• Starletz

BF juni 2017 STHLM

Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D

• Svar på tråden BF juni 2017 STHLM
  • hope88

Hej tänkte hoppa in här om det är okej? :) Jag har egentligen bf 23 maj men kan ju bli i juni också om man går över tiden :)

Är idag i v 13+6 så går in i v15 imorgon. Hur mår ni? Förutom en förkylning just nu så mår jag bra :) Illamåendet och tröttheten börjar lägga sig. Dock så hat jag börjat få foglossning men det är det värt om lillen kommer nästa sommar <3

Jag är 28 år och min man 29 år. Vi har gjort ivf så detta är vårt lilla mirakel! Vi bor i farsta men är inskriven på södermalms barnmorskor då vi är kopplade till spec mvc på sös.

Hur mår ni och vilka veckor är ni i?

Är gärna med i fb gruppen också :)

• Pärtan

Beräknad förlossning i juni härmed.

Första barnet .Följer gärna .

• Pärtan

OBS , nån mer som mår typ skit ? Har sedan plusset varit rå förkyld , svintrött , orkar knappt gå upp ur sängen helt ärligt , förstoppad , utmattad , haft 2 veckor med illamående 24/7 som nu börjat ge med sig tacksamt nog . Huvudvärk ont i benen etc . Har också mycket frossa hill och från . Men de känns i all fall som att det börjar vända nu i veck 9 +1 . 7. och åtta var förjävla kändes som jag hade influensan med alla influensasymptom man lan ja förutom hög feber . Hoppas så att det vänder .

• Nixe

Hej, är gruppen bara för de som väntar första barnet? Väntar mitt andra (sonen är 1,5) med bf 7/6 :) Bor i Sollentuna

• 82sjo

Väntar mitt fjärde barn o är nu i v 11

Såg ett litet hjärta på vul i v 7 men ändå orolig nu inför nupp-test/ultraljud nästa vecka

• Lilla_pyret

Var på kub igår och fick se vårt lilla mirakel igen. Så skönt att få höra att riskerna var låga och att lillen mådde bra. En vild krabat som rörde sig där inne, sparkade upp mot mamma och pappa så vi fick se hela fotsulan och alla 5 tår. Såååå gosigt! Nu längtar jag mer än någonsin, men vi blev framflyttade ännu mer så nu är BF 1 juni, Woho! Går alltså in i vecka 15 redan imorgon, galet vad allt går fort just nu!

• Hellen28
    Lilla_pyret skrev 2016-10-16 23:31:09 följande:

Ja jag brukar vara likadan, men den här gången känns det konstigt nog väldigt bra och lovande

Åh vad skönt att du ska få en undersökning då med! Håll oss gärna uppdaterade med hur allt går! :)

Hej å hå vilka veckor!

Fick min undersökning i vecka 7, hade en liten blödning och en infektion. Gyn lät inte så positiv och skrev ut tabletter och ny gyn tid drygt en vecka senare. Värsta veckan i mitt liv.

Den nya undersökningen visade att allt var bra och infektionen var borta. Fostret hade inte påverkats.

Var på Kubb i går och fick se dem lilla både ligga och sova och sprattla runt! Den bästa julklappen fick vi 10 min senare efter vi sett vårt mirakel på skärmen - ett helt perfekt barn och med en risk på 1:20000 Det lägsta man kan få!!

Nu kan vi äntligen få berätta den underbara nyheten för föräldrarna vid jul! ?

Hur går det för dig? :)
  • Hellen28
    Lilla_pyret skrev 2016-12-01 09:07:05 följande:

Var på kub igår och fick se vårt lilla mirakel igen. Så skönt att få höra att riskerna var låga och att lillen mådde bra. En vild krabat som rörde sig där inne, sparkade upp mot mamma och pappa så vi fick se hela fotsulan och alla 5 tår. Såååå gosigt! Nu längtar jag mer än någonsin, men vi blev framflyttade ännu mer så nu är BF 1 juni, Woho! Går alltså in i vecka 15 redan imorgon, galet vad allt går fort just nu!

Oj, såg nu att du gjort en uppdatering! Kul att vi gjorde det med 1 dags mellanrum. :)

Vi blev framflyttad en dag. BF 11 juni jag är nu 12 + 4 :)
Svar på tråden BF juni 2017 STHLM