• Starletz

BF juni 2017 STHLM

Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D

• Svar på tråden BF juni 2017 STHLM
  • Hellen28
    druvan52 skrev 2016-10-13 20:41:36 följande:

[quote=77048994][quote-nick]Hellen28 skrev 2016-10-13 20:33:26 följande:[/quote-nick]Då skiljer det bara två dagar mellan oss!:)

Det brukar tyvärr inte alltid vara jättebra att det pendlar så mkt så tidigt. :/ Jag känner inget idag förutom "mensvärk" till och från och ömma bröst. Har till och med fått tillbaka aptiten och varit hungrig idag! :/

Jag ska ta clear-blues veckoindikator imorgon och se om den stannat på 2-3 eller om den visar 3+ som den ska då jag i morgon är 5+3 (eller 3 riktiga gravidveckor och 3 dagar).

Vi får se.[/quote

Spännande med test imorgon, håller tummarna! Tänkte också kolla om i helgen om den stiger till 3+ men känns lite osäkert.

Hej! Förlåt om jag lät så negativ! Jag var pessimistisk (läst för mkt negativt på familjeliv) och lät det gå ut här! Jag har även läst solskenshistorier och det är ju faktiskt så att när man väl plussat brukar det gå bra. Det är oftast de som haft problem som skriver av sig för att få stöd!

Jag tog det i morse och mitt visade 3+ idag kom tröttheten (utan dess like) och jag måste nu äta oftare än normalt.

Jag är säker på att det kommer gå bra för dig! Du får gärna skriva tillbaka och uppdatera när du gjort testet :) 

• vonkkan

Tack Starletz!

Är i v 5+1 nu! Enda jag känner av är ömma bröst och vääääldigt trött.....

• druvan52
    Hellen28 skrev 2016-10-14 20:32:53 följande:

Hej! Förlåt om jag lät så negativ! Jag var pessimistisk (läst för mkt negativt på familjeliv) och lät det gå ut här! Jag har även läst solskenshistorier och det är ju faktiskt så att när man väl plussat brukar det gå bra. Det är oftast de som haft problem som skriver av sig för att få stöd!

Jag tog det i morse och mitt visade 3+ idag kom tröttheten (utan dess like) och jag måste nu äta oftare än normalt.

Jag är säker på att det kommer gå bra för dig! Du får gärna skriva tillbaka och uppdatera när du gjort testet :) 

Härligt! Jag tog också ett imorse som visade 3+ (är på 5+2). Återfick lite symptom igår med trötthet och huvudvärk men idag igen ganska symtomfri. Jaja, bara att acceptera att man inte vet någonting alls om hur det ska gå:)
  • Hellen28
    druvan52 skrev 2016-10-15 11:39:21 följande:
    Härligt! Jag tog också ett imorse som visade 3+ (är på 5+2). Återfick lite symptom igår med trötthet och huvudvärk men idag igen ganska symtomfri. Jaja, bara att acceptera att man inte vet någonting alls om hur det ska gå:)

Va skönt! Nä precis! Jag är så gott som symtomfri idag med förutom lite huvudvärk (vilket jag endast fått nu under graviditeten - har Aldrig det annars),ökad törst och sedan det som hänger i varje dag - förbannat ömma bröst.

• druvan52
    Hellen28 skrev 2016-10-15 13:44:45 följande:

Va skönt! Nä precis! Jag är så gott som symtomfri idag med förutom lite huvudvärk (vilket jag endast fått nu under graviditeten - har Aldrig det annars),ökad törst och sedan det som hänger i varje dag - förbannat ömma bröst.

Ja den här huvudvärken är så konstig tycker jag, min gör inte direkt ont men känns som ett "surr", kan inte beskriva det bättre! Törst känner jag också av! Verkar kunna variera med sympom dag för dag tydligen...
  • vonkkan

Jättedum fråga kanske men hur ändrar man sin presentation? Tex ålder mm. Hittar verkligen ingenstans, står att jag är 46 år xP

• Slang0rd

Hejhej jag e 25 år väntar mitt andra barn. Har ett barn på 5 år redan. Blir min sambos första nu och har bf runt 14 juni om jag räknat rätt :)

• Slang0rd

Jag har nästan inga symptomer alls. Till och från ömma bröst, och lite känsligare med lukt och smak samt känslomässig. Svårare att sova har jag också haha

• Lilla_pyret
    Hellen28 skrev 2016-10-12 20:20:54 följande:

Guu va härligt!! Grattis!! och vad skönt med en bra barnmorska!
    Jag är helt säker på att det kommer gå bra för dig! *Jag är ofta skeptiskt till mina saker men gillar att vara positiv för andra!* :D

Jag har också undersökning om två veckor och ska då få reda på om det finns ett tickande hjärta. Är då i vecka 7.0. Kände mig supergravid i måndags och tisdags, men idag så känner jag inget speciellt alls förutom att jag i morse var supertrött och andfådd. Brösten gör fortfarande ont så det är ju bra ^^ 

Ja jag brukar vara likadan, men den här gången känns det konstigt nog väldigt bra och lovande

Åh vad skönt att du ska få en undersökning då med! Håll oss gärna uppdaterade med hur allt går! :)
  • Lilla_pyret
    vonkkan skrev 2016-10-13 20:52:17 följande:

Hoppar också in här (om jag får!) :) Plussade på bim & är i v5 idag :D Helt överlycklig, känns så ofattbart?!!? Hade samtal på mvc igår & fick tid för inskrivning i november. Har BF 15 juni <3

Vad roligt!! Grattis! :)
    Är det första barnet? Berätta gärna mer om dig själv, hur gammal är du och var bor du? :)
Svar på tråden BF juni 2017 STHLM