• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Maddis94444
    Susi85 skrev 2016-10-16 14:54:00 följande:

Hej!

Vi har nyss plussat, är 31 år och har två barn, så detta är nr 3 ???? Tidigt än, bf 22/6 enligt appen. Men jag har haft lite oregelbunden menscykel så vi får se framöver om bf stämmer men runt då iaf. När tänker ni ringa mvc?

Dom rekommenderar väl att ringa när man är i vecka 6 :)

Vilket jag är i nästa vecka så jag tänkte ringa imorgon :D

• Grodan1234

Hej!

Nej inte berättat för någon än!

Känns alldeles för tidigt. V 5 på tisdag

Hur resonerar ni kring att berätta tidigt?

Man vill ju egentligen slänga ut nyheten men känns lite läskigt innan v 12.

• Cocostoffsan

Har inte heller berättat för någon än. Kommer behöva berätta på jobbet snart då det finns saker jag inte kan jobba med som gravid. Tror att vi väntar några veckor med att berätta för familj och vänner.

Fick reda på att jag ska bli faster i april och får nästan dåligt samvete att ta lite av den "glansen" från min bror och hans tjej.. samtidigt är jag överlycklig över att bli faster, som jag längtat! :) och att kusinerna får så nära i ålder är ju fantastiskt (om allt går som det ska vill säga). :)

• Madde87

Jag har berättat för familj och de närmsta för jag kunde inte hålla mig. Dessutom kan det vara skönt med stöd om det skulle hända nåt. Jag tänker lite att det faktiskt kan hända hemskheter efter vecka 12 så varför vänta!

Haha försöker nog mest intala mig själv att det var okej att berätta så här tidigt.... Fast egentligen hade det varit roligt att berätta vid jul ju ;)

• enilorac81

Hej,

Plussade idag på bim. Hade äl 4/10. Så BF 26/6, sjukt tidigt i graviditeten. Har två barn sen innan 3 och 4 år. Fick missfall i juni, eller ja ma i juni. Så fostret dog nog i vecka 7, men skrapades i vecka 11-12...hoppas denna filur vill hålla sig kvar i magen

• Hermelinien

Om allt går vägen berättar vi vid jul dock måste jag prata med chefen imon eftersom jag jobbar tungt och kring kemikalier. Kommer bli jobbigt att hålla tyst..

• Grodan1234

Det känns väldigt väldigt kul att få berätta en sån sak just kring jul, jag borde va i v 12 ca 13 december..

Frågan är om man lyckas hålla tyst.

Detta blir nr 3 för oss, 10 och 6 år är barnen härhemma.

Jag testade pos igår morse, har fortfarande inte fått nån minut själv med mannen, blir nog att berätta ikväll. Första försöket tog det sig på satt han blir nog lite paff ;)

Vad har ni andra för jobb?

Jag börjar redan oroa mig då jag har haft hemsk foglossning under dom andra graviditeterna.

• Jojjo92

Jag vill berätta nu då jag inte kan hålla mig, men sambon vill vänta tills minst vecka 12. Det är jättejobbigt att gå och hålla på en såhär spännande hemlighet. Tycker man lika gärna kan berätta innan vecka 12 om man vill då stödet kan vara skönt om något händer. :)

• Crazy catlady
    Jojjo92 skrev 2016-10-16 18:51:51 följande:

Jag vill berätta nu då jag inte kan hålla mig, men sambon vill vänta tills minst vecka 12. Det är jättejobbigt att gå och hålla på en såhär spännande hemlighet. Tycker man lika gärna kan berätta innan vecka 12 om man vill då stödet kan vara skönt om något händer. :)

Vid min förra graviditet så berättade vi ganska snabbt till alla typ.. men bebis satt fel och vi va tvungna att ta bort det... och det va för skitjobbigt att berätta för alla om vad som hänt ! Så denna gång tänker vi iaf vänta med att berätta för hans och mina föräldrar,  tills vi ser att allt e bra, sitter där det ska och tills vi ser ett hjärta slå.. men till vänner och bekanta väntar vi tills efter vecka 12.. 
Svar på tråden BF juni 2017