BF juni 2017 STHLM
Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D
Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D
Ungefär som jag då, har dock sluppit illamåendet hittills! Har bara kommit när jag sitter bredvid i bilen och inte kör, när jag är hungrig typ. :) kissar oftare och tröttheten är enorm! Vissa dagar känns det svårt att hålla mig vaken på jobbet!
Tänkte kika med er om någon känner igen detta.
Jag hade tidigare - dagarna vid mens - alla symptom för graviditet (och plussade) men de har liksom mattats av nu.Igår hade jag fortfarande lite molvärk, törstig, lätt huvudvärk, ont i svanken och förbaskat ömma bröst och bröstvårtor.
Men det började med att jag igår eftermiddag inte kände mig särskilt gravid längre. Är inte illamående, inte yr och jag vet inte.
Någon som upplevt/upplever att symptomen kan trappas av istället för att öka? Funderar på om det var den stora omställningen i början som gav mig rejält med symptom men som nu ligger på en "bra nivå"... Eller betyder detta missfall?
Plussar fortfarande på testet - annars hade jag nog trott att jag aldrig blivit/varit gravid.
Tidigare var det:
För mig pendlar det mellan dagarna. Igår var jag inte trött, illamående eller ont i livmodern. Men idag är jag jätte illamående och trött. Tror det varierar lite
För mig pendlar det mellan dagarna. Igår var jag inte trött, illamående eller ont i livmodern. Men idag är jag jätte illamående och trött. Tror det varierar lite
Jag hoppar in! Är i vecka 7 (första graviditeten) och bor i västerort! :) Ringde BM har
För några dagar sedan och fick tid för inskrivning i morgon. Blev lite chockad då det är så himla tidigt och tänkte att det kanske är hälsosamtal. Men hon betonade verkligen inskrivning :(
Hej!
Hoppar in här. Är 32 med sambo söder om stan och det här är min allra första graviditet. Plussade för 3 dagar sen, allt känns jättekul och jättenervöst på samma gång. Är ganska nojig som person överlag men ska försöka sitta i båten och bara åka med. :)
Tänkte kika med er om någon känner igen detta.
Jag hade tidigare - dagarna vid mens - alla symptom för graviditet (och plussade) men de har liksom mattats av nu.Igår hade jag fortfarande lite molvärk, törstig, lätt huvudvärk, ont i svanken och förbaskat ömma bröst och bröstvårtor.
Men det började med att jag igår eftermiddag inte kände mig särskilt gravid längre. Är inte illamående, inte yr och jag vet inte.
Någon som upplevt/upplever att symptomen kan trappas av istället för att öka? Funderar på om det var den stora omställningen i början som gav mig rejält med symptom men som nu ligger på en "bra nivå"... Eller betyder detta missfall?
Plussar fortfarande på testet - annars hade jag nog trott att jag aldrig blivit/varit gravid.
Tidigare var det:
Jag har varit med om liknande tidigare när jag tyvärr råkade få MA.
Hade symptom till och från (som även denna gång) men vid vecka 10-12 började allt avta och brösten slutade att ömma helt, sen kom en blödning. Visade sig att fostret dött mellan vecka 5-7.
Däremot tror jag inte det är någon fara om du känner att symptomen varierar redan nu. Så tror du kan vara lugn ändå, om du är jätteorolig kan du ju boka in en tidigt kontroll. :)
Jag har den här gången dagar som är jättejobbiga pga. Tröttheten från helvetet samtidigt som lite illamående medan jag mår kalas andra! :)