• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Karesse

Har plussat nu i veckan. Har PCOS och fått remiss för IVF efter flera år av försök så visar jag plötsligt gravid på naturlig väg.. Är helt paff och såklart livrädd att det inte kommer hålla hela vägen men än är jag här.
    Har inte berättat för någon mer än min sambo, han vill vänta tills ultraljud.. därför har jag ingen att prata med om alla upplevelser och hur det ska kännas. Är nyss fylld 28, inga tidigare barn.. följer gärna denna tråd :)

• Slang0rd

Hej hej 25 år bor i sthlm väntar mitt andra. Har ett barn på 5 år redan:) har bf runt den 14 om jag räknat rätt. :)

• MiniV

Jag vill berätta för alla,nu! Men vi väntar nog till vecka 12, som förra gången. Sist var jag 12 fullgångna veckor på julafton - helt perfekt! :P

Min bästis visste från dagen jag hade plussat (med första), typ, men nu vet bara sambon.

Går gaaalet långsamt. Jag skulle ringt MVC i fredags men glömde, så jag ringer imorgon, när jag går in i vecka 7. Drömmer

• miamarina84
    Karesse skrev 2016-10-16 19:14:04 följande:

Har plussat nu i veckan. Har PCOS och fått remiss för IVF efter flera år av försök så visar jag plötsligt gravid på naturlig väg.. Är helt paff och såklart livrädd att det inte kommer hålla hela vägen men än är jag här.

Har inte berättat för någon mer än min sambo, han vill vänta tills ultraljud.. därför har jag ingen att prata med om alla upplevelser och hur det ska kännas. Är nyss fylld 28, inga tidigare barn.. följer gärna denna tråd :)

Underbart :) vi gjorde ivf i augusti och plussade naturligt i september och v 45 hade vi ivf nr två inplanerat. Mirakel kan ske tydligen <3
  • Emlov

Vi har inte heller berättat för någon annan.

Enligt min app ( Gravid & Baby) ska jag vara i v 6.

Jag är supernojig att det ska vara något fel, att jag ska få missfall osv. Läser kanske lite för mycket skräckhistorier om att de flesta missfall händer denna veckan.

Tänkte ringa Mvc för inskrivning i veckan, men jag kan inte fatta riktigt att jag är gravid, trots 6(!) tester :)

• sweetcandy

Jag har berättat för min man, min syster, mina två bästa vänner. Och sen vet typ 120 mammor från en annan mammagrupp sen jag vänta yngsta sonen om detta :P

Övrig familj får veta när vi gjort moderkaksprovet och fått reda på det!

• trollis86

här är en till som "tror" vi plussat :) hade beräknad mens 8.10, tog ett digital test dagen efter och visade inte gravid...testade igen 3 dagar efter men blev något fel så visade inget resultat...testade igen följande dag och visade ett svagt plus. hoppas och tror ju jag är gravid eftersom ingen mens kommit ännu. bf skulle isåfall bli 17 juni 2017 :) blir isåfall vårt andra barn :)

• Slang0rd
    Fru89 skrev 2016-10-16 19:50:49 följande:

Vad använder ni för gravidapp/-ar?

Gravid & baby :)
Svar på tråden BF juni 2017