricka och de kommer se direkt att man dricker alkoholfritt. Ska man ljuga att man tar penicillin eller berätta? Min sambos familj bor nära oss men inte min familj så träffas inte så ofta så vet inte hur jag ska berätta det. Kan inte vänta till jul.

Förra gången hade jag en liten tavla där jag skrev mars 2015 och sen sen stork. Farmor och farfar fick den direkt men för de andra skicka jag ett mms.

Har du några idéer på hur man kan göra?

Jag är också bara i vecka 5, men vi har berättat för alla i närmaste kretsen. Dock inte farföräldrarna - än! Det är deras första barnbarn så min sambo ville avvakta lite. Jag berättade tidigt i förra grav också, av samma anledningar, att de skulle veta om något hände osv.

Jag hade en fantasi om att kläcka nyheten vid jul men är alldeles för exalterad för att hålla tyst ;) Sen tycker säkert majoriteten att man ska vänta till efter v12, men alla skulle ändå märka och för mig skulle det kännas larvigt att förneka när det är så uppenbart (slutat röka, dricker inte, illamående etc)

Vi har samma BF, kul :) Andra barnet även för mig, jag har en 6-åring sen tidigare :)
  • BaconAttityd

Hej alla.. igår så kom de lite blod när jag satt på toaletten.. det va så lite så jag tänkte inte mer på det. Men det ökade under dagen och sedan blev det mörkare o mörkare.. tyvärr så får jag säga att det blev missfall. men men.. det kommer flera försök.. jag önskar er all lycka i era graviditeter och det kommer gå jätte bra för er hoppas jag på! Kram på er alla och ha en bra dag på er och era juni barn <3

• SamsonS
    Joma841 skrev 2016-10-12 07:50:34 följande:

Hej på er! Mår alla bra?

Har känt molande "växtvärk" hela tiden fram till igår. Kände inga symptom igår alls, så nu nojjar man ju onödigt vis. Inget blod eller bruna flytningar så borde väl allt vara vanligt? :/

Jag mår sådär. Molvärk till och från men absolut hanterbart. Men har världens illamående till och från också. Blir illamående när jag äter så har svårt att få i mig mat. Försöker med mackor,kex och nyponsoppa men även det är svårt :/ är bara i V5 så är rädd att det kommer bli värre!
  • Hermelinien

Hej och grattis för alla plus!!

Jag fick inget plus på bim -4 (skulle iväg på spelning och ville veta om jag kunde dricka eller ej blev dock inte så mkt ändå.)

Men nu är mensen som aldrig är försenad lyst med sin frånvaro. Jag hoppas innerligt att den inte kommer, den är försenad två dagar nu. Vi har försökt i snart ett år, jag 25 och sambon 26 år.

Har haft molvärk väldigt länge, minst två veckor. Brösten började ömma lätt för 8 dagar sen men nu kan jag knappt ta på dom. Sjukt trött, drar i ljumskar, orolig mage och kramp i vaden. Kan vara önsketänkande med men hoppas!

Lycka till allihop!

• jessi84
    sk0rpan skrev 2016-10-12 08:03:24 följande:

Jag är också bara i vecka 5, men vi har berättat för alla i närmaste kretsen. Dock inte farföräldrarna - än! Det är deras första barnbarn så min sambo ville avvakta lite. Jag berättade tidigt i förra grav också, av samma anledningar, att de skulle veta om något hände osv.

Jag hade en fantasi om att kläcka nyheten vid jul men är alldeles för exalterad för att hålla tyst ;) Sen tycker säkert majoriteten att man ska vänta till efter v12, men alla skulle ändå märka och för mig skulle det kännas larvigt att förneka när det är så uppenbart (slutat röka, dricker inte, illamående etc)

Vi har samma BF, kul :) Andra barnet även för mig, jag har en 6-åring sen tidigare :)

Va kul.

Familjen vill jag gärna berätta för tidigt ifall det skulle hända något.

Kan inte vänta till jul med att berätta något.

Måste klura ut när och hur vi ska berätta då vi inte ses för ofta. Ialla fall inte min familj.

Har en pojke på 19 månader.

Var bor du?
  • sk0rpan
    jessi84 skrev 2016-10-12 10:50:24 följande:

Va kul.

Måste klura ut när och hur vi ska berätta då vi inte ses för ofta. Ialla fall inte min familj.

Var bor du?

Jag bor i Eskilstuna, du då? :)

Nej, det förstår jag. Om du vill hitta kul sätt att berätta det på så fanns det massor när jag googlade, jag hade bara för lite tålamod så jag har bara öst ur mig till höger och vänster ;) Förhoppningsvis kan vi göra nåt kul av det för de ovetande farföräldrarna iaf :D
  • Crazy catlady

Plussade idag, några dagar innan BIM.. så vad som helst kan hända! 
    Men går allt som vi vill så väntar vi en midsommarbebis :D <3 
    BF 23 juni .. Andra barnet för mig, tredje för min man.. (första tillsammans)

• EnTove

Hej! Jag hoppar gärna in här! Plussade I lördags, efter att mensen var en vecka sen. Har bf cirka 11-13/6! :)

26 år, första barnet, om det går vägen. Oplanerat, men spännande!

• EnBlivandeWestring

Var hos BM för första gången idag och hon räknade ut att jag är i vecka 5+ (så v 6). Vi pratade mycket om min oro (är en allmänt ångestfylld person) så hon sa att om jag ville kunde jag få komma in redan i vecka 9 (gratis) och ta ett VUL för att få se att där verkligen är någonting i magen så det blir mer verkligt. För trots alla symptom jag har så kan jag inte riktigt inse det. Det känns som att omvärlden har fått in det mer än mig och ändå gör jag allt jag ska för att behålla det, som på rutin och jag älskar redan mitt barn. Men allt känns så tillfälligt :(

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    jessi84 skrev 2016-10-12 10:50:24 följande:
    Va kul.

Var bor du?
    Jag och sambon berättade för hans familj genom att skicka en bild på mig när jag håller en sparkdräkt för nyfödda där det stod "Vi ses i juni" på :D
    Kärlek till er
Svar på tråden BF juni 2017