• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Angen skrev 2017-01-05 22:45:55 följande:

Åh jag och min man har försökt få syskon till vår 7.5 åriga son i lite över ett år nu.

Åt första kuren med letrozol mensen sist. Så får se om den kommer runt den 17e/18e.

Har regelbunden mens men får hormonella cystor på äggstocken. Har bara en äggstock kvar och iochmed de får den jobba lite extra mycket.

Men har man försökt över ett år så känns allt hopplöst.

Välkommen. Du har kommit till rätt gäng. Ge inte upp. Nu har ni i alla fall fått hjälp. Jag får också cystor. Har försökt i två år nu i Mars. Är på fjärde omgången letrozol.
  • Ariellan

Idag kom min mens :( nu blir det tredje omgången letrozol för min del.

Känns just nu så hopplöst :(

• EmmaB1988
    Ariellan skrev 2017-01-07 10:23:41 följande:

Förstår dej. Jag har redan nu ställt in mej på att det inte funkat denna gång heller (gång nr 3). Mest på grund av att vi (han) bara fick till det en gång dessa äl dagar. Dock 2 dagar innan äl så egentligen kan vi ha lyckats men den turen tror jag inte vi har. Så jag vill bara att mensen ska komma så vi får påbörja en ny omgång. Ska då ge på förslag att jag inte kollar med ältester för att se om han lättare kan prestera då.

Jag är mer stressad nu när vi påbörjat behandling än innan. Har förr känt att det vart nå "fel" och vetat att vi inte skulle lyckas. Nu vet jag att det finns en chans varje mån och blir då mer stressad och har sämre tålamod. Ett plus ligger runt hörnet och jag vill bara få tag på det!!!

Det som lugnar mej lite grann är att jag har satt som "mål" att vi ska bli gravida under 2017. Lyckas vi inte med Letrozol så blir det IVF till våren.

Tjejer, 2017 blir vårt år! :)
  • orzia1
    EmmaB1988 skrev 2017-01-07 11:06:21 följande:

Förstår dej. Jag har redan nu ställt in mej på att det inte funkat denna gång heller (gång nr 3). Mest på grund av att vi (han) bara fick till det en gång dessa äl dagar. Dock 2 dagar innan äl så egentligen kan vi ha lyckats men den turen tror jag inte vi har. Så jag vill bara att mensen ska komma så vi får påbörja en ny omgång. Ska då ge på förslag att jag inte kollar med ältester för att se om han lättare kan prestera då.

Jag är mer stressad nu när vi påbörjat behandling än innan. Har förr känt att det vart nå "fel" och vetat att vi inte skulle lyckas. Nu vet jag att det finns en chans varje mån och blir då mer stressad och har sämre tålamod. Ett plus ligger runt hörnet och jag vill bara få tag på det!!!

Det som lugnar mej lite grann är att jag har satt som "mål" att vi ska bli gravida under 2017. Lyckas vi inte med Letrozol så blir det IVF till våren.

Tjejer, 2017 blir vårt år! :)

Vi hade inte sex alls ofta när det tog sig med dottern. Håller tummarna för er.
  • EmmaB1988
    orzia1 skrev 2017-01-07 11:12:39 följande:

Vi hade inte sex alls ofta när det tog sig med dottern. Håller tummarna för er.

Tack! Å jag för er :)

Kram!
  • Orkide
    Ariellan skrev 2017-01-07 10:23:41 följande:

Å vad trist! Nu behöver vi lite plus här. Hejja oss som får kämpa!!
  • Orkide

Nu på tredje och fjärde omgången letrozol känner jag av biverkningar eller en biverkning lite ont i tuttarna.
    Någon annan som har någon biverkning?

• EmmaB1988
    Orkide skrev 2017-01-12 17:39:49 följande:

Nu på tredje och fjärde omgången letrozol känner jag av biverkningar eller en biverkning lite ont i tuttarna.

Någon annan som har någon biverkning?

Det enda jag märkt just när jag ätit tabletterna är lite yrsel bara.
  • efg

Hej! Känner att jag bara skulle vilja skriva av mig lite, ga någon att prata med som är i liknande situation.

När jag försökte bli gravid första gången var det ingen som ville hjälpa oss, och jag fick lura till mig en tid hos gyn för att tillslut få bekräftat det jag misstänkt, pco, ingen ägglossning. Som ryr var fick jag träffa en fantastisk gyn som skrev ut pergotime och jag fick ägglossning! Efter 2 behandlingar pergotime och 1 behandling letrozol blev jag gravid och har idag en son?

Nu vill vi ha syskon och jag behandlar med letrozol igen. Denna månad vet jag dock inte vad som händer, tempen verkar aldrig stiga, ägglossningstesten blir jag inte riktigt klok på nu...

Hur troligt är det att det inte skett någon ägglossning trots att letrozol beh alltid givit äl innan?

Styrkekram till alla er som kämpar!

• Essie32

Hej! 

Började med letrozole i onsdags, ska på vul 19/1 (cd11) för uppföljning OCH ÄL troligtvis 20-21 januari. BIM ca 1-2 februari. 

Har läst hela tråden och grattis till er som plussat! Samt styrkekramar för er alla som fortsätter att kämpa mot ett + ! 

Jag ska börja ta äl-stickor från på söndag för att inte missa något.. jag har rätt kort cykel på 24-25 dagar, så nu längtar jag till nästa vecka för att se på VUL om det bildats någon fin äggblåsa. 

Hoppas verkligen på att 2017 blir ett + år :) det första försöket med letrozole (enkelkur) och 3.e seriöst försök att bli med barn. Håller tummarna för oss alla!

<3 

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera