• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Marie357

Dag 32 idag, ingen mens ännu och enligt gyn som jag var hos på dag 12 för att kolla med VUL skulle jag få 28 dagars cykel. 

Testade mig på dag 29 på eftermiddagen och då var det negativt. I veckan som varit har jag haft ont i huvudet, mått illa och varit yr. Lite ömma bröst, lite molvärk i tjejmagen och öm i ryggslutet.

Kommer inte mensen under dagen nu så kommer jag testa imorgonbitti...Funderar bara på vart mensen har tagit vägen...?

nouw.com/denöppnakampen
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-12-16 21:49:04 följande:
    Jo men hon kanske har erfarenheten att man sällan lossar mer än ett själv eftersom jag inte fick sprutan :) är inte så orolig iaf och verkar inte blivit överstimulerad iaf.
    Hur har det gått ?
    testade du i morse ?
    Jag vågade inte. Tänkte vänta till i morgon. Har dock bara ett test från testlagret och om jag inte har helt fel är de lite sena med att visa positivt. Borde kanske ha köpt ett clearblu testa tidigt.
    MEn som sagt jag har verkligen inga känningar och är inställd på neg......
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-18 15:38:06 följande:

Hur har det gått ?

testade du i morse ?

Jag vågade inte. Tänkte vänta till i morgon. Har dock bara ett test från testlagret och om jag inte har helt fel är de lite sena med att visa positivt. Borde kanske ha köpt ett clearblu testa tidigt.

MEn som sagt jag har verkligen inga känningar och är inställd på neg......

Mmm negativt med testlagrets...känns så tungt och känner inget hopp nu..,
  • pimpim78
    Nykär15 skrev 2016-12-18 15:39:19 följande:
    Mmm negativt med testlagrets...känns så tungt och känner inget hopp nu..,
    jag har dock nåt positivt att berätta.
    En av mina bästa vänner gjorde insemination förra månaden, hon ringde mig på bim -1 och berättade att det var neg. Dagen efter ringde hon igen och hade plussat på bim. Så än finns det hopp.
    Men jag förstår hur du känner och jag är som sagt också inställd på negativti morgon.

Men vi fortsätter hoppas lite till.......
  • Orkide

När har ni BIM?

Jag är på dag 24. BIM ca dag 28-29. Inga känningar alls. Så det är troligtvis mens på g här. Ska det någonsin bli ens tur!? Är på försök 20+ någonting.. tredje försöket med letrozol. Ibland kommer deppet

• Marie357

Mensen kommer nu... Dock inte det klarröda, men det kommer väl imorgon.... ordentligt. Ska ringa gyn imorgon för att be dem skicka remiss för spermaprov..

nouw.com/denöppnakampen
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-18 21:36:24 följande:

När har ni BIM?

Jag är på dag 24. BIM ca dag 28-29. Inga känningar alls. Så det är troligtvis mens på g här. Ska det någonsin bli ens tur!? Är på försök 20+ någonting.. tredje försöket med letrozol. Ibland kommer deppet

Jag är på äl+10...de ggr jag vart gravid har jag alltid sett på denna dagen...så hoppet sjönk rejält nu :(

Har en massa känningar, men tror bara de beror på Lutinusen - väldigt ledsamt bli lurad av den...

Har du tagit det nån gång?
  • Orkide
    Marie357 skrev 2016-12-18 22:14:08 följande:

Mensen kommer nu... Dock inte det klarröda, men det kommer väl imorgon.... ordentligt. Ska ringa gyn imorgon för att be dem skicka remiss för spermaprov..

nouw.com/denöppnakampen
    Trist!!
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2016-12-18 23:15:27 följande:
    Jag är på äl+10...de ggr jag vart gravid har jag alltid sett på denna dagen...så hoppet sjönk rejält nu :(

Har en massa känningar, men tror bara de beror på Lutinusen - väldigt ledsamt bli lurad av den...

Har du tagit det nån gång?
    Näe aldrig provat d. Vad är det till för?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-19 07:14:09 följande:

Näe aldrig provat d. Vad är det till för?

Progesteron, hjälper slemhinnan bli extra fin efter äl. Man utsöndrar ju det själv, men har man för dålig produktion kan det bli svårare bli gravid.

Man kan ta prover o kolla, har du vart på nån utredning?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera