• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Sally8585
    Livetsgång skrev 2016-12-12 10:55:28 följande:

Tänk på att det är vanligt med även blödning vid BIM trots graviditet :) 

Finns dom som har vanlig mens vid BIM i början av graviditet :)

Men visst vill man ju helst ha tecken att den uteblir :)

Aldrig haft blödning med de andra 3. Men vem vet.. fast oftast i mitt fall så skulle det nog indikera på mens :) men nu ska den hålla sig borta hoppas jag :D
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-12 11:04:43 följande:

Någon som vet hur vanligt det är med tempdipp när ägget fäster? Har ju varit gravid en gång tidigare(men tempade inte ordentlig den månad då det var mitt i semester/sovmorgnar osv) så har inget att jämföra med.

Jag hade det med mitt första barn! Fast på dag 7 har jag för mig. Men det kan komma innan också! Blev en ordentlig dipp ner under coverline och sedan gick den upp dagen efter igen!
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-12 11:12:45 följande:

Jag hade det med mitt första barn! Fast på dag 7 har jag för mig. Men det kan komma innan också! Blev en ordentlig dipp ner under coverline och sedan gick den upp dagen efter igen!

Jag är på ÄL+8. Återstår att se vad tempen visar imorgon då! Sen är ju inte det nån garanti ändå, men intressant att höra andras erfarenheter.
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-12 11:15:21 följande:
    Jag är på ÄL+8. Återstår att se vad tempen visar imorgon då! Sen är ju inte det nån garanti ändå, men intressant att höra andras erfarenheter.
    Åh jaha, är jag som inte riktigt förstår mig på NCs grafer ;) Ja den ska ju ske både tidigare och senare som jag har förstått. Sen kan man ha dippar utan att det blir en graviditet också men jag tycker också att det är intressant, Hoppas för dig :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-12 11:44:38 följande:

Åh jaha, är jag som inte riktigt förstår mig på NCs grafer ;) Ja den ska ju ske både tidigare och senare som jag har förstått. Sen kan man ha dippar utan att det blir en graviditet också men jag tycker också att det är intressant, Hoppas för dig :)

Har inte lagt i värden för helgen, därav är det lite otydligt vilken äl-dag jag är på. :) När har du bim då?
  • Sally8585

Min tapp är hög och svängd bak. Stängd, Hård med "mjuka" läppar. Hmmm... denna tidpunkt brukar den vara väldigt låg. Ja ja.. ska inte hurra än. Törs inte! Förra månaden var jag sjukt skengravid ;)

• Familyhearts
    Nykär15 skrev 2016-12-12 09:15:02 följande:
    Fast om du hade ÄL 30/11 så har du ju BIM på onsdag? Alltså är du på BIM-2. Jag tror att du är gravid! Ser nåt på ditt grav.test och tycker du ska ta ett till snart :)
    Fast exakt alla har ju inte precis lika många dagar mellan ÄL och BIM.
  • fruthomsen
    Sally8585 skrev 2016-12-12 11:50:31 följande:

Min tapp är hög och svängd bak. Stängd, Hård med "mjuka" läppar. Hmmm... denna tidpunkt brukar den vara väldigt låg. Ja ja.. ska inte hurra än. Törs inte! Förra månaden var jag sjukt skengravid ;)

Hehe...nästan farligt att känna efter för mycket och analysera minsta lilla tecken. Men det är lätt att man gör det såklart när man väntar och längtar :)
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-12-12 11:04:43 följande:

Någon som vet hur vanligt det är med tempdipp när ägget fäster? Har ju varit gravid en gång tidigare(men tempade inte ordentlig den månad då det var mitt i semester/sovmorgnar osv) så har inget att jämföra med.

Jag har också en dipp runt ÄL+7. Kollade tillbaka flera cyklar för o vara säker o det stämde som en klocka :) har dock inte varit gravid någon av gångerna och de äldsta cyklarna jag tittade på använde vi skydd så tror inte det har så mycket med äggets fästning att göra tyvärr.
  • Sally8585
    fruthomsen skrev 2016-12-12 11:58:20 följande:

Hehe...nästan farligt att känna efter för mycket och analysera minsta lilla tecken. Men det är lätt att man gör det såklart när man väntar och längtar :)

Verkligen! Men nu har jag synat testen och på 3 av 4 test (sista tog jag idag efter ha hållit mig ca 3 h) var det svaga streck på! Jag är så otålig! Vill testa igen nu nu nu! Hihi. Men dagtid är ju ingen hit då man dricker vatten och så. Får bli ett imorgon bitti!
Svar på tråden BIM December 2016