BF juni 2017 STHLM
Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D
Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D
Mamma Mia är väldigt snälla när det kommer till detta. Jag ringde in och berättade att jag var gravid och ville träffa min barnmorska, damen i telefon frågade när jag hade mensens första sista dag och sade sedan "mmm då tycker jag att vi bokar in dig den 25e oktober, då är du i vecka 7.0 och man kan då se på UL om hjärtat tickar." Så jag behövde inte kämpa för att få en undersökning. Det är mer rutin där!
Jag blir undersökt med UL varje gång jag varit där på kontroll, en gång för att se att allting såg bra ut med äggstockarna och en annan för att se så min (potentiella) endometrios inte ställt till några problem.
Jag kan varmt rekommendera Mamma Mia
Åh vad spännande!
Samma ålder här också å bor även jag i Haninge :)
Åh kub är redan inbokat och klart? :) jag ska på UL på onsdag nästa vecka med hänsyn till mitt förra MA. Längtar så!
Ja :)
Aha okej! Ja men precis, så var det sist för mig iallafall när jag fick kallelsen hem så det stämmer nog rätt bra! :)
Tack! Ja jag hoppas allt går bra den här gången, men det känns annorlunda mot sist så jag väljer att tolka det som något positivt till dess att någon annan motbevisar det :)
Grattis till era +++++ CarinElisabeth & Angie87!
Hej. Vill gärna följas åt. Första graviditet, vecka 3+6. Bor i Stockholm söderförort och undrar om någon vet en bra MVC? Jag skulle vilja gå till någon snäll, tydlig och gärna inte för normativ. Som hbt-person i en till synes heterosexuell relation vill jag gärna ha ett fördomsfritt bemötande. Drömmen vore en icke-privat klinik... Finns detta tro? Är lite nervös inför allt som väntar...
Hej! Hoppar in här, bor inne i stan är 27 år och är gravid med första barnet med bf 22 juni. Går in i v 6 (5+0) i morgon och mår ganska bra. Har dock haft väldigt mkt molvärk som varit ganska jobbigt, har vaknat på nätterna och haft ont, idag börjar det dock kännas mindre, både skönt att ha mindre ont men samtidgt blir man jag orolig för ev missfall. Annars har jag ömma bröst, mkt törstigarr än vanligt och ngt tröttare men inte överdrivet. Oron för missfall handlar om att jag för 5 år sedan fick ett MA i v10, vilket var väldigt jobbigt även om graviditeten då var oplanerad. Har fått tid för inskrivning på mama mia karlavägen den 9/11 då ska jag vara i v 7 tror jag. Har bett om att få göra VUL för att se om det finns ngt i magen men också för att se om det är en eller två foster, när jag fick MA visade det sig vara en tvillinggraviditet som hade slutat utvecklas i v 6.. hoppas verkligen det går bättre denna gång.
Hur mår ni andra?
Hej. Vill gärna följas åt. Första graviditet, vecka 3+6. Bor i Stockholm söderförort och undrar om någon vet en bra MVC? Jag skulle vilja gå till någon snäll, tydlig och gärna inte för normativ. Som hbt-person i en till synes heterosexuell relation vill jag gärna ha ett fördomsfritt bemötande. Drömmen vore en icke-privat klinik... Finns detta tro? Är lite nervös inför allt som väntar...