• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Malin 845 skrev 2016-11-22 21:05:29 följande:

Snällt att svara när man har en fråga..

Har tidigare skrivit att jag fick biverkningar av ovitrelle sprutan. Som om kroppen tyckte att jag var gravid. Aldrig tagit den sprutan du undrar över
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-22 20:34:09 följande:

Har i dag lyckats snigla mig fram till dag 13 efter ovitrelle och 11 dagar efter inseminationsdagen. Helt neg test.
    Borde kunna kasta in handuken för den här gången nu va ? Eller någon som plussat senare än så när ni testat helt neg dagarna innan ?
    Börjar tappa hoppet här hemma, borde ju visa någor nu när man liksom vet när äl var osv.....
    Fy så trist det känns...... Men känns fint att det är några som plussat i all afall, det inger hopp. Stort grattis till er.........

Jag skulle tänka att mensen kommer o ge upp för denna månaden. Visar det sig att du är gravid så är ju det bara ett plus.

Här har mensen börjat komma.. jäkla skit. Det var andra omgången letrozol..
  • zion
    Malin 845 skrev 2016-11-22 21:05:29 följande:

Snällt att svara när man har en fråga..

Har ingen erfarenhet av pergyl därav inget svar
  • Malin 845
    Orkide skrev 2016-11-22 21:18:45 följande:
    Har tidigare skrivit att jag fick biverkningar av ovitrelle sprutan. Som om kroppen tyckte att jag var gravid. Aldrig tagit den sprutan du undrar över
    Det svaret måste jag ha missat, sorry! Otriville är i princip samma som pergyl :). Ja det känns som att jag är gravid, känner mig så otroligt trött och fortfarande känslosam ibland. Tack för svar!
  • Malin 845
    zion skrev 2016-11-22 21:32:42 följande:
    Har ingen erfarenhet av pergyl därav inget svar
    Är förståeligt att du inte svarar om du inte har erfarenhet av det :).
  • pimpim78
    Malin 845 skrev 2016-11-22 21:52:04 följande:
    Är förståeligt att du inte svarar om du inte har erfarenhet av det :).
    Är det kanske pregnyl du menar ?
    Har inte hört talas om pergyl ? Kanske det som gör att inte så många svarat ?
    Lycka till i alla fall, och oavsett vilken spruta man tar så är de ju oftast laddade med hormoner / hcg så de ger ju en massa biverkningar. Hoppas du snart får plus i alla fall........
  • Malin 845
    pimpim78 skrev 2016-11-22 21:59:10 följande:
    Är det kanske pregnyl du menar ?
    Har inte hört talas om pergyl ? Kanske det som gör att inte så många svarat ?
    Lycka till i alla fall, och oavsett vilken spruta man tar så är de ju oftast laddade med hormoner / hcg så de ger ju en massa biverkningar. Hoppas du snart får plus i alla fall........
    Oj, stavade visst fel! Så är det när man inte läser innan man skriver :P
    Stort tack! :). Ja jag har känt mig väldigt konstig, och framförallt känslosam! Hur går det för dig då?
  • zion

Bim -2 super duper negativt på gravtest imorse så just nu känns det riktigt kört även om det är tidigt än. Och alla grav symtom har försvunnit och mens humöret har kommit istället. Men får fortsätta testa till mensen kommer eller ett plus.

• orzia1
    zion skrev 2016-11-23 20:56:33 följande:

Bim -2 super duper negativt på gravtest imorse så just nu känns det riktigt kört även om det är tidigt än. Och alla grav symtom har försvunnit och mens humöret har kommit istället. Men får fortsätta testa till mensen kommer eller ett plus.

Håller tummarna att du får ett plus och inte mensen
  • Orkide
    zion skrev 2016-11-23 20:56:33 följande:

Minus här med, hundra på att mensen kickar igång ordentligt imorgon. Redan fått någon droppe blod så kört för min del är det
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera