BF juni 2017 STHLM
Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D
Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D
Hejhej jag e 25 år väntar mitt andra barn. Har ett barn på 5 år redan. Blir min sambos första nu och har bf runt 14 juni om jag räknat rätt :)
Hej,
Jag hoppar in här. Plussade igår på BIM -4. Jag tänkte även testa på ons/tors då mensen egentligen skulle dykt upp. Det är mitt första barn och jag bor söder om stan. Ska bli kul att följas åt!
Gjorde tidigt ultraljud idag vecka 8 (7+0), en liten plutt kunde vi se med ett hjärta som slog perfekt! Magiskt ??
Gjorde tidigt ultraljud idag vecka 8 (7+0), en liten plutt kunde vi se med ett hjärta som slog perfekt! Magiskt ??
Hej! Jag plussade igår och har BF 26/6 enligt menskoll-appen. Första barnet (på första försöket!). Bor i Hägersten och följs gärna åt! Har mycket funderingar kring att välja mvc eftersom jag redan nu börjar må illa. Har varit gravid tidigare och då mådde jag extremt illa och fick åka till gynakuten och få dropp, det var riktigt jobbigt. Hur tänker ni andra kring mvc, närmast är enklast eller?
Underbart! Jag undrar hur det kommer sig att jag läser att så många får göra tidigt ultraljud. Har det blivit standard eller behöver man en särskild anledning? Jag skulle så gärna också vilja göra tidigt ultraljud.
Vad roligt!! Grattis! :)
Är det första barnet? Berätta gärna mer om dig själv, hur gammal är du och var bor du? :)
Mamma Mia är väldigt snälla när det kommer till detta. Jag ringde in och berättade att jag var gravid och ville träffa min barnmorska, damen i telefon frågade när jag hade mensens första sista dag och sade sedan "mmm då tycker jag att vi bokar in dig den 25e oktober, då är du i vecka 7.0 och man kan då se på UL om hjärtat tickar." Så jag behövde inte kämpa för att få en undersökning. Det är mer rutin där!
Jag blir undersökt med UL varje gång jag varit där på kontroll, en gång för att se att allting såg bra ut med äggstockarna och en annan för att se så min (potentiella) endometrios inte ställt till några problem.
Jag kan varmt rekommendera Mamma Mia
Hej, hoppar in här.
Plussade i morse men jag vågar inte tro på det ännu.
Vi började försöka i våras och jag blev gravid snabbt , typ första "riktiga" försöket men de slutade tyvärr med missfall i augusti, v7.
Fick min första mens efter missfallet 7september så då tänkte vi att vi kunde börja försöka igen..
Under september blev det bara ett "försök" den 18de, men nu står jag här en och en halv vecka förbi beräknad mens och känner mig väldigt förvirrad..
kan det ha tagit sig.. eller är det mensen som inte blivit regelbunden än efter MF..
Vad betyder då plusset...
Håller iallafall tummarna att de ändå är en liten där inne!
Vårt första barn.. Är 29år och bor i stockholm