• Starletz

BF juni 2017 STHLM

Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D

• Svar på tråden BF juni 2017 STHLM
  • Smlan

Jag plussade ju i söndags på BIM -4. Igår skulle mensen ha kommit men det gjorde den lyckligtvis inte :) Dock fick jag en liten blödning. Jag har läst att det kan förekomma men såklart blev jag orolig ändå. Är det någon annan som har upplevt samma?

• MartaV

Jag är gravid i v 8, BF 3/7, bor i Nynäshamn. Det är dock mitt andra barn, får jag vara med i tråden ändå? :)

• Pingeling

HEJ.

Jag har två barn sedan tidigare, är det ok att vara med i alla fall? Bf på midsommarafton.

• Starletz

Vill ni så kan jag starta en dold grupp på Facebook för oss gravida i Sthlm. Ni kan lägga till mig som vän på FB så lägger jag in er i gruppen :) Elin hermansson, stort leende,blond tjej.

• Nilla6

Hej heter Pernilla, är 32 år gammal, plussade idag 4+0 med 3e barnet, har Philip som är 8 år och Adam som är 11 månader. Inte planerat alls då yngsta är ivf och vi inte ska kunna få fler barn(utom första) naturligt då sambon har en ärftlig njursjukdom som påverkar spermierna. Men såg vita vårtor/prickar på brösten idag och mensen kom inte i morse så tog ett test som va positivt. Ingen bra tidpunkt då jag är beräknad då vi skulle gift oss men vi tar det som det kommer helt enkelt.

• Smlan

Jag ganska säker på att jag har blivit matförgiftad. Spydde hela natten och har nu 38 graders feber. Det värker i hela kroppen. Är så nojig att jag ska ha förstört något för bebisen :( Är i v 5, 4+3.

• BaeBinkie
    Hushållspapper skrev 2016-10-20 16:37:38 följande:

Hej. Vill gärna följas åt. Första graviditet, vecka 3+6. Bor i Stockholm söderförort och undrar om någon vet en bra MVC? Jag skulle vilja gå till någon snäll, tydlig och gärna inte för normativ. Som hbt-person i en till synes heterosexuell relation vill jag gärna ha ett fördomsfritt bemötande. Drömmen vore en icke-privat klinik... Finns detta tro? Är lite nervös inför allt som väntar...

Hej! Jag skrev in mig i Liljeholmen och där är de hbtq-certifierade vad jag förstår (eftersom jag är straight har jag dock inga egna erfarenheter av hur det faktiskt fungerar i praktiken). Jag tycker också ett icke-privat alternativ är viktigt och Liljeholmen gav ett seriöst intryck när jag var där på intro, rekommenderar det om du bor på röda linjens söderort. Annars har jag hört bra om Gullmars MVC om du är på gröna sidan. 
  • Mamma för första gången
    vonkkan skrev 2016-10-18 22:27:57 följande:

Nej vad galet :)

Nja, tar blodprovet till kub vid inskrivningen och antar att ul är veckan efter så slutet på november blir det iaf. Tråkigt med ma, beklagar:/ men skönt att du får göra ul så snart, så du slipper gå och vänta!

Ååh va roligt att nån från Haninge också är med i tråden
Svar på tråden BF juni 2017 STHLM