• Starletz

BF juni 2017 STHLM

Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D

• Svar på tråden BF juni 2017 STHLM
  • Fennny
    Starletz skrev 2016-11-14 18:26:28 följande:
    Mejla mig på [email protected] så kan jag lägga till dig i vår hemliga FB grupp :)
    Hej.
    Är det ok, om jag också mailar dig? Första barnet med BF 22/6.
  • Nilla6

Jag är kvar typ, haha, finns så många trådar överallt så man glömmer bort vissa. Är nu i vecka 14, foglossning utav helvete, illamående, yr, andfådd, hjärtklappningar m.m var på kub i onsdags och allt var bra, längtar till rul. Hört hjärtat i en vecka typ och känner bebis lite titt som tätt. Hur är det med dej?

• poppy

Jag är också kvar här! Är i vecka 16 nu, så härligt att tiden går. Hoppas bli av med illamåendet snart men annars är allt bra, längtar efter att få mage. Ännu syns inget och skärpet sitter på samma hål så verkligen ingen förändring. Det kommer väl, men känner mig lite otålig!

• Sosozo

Hej! Jag har fått lite olika bud på besök hos bm, från 4 juli till slutet på juni. Är gärna med här! Och på fb med

• BaeBinkie

Hej Nilla & Poppy,

kul att någon är kvar! Har inte varit så aktiv här på ett tag men känner att det kanske kunde vara kul att ha lite kontakt med andra som har bf ungefär samtidigt. Mitt senaste bud (på kub) är 10 juni, så man får väl se vad de säger på rul. 

Mår faktiskt precis som vanligt nu, känns nästan oförskämt lyxigt. Försöker att njuta av det och inte noja men det är lättare sagt än gjort får man väl säga. Tänker att det kanske vore enklare om det inte var första barnet, så man vet vad som är "normalt" för en själv och inte :)

Var bor ni någonstans? Själv bor jag i söderort. 

• ciwny

Hej på er!
    Jag har kikat in lite här till och från men det har känts lite tidigt att skriva. Nu tänkte jag dock sluta "stalka" och säga hej.
    Jag väntar första barnet, bor på Kungsholmen men det blir nog norrort när det är dags.
    Jag har inte BF riktigt klart för mig men det lutar nog åt början på juli så jag fuskar mig in här.
    Hoppas att ni andra haft en bra jul. Själv så har jag längtat efter ledigheten... ????

• Sosozo
    BaeBinkie skrev 2016-12-26 17:18:51 följande:

Hej Nilla & Poppy,

kul att någon är kvar! Har inte varit så aktiv här på ett tag men känner att det kanske kunde vara kul att ha lite kontakt med andra som har bf ungefär samtidigt. Mitt senaste bud (på kub) är 10 juni, så man får väl se vad de säger på rul. 

Mår faktiskt precis som vanligt nu, känns nästan oförskämt lyxigt. Försöker att njuta av det och inte noja men det är lättare sagt än gjort får man väl säga. Tänker att det kanske vore enklare om det inte var första barnet, så man vet vad som är "normalt" för en själv och inte :)

Var bor ni någonstans? Själv bor jag i söderort. 

ciwny skrev 2016-12-26 23:12:20 följande:

Hej på er!

Jag har kikat in lite här till och från men det har känts lite tidigt att skriva. Nu tänkte jag dock sluta "stalka" och säga hej.

Jag väntar första barnet, bor på Kungsholmen men det blir nog norrort när det är dags.

Jag har inte BF riktigt klart för mig men det lutar nog åt början på juli så jag fuskar mig in här.

Hoppas att ni andra haft en bra jul. Själv så har jag längtat efter ledigheten... ????

Kg bor i Liljeholmen men ska flytta till Skanstull i mars. Julen har varit jättebra! Extremt skönt med ledigt. Fast jag mår fortfarande illa.. hopps det ger sig snart.
  • Mamma för första gången

Halloj!

Jag är också kvar här! Flört
    Är i vecka 16 just nu och mår prima! Förutom att jag undviker vissa proteiner så som ägg och kyckling då jag mår illa av dessa.
    Men för övrigt mår jag bra!
    Bor i Haninge men kommer att flytta till Botkyrka i April =)

• AnnnieLu

Hej! Detta blir mitt första inlägg i ett sånt här forum, ett litet steg mot att förstå att detta är på riktigt kanske :)

Väntar vårt första barn i Juni, är 32 år och bor på Kungsholmen i Stockholm. Många i bekantskapskretsen har barn men känner ingen som är gravid just nu, så alltid roligt att träffa andra i samma situation via forum eller fb-grupp om sånna finns.

• AnnnieLu

Nu ser jag att det verkar finnas en Facebook-grupp (lite sen..). Skulle gärna gå med i den! Hur går jag tillväga?

• Lo1985

Hej,

Vi har en hemlig grupp på FB som heter Sommarbebisar 2017, Stockholm om någon vill vara med.

Skicka ett meddelande till mig här så kan jag lägga till dig.

• MartaV
    Lo1985 skrev 2017-01-26 09:39:00 följande:

Hej,

Vi har en hemlig grupp på FB som heter Sommarbebisar 2017, Stockholm om någon vill vara med.

Skicka ett meddelande till mig här så kan jag lägga till dig.

Jag vill vara med! Marta Vallenor heter jag på FB :)
Svar på tråden BF juni 2017 STHLM