• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1
    zion skrev 2016-12-24 09:26:40 följande:

Julaftons morgon blev en underbar morgon. Andra försöket med dubbel kur av pergotime.

Önskar er alla ett stort lycka till och en god jul

Åhh vilken julklapp. Stort grattis
  • Orkide

Julaftons morgon blev en underbar morgon. Andra försöket med dubbel kur av pergotime.

Grattis!! Vilken julklapp.

Själv kom mensen på kvällen igår.
  • Nykär15

Grattis!!
    Orkide skrev 2016-12-25 13:42:22 följande:

Samma här..i morgon börjar jag andra omgången dubbelkur Letrozol...
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2016-12-25 14:30:46 följande:
    Grattis!!
    Orkide skrev 2016-12-25 13:42:22 följande:

Samma här..i morgon börjar jag andra omgången dubbelkur Letrozol...
    Inne på fjärde omgången nu. Tänk om man bara visste hur många omgångar allt skulle ta..
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-27 08:17:37 följande:

Inne på fjärde omgången nu. Tänk om man bara visste hur många omgångar allt skulle ta..

Ja eller så vill man verkligen inte veta...inne i en tid där jag tror att vi aldrig kommer få uppleva magin tillsammans :(

Mailat kliniken och frågat om man kan få äl-spruta som tillägg...vet ju inte om äggen släpper bara för jag tar Letrozol liksom.
  • Hållis89

Hoppar in i denna tråden nu när jag har fått börja ta Letrozol igår för första gången. Innan tog jag pergotime men det har slutat säljas. Men jag tycker det är lite märkligt att Letrozol är oxå en sorts bromsmedicin för de som har haft bröstcancer? Så hur kan ha den effekt att hjälpa de att lyckas att bli gravida?

Men ska på VUL nästa v sen ska jag få ägglossningsspruta för första gången nångång under januari.

• Sofiatn

Stort stort grattis! Vilken julafton ni fick!

Kram kram
  • villblifler88

Inget napp denna månaden heller. Men fick mens naturligt idag. Behövde inte provera. Betyder det i alla fall att jag haft ägglossning?

Men nu ska jag börja med andra dosen dubbel letrozol nästa vecka. Blev fundersam, första gången sa läkaren starta med letrozol mensdag 5, andra gången sa hon dag 3 och då ifrågasatte jag det. Då sa hon letrozole alltid dag 3, pegotime alltid dag 5. Men läste receptet och hon har skrivit dag 5. Funkar i alla fall bättre med dag 3 på mig så jag fortsätter på det!

• Ariellan

Hej igen!

Idag var jag inne på akuten för magsmärtor och feber. Jag fick göra ett vanligt ultraljud via magen och läkaren såg inget tecken på bebis men livmodern var förtjockad tror jag hon sa.

Är på bim-4 idag och då ser man väl sällan något på ultraljud? Eller vad tror ni?

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera