• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • ejh97
    Monsan skrev 2016-10-10 16:55:42 följande:

Äntligen får man hoppas in i en bf grupp.. plussade för en vecka sedan på bim -4 med bf 16 juni.. fick ett missfall i v.9 i somras så hoppas verkligen denna lilla krabat vill stanna kvar.. finns det någon Facebook grupp...

finns en grupp som heter gravida bf maj/juni2017 :)
  • Jn1
    Jojjo92 skrev 2016-10-11 15:11:36 följande:

Någon som varit på eller fått tid till vul? Fick tid bara vecka då jag är 6+2. Hoppas jag får se ett litet hjärta då. :)

Åh jag vill också! Har bara fått information om att boka vanligt UL i månadsskiftet december/januari, känns som en evighet.. får alla möjlighet till vul, eller är det olika från landsting till landsting? När jag var hos bm frågade jag när man får höra hjärtljuden och då sa hon efter UL, och sedan under varje besök, men jag tror hon menade lyssna med en doppler(?) vill så gärna lyssna nu, tror allt blir mer verkligt då! Är i v 7 (6+1)
  • sk0rpan
    druvan52 skrev 2016-10-11 06:31:37 följande:

En fråga, jag plussade och det visade 2-3 veckor. Skulle ni kolla att det går upp till 3+ efter ytterligare en vecka, och skulle ni följa att plusset håller i sig? Eller bara vänta in ultraljudet?

Jag har varit helt testberoende sen ÄL och jag vill inte ens gissa på slutsumman av kardemumman.. Jag tänkte som du, att jag skulle "följa" veckoindikatorn och se att det stiger, men har läst så vansinnigt mycket negativt så jag har lagt ner det nu. Jag tog ett test igår och det visade fortf 1-2v trots att det borde vara 2-3v nu. Sen började jag googla och läste att det var väldigt ofta de visade fel vecka och det orsakade onödig oro hos testarna.

Bokat ett privat tidigt UL nästa vecka istället och håller tummarna för att allt går som det ska :)
  • Bmwz34
    Jojjo92 skrev 2016-10-11 15:11:36 följande:

Någon som varit på eller fått tid till vul? Fick tid bara vecka då jag är 6+2. Hoppas jag får se ett litet hjärta då. :)

Jag ska på vul nästa vecka :) hoppas på att få se ett hjärta slå då..
  • Starletz
    Minasalomonsson skrev 2016-10-11 15:17:45 följande:

Hej Jag behöver hjälp med och tyda mitt gravtest! jag ser ett plus! Ser ni de? Min mens ska komma på fredag men har kännt en massa konstig i magen! men har trott att jag har inbillat mig! Jag och min sambo vill så gärna ha barn!

/Mina

Tydligt plus! Stort grattis! :D
  • melle90

Hoppar in här!

Plussade igår med första barnet :)

Chockad igår trots att vi försökt 6 månader men nu börjar det gå in ;)

Plus på bim -3

• Tian

Hej! Hoppar in i den här tråden, plussade för 3 dagar sen, är beräknad till 17 juni 2017! Är så glad och samtidigt orolig att något ska gå fel! Vill bara dela med mig till alla nära och kära att jag är gravid! Men får ha tålamod! Är i vecka 5 nu!

• jessi84
    Tian skrev 2016-10-12 05:54:15 följande:

Hej! Hoppar in i den här tråden, plussade för 3 dagar sen, är beräknad till 17 juni 2017! Är så glad och samtidigt orolig att något ska gå fel! Vill bara dela med mig till alla nära och kära att jag är gravid! Men får ha tålamod! Är i vecka 5 nu!

Hej.

Jag plussa i måndags (andra barnet) och vill bara berätta för familjen men är bara i vecka 5. Bf 18/6-17. Sist berätta vi nog för familjen i v.7 tror jag då jag ville de skulle veta om något hände eller att man mådde dåligt.

Nu ska vi på konsert nästa helg med sambons syster hennes man och 2 kompisar så då kan jag ju inte dricka och de kommer se direkt att man dricker alkoholfritt. Ska man ljuga att man tar penicillin eller berätta? Min sambos familj bor nära oss men inte min familj så träffas inte så ofta så vet inte hur jag ska berätta det. Kan inte vänta till jul.

Förra gången hade jag en liten tavla där jag skrev mars 2015 och sen sen stork. Farmor och farfar fick den direkt men för de andra skicka jag ett mms.

Har du några idéer på hur man kan göra?
  • Joma841

Hej på er! Mår alla bra?

Har känt molande "växtvärk" hela tiden fram till igår. Kände inga symptom igår alls, så nu nojjar man ju onödigt vis. Inget blod eller bruna flytningar så borde väl allt vara vanligt? :/

Svar på tråden BF juni 2017