• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Anonym (Petra)
    Hoppas in här, 40+. Letrozol dubbelbeh denna cykel, och precis haft ÄL. VUL CD 12 i fredags visade äggblåsa på 28mm!! Tror ändå att det tog 1-2 dygn till ÄL, i alla fall om man går på hur länge det tog innan magsmärtan försvann.. Ingen otrivelle denna gång. Hur stora blåsor brukar man ha innan ÄL? ngn som vet? Och slemhinnan - hur tjock ska den vara? 
    Bättre med eller utan otrivelle, någon som vet? 

• Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-19 15:38:33 följande:
    Blir 37 år i år..
    nouw.com/denöppnakampen
    Okej. Jag blir 31 i år så har några år på mig att försöka.. Om man orkar. Två år känns.. å det blir lite att man pausar livet för allt testande hit o dit
  • Orkide
    Anonym (Petra) skrev 2017-01-23 17:26:44 följande:

Hoppas in här, 40+. Letrozol dubbelbeh denna cykel, och precis haft ÄL. VUL CD 12 i fredags visade äggblåsa på 28mm!! Tror ändå att det tog 1-2 dygn till ÄL, i alla fall om man går på hur länge det tog innan magsmärtan försvann.. Ingen otrivelle denna gång. Hur stora blåsor brukar man ha innan ÄL? ngn som vet? Och slemhinnan - hur tjock ska den vara? 

Jättebra storlek på äggblåsan. Ägget ska minst vara 18 mm. Å om du hade 28 mm o den växer ca 2 mm per dygn så ser det ju väldigt bra ut för er del. Hejja.

Slemhinnan har jag mindre koll på tyvärr.
  • Anonym (Petra)

Ah, så stor blåsa är bra, har ingen koll Flört Hoppas att vi fick till det denna månad..  Har så många månader med hopp och besvikelse bakom nu. Skulle vilja vara bättre på att släppa tankarna på detta hela tiden, känns som att det är allt som man tänker på i alla fall kring ÄL och innan BIM..

• Essie32
    Anonym (Petra) skrev 2017-01-23 17:26:44 följande:
    wow! bra med så stor blåsa! Men kommer det sig att den hann växa så mycket? Min läkare sa att blåsor är mogna och klara för ägglossning vid ca 23mm.
  • Marie357
    Orkide skrev 2017-01-23 17:36:23 följande:
    Okej. Jag blir 31 i år så har några år på mig att försöka.. Om man orkar. Två år känns.. å det blir lite att man pausar livet för allt testande hit o dit
    Har ni sökt hjälp? 
    nouw.com/denöppnakampen
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-24 21:28:56 följande:
    Har ni sökt hjälp? 
    nouw.com/denöppnakampen
    Ja jag är ju på omgång fem nu med letrozol. Ska till gyn på måndag l kolla hur det ser ut.
  • Anonym (Petra)
    Essie32 skrev 2017-01-23 21:14:42 följande:
    wow! bra med så stor blåsa! Men kommer det sig att den hann växa så mycket? Min läkare sa att blåsor är mogna och klara för ägglossning vid ca 23mm.

Dr sa att de kan bli större när man tar tex letrozol, Utan så blir ägglossar man ev när de är mindre.. Fanns fin gulkropp på en av äggstockarna i går.. så ägglossning har jag haft i alla fall - dock oklart om det var på samma sida som den stora blåsan, då det ev var ihopblandat vä och höger.. Så nu väntan i 2v tills BIM.. 
  • EmmaB1988

Jag fick mens 18/1 och ska spola äggledarna den 31/1. Har ätit 3 omgångar med Letrozol nu. Skulle hoppa över tabletterna denna månad i och med spolningen. Så jag hoppas att jag får äl ändå, vill ju inte missa en chans. Skulle dom se att det inte fanns något ägg så kunde jag få Provera och sen börja med tabletterna igen. Vet inte hur många månader till jag orkar ha det såhär. Ska trycka på att de redan nu ska skicka remiss för IVF så vi slipper vänta på de oxå i flera månader. Jag är så less på detta väntande!

• Nykär15
    Nu har jag vart på UL (CD10 idag). Först kikade hon bara inuti och sa att slemhinnorna såg jättefina ut och bra sekret från livmodertappen. Sen gjorde hon VUL, mätte slemhinnan till 9 mm och visade att den är treskiktad (den bör vara 8-10 mm för att vara mottaglig för graviditet så det är ju jättebra och tyder på att mina östrogennivåer är i bra balans). Sen kollade hon äggen, på höger sida hade jag ett jättefint på 23 mm och på vänster ett på 20 mm. Så ikväll ska jag ta Ovitrelle. Nästa fredag ska jag börja med Lutinus igen.

Om det inte tar sig denna gången så kommer jag att stimuleras enbart med sprutor nästa omgång och då kommer jag få gå på 2-3 UL för att kolla tillväxten och sen även få Ovitrelle för att lossa.

Hon var nöjd med på hur kroppen svarade på medicinen iaf och hur allt såg ut. Och jag med, var så himla rädd att inget ägg skulle vara moget!
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera