• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Ariellan skrev 2017-01-18 16:44:35 följande:
    Åh så tråkigt! Vilken omgång är du på?
    Har gjort fyra omgångar så blir en femte nu.. men blir försök 23 totalt. Blähä.
    Själv då?
  • Ariellan
    Orkide skrev 2017-01-18 19:07:51 följande:

Själv då?

Ja ibland känns det ju hopplöst...tredje är det nu men det lutar ju åt att det inte ens blev någon ägglossning denna gång...
  • EmmaB1988
    Orkide skrev 2017-01-18 16:37:01 följande:

Hm konstigt. Hoppas äggblåsorna hinner växa till sig.

Här har mensen börjat komma.. skit också...

Känns som att min mens oxå är pågång :(

Vad konstig kroppen är. Förra månaden hade jag molvärk nästan från äl och fram till mens. Denna gång så kom molvärken idag på BIM-1. Blir tokig på detta snart!
  • Marie357
    Orkide skrev 2017-01-18 19:07:51 följande:
    Själv då?
    Har du fått 23 omgångar med Letrozole?
    nouw.com/denöppnakampen
  • Orkide
    Ariellan skrev 2017-01-18 20:50:07 följande:
    Ja ibland känns det ju hopplöst...tredje är det nu men det lutar ju åt att det inte ens blev någon ägglossning denna gång...
    Ingen äl är ju skit irriterande när det är svårt som det är!!
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-18 22:03:11 följande:
    Har du fått 23 omgångar med Letrozole?
    nouw.com/denöppnakampen
    Nej. Ska påbörja omgång fem med letrozol men vi har försökt i 23 månader med att bli gravida nu
  • Marie357
    Orkide skrev 2017-01-19 07:13:08 följande:
    Nej. Ska påbörja omgång fem med letrozol men vi har försökt i 23 månader med att bli gravida nu
    Då fattar jag.... jag hoppas att gyn går med på att vi ändå fortsätter med Letrozole för att bli gravida... Oh nu är det liksom bara problem med mig och kanske att vi har åldern emot oss..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-19 08:40:06 följande:
    Då fattar jag.... jag hoppas att gyn går med på att vi ändå fortsätter med Letrozole för att bli gravida... Oh nu är det liksom bara problem med mig och kanske att vi har åldern emot oss..
    nouw.com/denöppnakampen
    Hur gamla är ni?
  • Nykär15
    Sköterskan på kliniken ringde nu, TSH låg fortfarande på 4,0 så nu ska jag dubbla dosen Levaxin så jag istället tar 50 mg. Nya prover om 4-6 veckor.
    Hon sa oxå att läkaren kommer svara på mitt mail idag, senast i morgon om hur vi ska göra framöver. Skönt, men hoppas nu bara det blir svar som jag tycker känns bra..
    Ledsen över att TSH fortfarande låg så högt... Gråter
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera