• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Sofiatn
    orzia1 skrev 2016-11-21 09:38:55 följande:

Wow vad härligt att läsa, stort grattis

Tusen tack!! Än ska man väl inte ropa hej med det är så skönt att veta att man kan bli gravid iallafall! Kram
  • Sofiatn
    Orkide skrev 2016-11-21 11:30:14 följande:

Jättegrattis!!

Tusen varma tack!! Och kram på er!
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-21 12:57:52 följande:

Nej men wow grattis :D

Det är en stor omställning från att ha trott att man inte kan bli gravid!! Tusen tack och alla lycka till er alla som kämpar på!
  • Ariellan
    Sofiatn skrev 2016-11-21 07:37:18 följande:

Spännande!! Jag plussade alldeles nyss på min allra första kur letrozole! Helt magiskt!!

Gud vad roligt! Stort grattis!

Jag var inne på vul idag hade en blåsa på 14 mm och en på 20 mm så jag har nu tagit Ovitrelle :)
  • Malin 845

Stort grattis till er som plussat! :)

Hade en fråga, fick pergyl 5 dagar sen, och jag har nog fått konstiga biverkningar. Igår sa min sambo något som gjorde att jag började storgråta! Någon av er som blivit känslosamma av äl sprutan? :P

• zion
    Sofiatn skrev 2016-11-21 16:40:01 följande:

Det är en stor omställning från att ha trott att man inte kan bli gravid!! Tusen tack och alla lycka till er alla som kämpar på!

Ja det är ju så man vet ju inte om man kan bli gravid så man blir extra glad när det där pluset kommer. Jag är ju själv livrädd att jag inte kan bli gravid igen men försöker ju tänka positivt. Men när hade du bim? Det är några dagar kvar va eller har jag blandat ihop det?
  • Sofiatn
    Ariellan skrev 2016-11-21 17:47:33 följande:

Gud vad roligt! Stort grattis!

Jag var inne på vul idag hade en blåsa på 14 mm och en på 20 mm så jag har nu tagit Ovitrelle :)

Åh vad spännande, min blåsa var 20,8mm på mitt senaste vul och den var min lilla turblåsa som gjorde mig gravid! Hoppas det går vägen för dig!
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-21 19:48:59 följande:

Ja det är ju så man vet ju inte om man kan bli gravid så man blir extra glad när det där pluset kommer. Jag är ju själv livrädd att jag inte kan bli gravid igen men försöker ju tänka positivt. Men när hade du bim? Det är några dagar kvar va eller har jag blandat ihop det?

Jag tror inte att man dra tvivla på att man inte kan, för det finns såna tekniker idag så man har ju så otroligt mycket att prova innan det ska vara kört.

Eftersom jag aldrig haft regelbunden mens detta år vet jag inte riktigt när bim var eller är.. men den 19/11 var det cykeldag 28, men inte nu förrens 24/11 är det 14 dagar sedan ev. ägglossning. Men bim borde vara nu i dagarna iallafall.

Kram
  • pimpim78

Har i dag lyckats snigla mig fram till dag 13 efter ovitrelle och 11 dagar efter inseminationsdagen. Helt neg test.
    Borde kunna kasta in handuken för den här gången nu va ? Eller någon som plussat senare än så när ni testat helt neg dagarna innan ?
    Börjar tappa hoppet här hemma, borde ju visa någor nu när man liksom vet när äl var osv.....
    Fy så trist det känns...... Men känns fint att det är några som plussat i all afall, det inger hopp. Stort grattis till er.........

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera