• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-17 13:15:11 följande:
    Vi får ingen hjälp via landstinget tyvärr så det blir privat...så det tar emot kan jag säga. Just nu väntar jag lite besked från kliniken på vad läkaren anser vi ska göra om nästa omgång inte tar sig. Jag är ju 40 om bara några veckor så tiden rinner liksom undan och vi har ju inga gemensamma barn. Så vi vill så himla hemskt gärna, sambon har inga biologiska. Däremot är han en fantastisk bonuspappa till de vi har och han säger även att vår kärlek är viktigast och går först, men jag önskar av hela mitt hjärta att jag ska kunna ge honom den magiska upplevelsen det är att vara med om ett barns födelse Hjärta
    Men ni borde väl få hjälp av landstinget eftersom din sambo inte har barn?

Vad kostar ivf när man får betala själv?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-17 13:51:07 följande:
    Men ni borde väl få hjälp av landstinget eftersom din sambo inte har barn?

Vad kostar ivf när man får betala själv?
    Nej vi får inte det då jag är för gammal. Måste ansöka innan man fyllt 39. Jag fyller ju 40 vilken dag som helst. Rynkar på näsan

Ett paket med 3 försök kostar 79.000 kr....känns rätt meningslöst köpa ett försök för 35.000 kr, vad är oddsen att ett skulle räcka liksom?
  • Marie357
    Nykär15 skrev 2017-01-17 13:15:11 följande:
    Vi får ingen hjälp via landstinget tyvärr så det blir privat...så det tar emot kan jag säga. Just nu väntar jag lite besked från kliniken på vad läkaren anser vi ska göra om nästa omgång inte tar sig. Jag är ju 40 om bara några veckor så tiden rinner liksom undan och vi har ju inga gemensamma barn. Så vi vill så himla hemskt gärna, sambon har inga biologiska. Däremot är han en fantastisk bonuspappa till de vi har och han säger även att vår kärlek är viktigast och går först, men jag önskar av hela mitt hjärta att jag ska kunna ge honom den magiska upplevelsen det är att vara med om ett barns födelse Hjärta
    Så där säger min karl med...Men man vill ju verkligen ge dem det där...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-17 14:01:55 följande:
    Nej vi får inte det då jag är för gammal. Måste ansöka innan man fyllt 39. Jag fyller ju 40 vilken dag som helst. Rynkar på näsan

Ett paket med 3 försök kostar 79.000 kr....känns rätt meningslöst köpa ett försök för 35.000 kr, vad är oddsen att ett skulle räcka liksom?
    Jösses vilka pengar man får betala. Klart värt alla pengar i värden.
  • Marie357

Yes!

Bm ringde ifrån kliniken som vi går på.. Och jag kan komma in imorgon och hämta/köpa mer letrozole. Hurra... Då får mensen komma nu så vi kan gå vidare..

nouw.com/denöppnakampen
  • efg

Var hos gyn idag cd30 idag och hon kunde iaf bekräfta att jag haft al men kunde se ytterligare en äggblåsa. Hon ansåg att jag för äl lite onödigt sent också som ja förstod det (tidigast dag 19, men mycket senare också) så nästa dos om det inte tar sig denna gång blir dubbel dag 5-9 samt att vi bokar in ett ul CD 14/15 för att checka läget. Känns skönt att få lite mer koll och hjälp från gyn och kunna slappna av mer kring äl tester och temp som just nu bara gjort mig mer förvirrad än avslappnad om man säger så!

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-17 19:17:14 följande:
    Jösses vilka pengar man får betala. Klart värt alla pengar i värden.
    Ja inte billigt, men är det där vi hamnar så känner jag att pengarna ändå får vara ok, hellre mindre på kontot än barnlös...men har ju ett par grejer kvar som jag vill testa iaf.
  • Ariellan

Idag var jag på vul. Denna omgång (tredje) hade inga äggblåsor vuxit till sig MEN jag hade en väldigt tjock slemhinna. Läkaren sa att det var ovanligt...han hade förväntat sig att se en stor äggblåsa eftersom slemhinnan var så tjock.

Ska tillbaka om en vecka och kolla om någon har växt och testa med äl-test i mellan.

Någon som vart med om nåt liknande?!

• Orkide
    Ariellan skrev 2017-01-18 15:51:04 följande:

Idag var jag på vul. Denna omgång (tredje) hade inga äggblåsor vuxit till sig MEN jag hade en väldigt tjock slemhinna. Läkaren sa att det var ovanligt...han hade förväntat sig att se en stor äggblåsa eftersom slemhinnan var så tjock.

Ska tillbaka om en vecka och kolla om någon har växt och testa med äl-test i mellan.

Någon som vart med om nåt liknande?!

Hm konstigt. Hoppas äggblåsorna hinner växa till sig.

Här har mensen börjat komma.. skit också...
  • Ariellan
    Orkide skrev 2017-01-18 16:37:01 följande:

Hm konstigt. Hoppas äggblåsorna hinner växa till sig.

Här har mensen börjat komma.. skit också...

Åh så tråkigt! Vilken omgång är du på?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera