• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-21 06:35:04 följande:

Nej inte de heller. Har provat pergotime, vilket funkar på mig och sen nu letrozol första omgången använde vi äl-spruta.

Ok, ska se om jag kan få äl-Spruta nästa omgång
  • Malin 845

Om ni tar stickor 8 dagar efter att ni fått sprutan, hur starkt är sträcket då?
    Förra cykeln var den helt blank 8 dagar efter jag fick sprutan. Och på bilden är gårdagens och underst är dagens test. Vet att det säkert är sprutan som orsakar sträcket, men tycker det är konstigt att den var starkare idag än igår :O

• orzia1
    Malin 845 skrev 2016-12-22 15:26:40 följande:

Om ni tar stickor 8 dagar efter att ni fått sprutan, hur starkt är sträcket då?

Förra cykeln var den helt blank 8 dagar efter jag fick sprutan. Och på bilden är gårdagens och underst är dagens test. Vet att det säkert är sprutan som orsakar sträcket, men tycker det är konstigt att den var starkare idag än igår :O

Kan inte ge ngt råd då jag aldrig fått sprutor, men hoppa du är gravid.
  • Nykär15

Här blev det mens :(

Så bara den drar igång ordentligt idag så börjar jag med Letrozol på söndag igen.

• orzia1
    Nykär15 skrev 2016-12-23 11:03:38 följande:

Så bara den drar igång ordentligt idag så börjar jag med Letrozol på söndag igen.

Usch, aldrig roligt med mens. Hoppas den drar igång så du kan börja med tabletterna snart igen. Kram
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-12-23 11:03:38 följande:

Nej, fy så trist. Men vi hade väl det liksom på känn båda två.Jag är bim +1 i dag och neg på test och gissar ett mensen kommer under dagen. Sophia hemmet är sätngt till den 9 så vi kör nog en omgång med letrozol hemma och testar me däl test själva denna cykel och kör sedan insemination nästa.......
    Nu hoppas vi på nästa omgång !!!!
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-23 13:03:36 följande:

Nej, fy så trist. Men vi hade väl det liksom på känn båda två.Jag är bim +1 i dag och neg på test och gissar ett mensen kommer under dagen. Sophia hemmet är sätngt till den 9 så vi kör nog en omgång med letrozol hemma och testar me däl test själva denna cykel och kör sedan insemination nästa.......

Nu hoppas vi på nästa omgång !!!!

Jo hade det på känn...här har de med stängt till 2/1 och jag får ev äl 5-6 som senast, mailat om att kanske få en spruta den cykeln, får se om jag hinner få svar. Har en provtid hos dem 9/1 för nytt TSH-prov. På sätt o vis är det skönt att inte oroa sig som nygravid att värdet är för högt, bra om det sjunker innan vi blir gravida igen då missfalksrisken är så stor och vi redan förlorade ett barn pga det...
  • villblifler88

Kan man be om att få göra test för att se om man haft

ÄL? På VUL hade jag 13 mm ägg och tjock slemhinna men sen har jag testat varje dag utan att fått positivt?

• livias

Någon av er andra som blivit överstimulerade av letrozol? Hur känns det? Jag hade förmodligen äl i onsdags natt / torsdag och igår och idag har jag sååå ont. Som äl känningar fast gånger 100. Kan knappt gå:(

• zion

Julaftons morgon blev en underbar morgon. Andra försöket med dubbel kur av pergotime.

Önskar er alla ett stort lycka till och en god jul
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera