• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1
    pimpim78 skrev 2016-12-18 15:38:06 följande:

Hur har det gått ?

testade du i morse ?

Jag vågade inte. Tänkte vänta till i morgon. Har dock bara ett test från testlagret och om jag inte har helt fel är de lite sena med att visa positivt. Borde kanske ha köpt ett clearblu testa tidigt.

MEn som sagt jag har verkligen inga känningar och är inställd på neg......

Jag har en del tester som jag vill bli av med. Stickor. Om du vill så kan du få köpa för 4 kr testet plus frakt. De väger ju knappt ngt. Köpte massor och har insett även om jag är testoman att jag aldrig kommer behöva alla just nu.
  • orzia1
    Marie357 skrev 2016-12-18 22:14:08 följande:

Mensen kommer nu... Dock inte det klarröda, men det kommer väl imorgon.... ordentligt. Ska ringa gyn imorgon för att be dem skicka remiss för spermaprov..

Kram. Hoppas de skriver remiss och att ni får tid snabbt.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2016-12-19 08:58:43 följande:
    Progesteron, hjälper slemhinnan bli extra fin efter äl. Man utsöndrar ju det själv, men har man för dålig produktion kan det bli svårare bli gravid.

Man kan ta prover o kolla, har du vart på nån utredning?
    Gjort alla utredningar. De enda förklaringen är att äggen inte blir tillräckligt klara för en befruktning
  • EmmaB1988
    Orkide skrev 2016-12-18 21:36:24 följande:

När har ni BIM?

Jag är på dag 24. BIM ca dag 28-29. Inga känningar alls. Så det är troligtvis mens på g här. Ska det någonsin bli ens tur!? Är på försök 20+ någonting.. tredje försöket med letrozol. Ibland kommer deppet

Jag har BIM 21/12 men de är nog mens på g här oxå. Ja när ska det bli ens tur? Det är så många i min ålder som har/ska få barn nu. Och man tror jämt att de lyckats på 1a eller 2a försöket. Men många gånger får man höra att de försökt länge och även tagit hjälp. Vi har aktivt försökt i nästan 2 år, dock vart utan preventivmedel i 6-7 år. Ätit andra enkeldosen Letrozol.
  • Marie357
    orzia1 skrev 2016-12-19 12:01:53 följande:
    Kram. Hoppas de skriver remiss och att ni får tid snabbt.
    Hämtar remiss på onsdag och spermaprov ska lämnas den 9/1
    nouw.com/denöppnakampen
  • Orkide
    EmmaB1988 skrev 2016-12-19 12:58:56 följande:
    Jag har BIM 21/12 men de är nog mens på g här oxå. Ja när ska det bli ens tur? Det är så många i min ålder som har/ska få barn nu. Och man tror jämt att de lyckats på 1a eller 2a försöket. Men många gånger får man höra att de försökt länge och även tagit hjälp. Vi har aktivt försökt i nästan 2 år, dock vart utan preventivmedel i 6-7 år. Ätit andra enkeldosen Letrozol.
    Har ni gjort en utredning?
  • EmmaB1988
    Orkide skrev 2016-12-19 13:07:10 följande:

Har ni gjort en utredning?

Ja vi går på fertilitetskliniken i Gävle. Inga fel på simmarna. De misstänker att jag har PCOS eftersom jag har många små äggblåsor. Fått utslag på äl test förr nån enstaka gång men de tyckte att jag skulle prova Letrozol i 6 mån. Därefter blir de IVF.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-19 12:47:37 följande:

Gjort alla utredningar. De enda förklaringen är att äggen inte blir tillräckligt klara för en befruktning

Mmm ok...hoppas Letrozol kan göra susen på ett par ggr. Har du fått prova Gonal-F nån gång?
  • orzia1
    EmmaB1988 skrev 2016-12-19 12:58:56 följande:

Tyvärr pratas det inte så ofta om fertilitets problem. Och många jag vet som har problem säger ofta när de ej orkar förklara när de får frågan om de inte ska ha barn, så svarar de typ nej inte än el vi vill ej ha barn.

Därför blir många sen förvånade om de är gravida.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2016-12-19 14:25:26 följande:
    Mmm ok...hoppas Letrozol kan göra susen på ett par ggr. Har du fått prova Gonal-F nån gång?
    Nej inte de heller. Har provat pergotime, vilket funkar på mig och sen nu letrozol första omgången använde vi äl-spruta.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera