• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Marie357
    Orkide skrev 2017-01-12 17:39:49 följande:

Nu på tredje och fjärde omgången letrozol känner jag av biverkningar eller en biverkning lite ont i tuttarna.
    Någon annan som har någon biverkning?

Jag har haft JÄTTEONT i brösten varje gång, men enligt min gyn är det INGEN biverkning..

Här var sambon som sagt vad och lämnade spermaprov i måndags, och jag tänkte ringa gyn nu i början av veckan för att se vad det visade + att jag tror att mensen bör snart vara på igång om det ska stämma med tidigare cyklar om jag nu hade äl utan tabletter denna månaden.. Är idag på cd 29.

Hade sex i morse med sambon och sedan när jag var på toaletten ett par timmar senare så var det som spermarester (eller snor fast genomskinligt) och med röda strimlor i.. Kanske mens på g som sagt vad eller så kanske det är nidiationblödning, men varför skulle det vara det och hur ser en sådan ut?

nouw.com/denöppnakampen
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-14 18:20:07 följande:

Jag har haft JÄTTEONT i brösten varje gång, men enligt min gyn är det INGEN biverkning..

Här var sambon som sagt vad och lämnade spermaprov i måndags, och jag tänkte ringa gyn nu i början av veckan för att se vad det visade + att jag tror att mensen bör snart vara på igång om det ska stämma med tidigare cyklar om jag nu hade äl utan tabletter denna månaden.. Är idag på cd 29.

Hade sex i morse med sambon och sedan när jag var på toaletten ett par timmar senare så var det som spermarester (eller snor fast genomskinligt) och med röda strimlor i.. Kanske mens på g som sagt vad eller så kanske det är nidiationblödning, men varför skulle det vara det och hur ser en sådan ut?

nouw.com/denöppnakampen
    Måste vara en biverkning då..

Jag brukar få lite ljusrosa innan mensen kickar igång ordentligt hoppas dock att du är gravid!!
    Jag är på CD dag 22 så 6-8 dagar kvar innan BIM.
  • EmmaB1988
    Orkide skrev 2017-01-14 19:30:55 följande:

Jag brukar få lite ljusrosa innan mensen kickar igång ordentligt hoppas dock att du är gravid!!

Jag är på CD 25 :)
  • Marie357
    Orkide skrev 2017-01-14 19:30:55 följande:

Jo jag hade lite ljusrosa innan mens nu med letrozol, för innan dess har jag bara haft bruna flytningar inför mens..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Måste berätta..

Har ringt gyn idag och fick snacka med bm gällande spermaprovet, och vad hon kunde läsa av så verkade det vara okej, men vi fick ändå boka tid för att komma till gyn för att snacka om utseende, antal, rörlighet m.m

Vi ska dit den 31/1 klockan 9.
    Men frågade ändå om jag får börja med ny omgång med Letrozol i väntan på besöket ifall min mens kommer. Hon skulle kolla med gyn och återkomma senast imorgon... Hoppas för då borde man ju verkligen fatta att det är okej resultat på spermaprovet.. 

nouw.com/denöppnakampen
  • efg
    Marie357 skrev 2017-01-16 13:42:25 följande:

Måste berätta..

Har ringt gyn idag och fick snacka med bm gällande spermaprovet, och vad hon kunde läsa av så verkade det vara okej, men vi fick ändå boka tid för att komma till gyn för att snacka om utseende, antal, rörlighet m.m

Men frågade ändå om jag får börja med ny omgång med Letrozol i väntan på besöket ifall min mens kommer. Hon skulle kolla med gyn och återkomma senast imorgon... Hoppas för då borde man ju verkligen fatta att det är okej resultat på spermaprovet.. 

Förstår din ovisshet, den är det värsta. Tycker de ändå låter som att spermiekvaliteten är fullt funktionsduglig annars borde de sagt något! Men kanske har de några tips och råd kring hur de skulle kunna bli ännu bättre! Håller tummarna iaf!

Jag var själv tvungen att ringa gyn pga osäkerhet om jag haft äl eller ej, cd 29 idag och fick en tid redan imorgon för att komma in så de känns skönt att få svar!
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-16 13:42:25 följande:

Måste berätta..

nouw.com/denöppnakampen
    Om hon säker att spermierna verkar okej så är det nog som hon säger. Att ni får komma dit är nog bara rutinmässigt.
    Hoppas du får fortsätta med letrozolen.
  • Nykär15

Mensen kom punktligt på BIM-dagen igår med lite spottings och idag är den igång. Så på torsdag börjar jag med tredje omgången dubbeldos med Letrozol...

Har mailat kliniken idag och frågat om UL + Ovitrelle denna gången..får se vad de säger. Hon sa iaf sist att detta blir sista gången med Letrozol och att vi ska gå vidare på annat sätt nästa cykel annars. Har bett henne dela med sig av sin plan då jag gärna vill veta vad som händer och om det känns rätt, annars kommer vi starta upp IVF privat, vart i kontakt med klinik redan. 

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-17 09:17:19 följande:

Mensen kom punktligt på BIM-dagen igår med lite spottings och idag är den igång. Så på torsdag börjar jag med tredje omgången dubbeldos med Letrozol...

Har mailat kliniken idag och frågat om UL + Ovitrelle denna gången..får se vad de säger. Hon sa iaf sist att detta blir sista gången med Letrozol och att vi ska gå vidare på annat sätt nästa cykel annars. Har bett henne dela med sig av sin plan då jag gärna vill veta vad som händer och om det känns rätt, annars kommer vi starta upp IVF privat, vart i kontakt med klinik redan. 

Jag är nog inte där än att fortsätta med ivf. Eftersom vi har två gemensamma så skulle vi få betala också. Sambon skulle nog stoppa bebisverkstan om vi behöver gå via ivf. Vi har ju ett antal år kvar på oss.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-17 11:44:18 följande:
    Jag är nog inte där än att fortsätta med ivf. Eftersom vi har två gemensamma så skulle vi få betala också. Sambon skulle nog stoppa bebisverkstan om vi behöver gå via ivf. Vi har ju ett antal år kvar på oss.
    Vi får ingen hjälp via landstinget tyvärr så det blir privat...så det tar emot kan jag säga. Just nu väntar jag lite besked från kliniken på vad läkaren anser vi ska göra om nästa omgång inte tar sig. Jag är ju 40 om bara några veckor så tiden rinner liksom undan och vi har ju inga gemensamma barn. Så vi vill så himla hemskt gärna, sambon har inga biologiska. Däremot är han en fantastisk bonuspappa till de vi har och han säger även att vår kärlek är viktigast och går först, men jag önskar av hela mitt hjärta att jag ska kunna ge honom den magiska upplevelsen det är att vara med om ett barns födelse Hjärta
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera