BIM December 2016
Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December?
För oss blir det första försöket, andra barnet.
Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December?
För oss blir det första försöket, andra barnet.
På nåt sätt skönt ändå att vara här inne och prata med andra i samma sits. Man önskar ju ingen annan samma skit som man själv har. Men en liten tröst är det att man inte är ensam. Vi är ju verkligen typ exakt i samma situation. Man sambo fattar nog också när jag helt plötsligt vill mysa massa på vardagar vilket jag sällan orkar annars. Och så funkar det inte för honom och så håller han på och ber om ursäkt =/ Innan vi började försöka skaffa barn kom han nästan aldrig i mig, så ett litet framsteg ät det iaf att det funkar ibland. Problemet är att det ALDRIG går 2 dagar i rad och sällan varannan dag heller. Så vi måste verkligen pricka äl och med en oregelbunden cykel är det inte helt lätt. Försökt med äl-stickor men funkade bara sådär (blev aldrig max så fick ändå inte reda på exakt dag. Får gå på mina flytningar och hoppas på det bästa)
Denna månad fick vi dock till det dagen innan äl så har en liten liten förhoppning ändå =) Men känner inga symtom alls...
Ja precis, det är skönt att man vet att man inte är ensam för man känner sig ofta ensam när "alla andra" bara blir gravida till höger och vänster. Samtidigt vet man ju inte hur länge de försökt men det är så jobbigt..
Det funkar inte heller för oss två dagar i rad, funkar faktiskt väldigt dåligt hela tiden. Det blir som en spärr för min sambo, och jag är glad om vi fått till det iaf tre gånger på två veckor. Har ganska bra koll på äl och får positivt och därefter negativt tex på eftermiddagen eller dagen efter och kan då konstatera att jag haft ägglossning men även om jag har rätt bra koll så kan inte sambon komma.. Så det har varit många månader som jag vet att jag har äl och det blir så frustrerande att jag vet att det är nu det gäller men de blir inget av de. Chansen blir liksom noll när han inte kommer. Har då haft allt hopp på att om vi tex fått till det några dagar innan äl att det hade räckt. Men icke :/
Som idag faktiskt, hade äl någon gång igår kväll/inatt då jag hade starkare streck än kontrollstrecket igår och negativt idag. Vi hade senast sex i Onsdags och försökte igår utan resultat. Så känns lite som sista chansen idag och då ökar pressen på sambon även om jag inte sagt något om äl testen så är han fullt medveten om att det är nu det gäller efter mitt utbrott igår.. Kändes så lönlöst med detta testande månad in och månad ut, äl tester, grav tester.. Skulle haft ett barn nu om vi lyckats någon av de första gångerna :( Tänkte förra julen att nästa jul så är jag antingen gravid eller så har vi en liten, men nu är det snart jul igen och ingenting har hänt.
Testar du äl testen på morgonen eller eftermiddagen? Jag får ett mer korrekt test om jag testar på eftermiddagen efter att inte kissat på några timmar. Kanske lönar sig att testa :)
Jag har precis haft äl och har därmed bim den 26:e december. Detta blir 8:e försöket men enda gången som jag inte har stressat hem från jobb eller åkt till jobbet mitt i de fertila dagarna (jobbar i en annan stad 60 mil hemifrån) Jag har haft semester i 2 veckor och har verkligen kunnat ta det lugnt och slappnat av. Denna månaden köpte jag glidmedlet Conceive Plus för första gången, och så har jag druckit grapefruktjuice varje dag.
Sex på dag 7, 8, 9, 10, 12, 13 och 14.
Positiva äl test på dag 12
Jag känner att vi har gjort allt den här gången! Kommer därför bli jätte besviken om det inte har fungerat nu....
Och nu börjar den låååååånga väntan - igen....
Idag är jag på äl+7. Igår kväll fick jag nåt som kändes som kramp i bäckenbotten. Det kändes ända upp mot magen. Det gjorde ont i alla lägen; sittandes, liggandes och ståendes. Nån som känt nåt liknande (när som helst under cykeln)?
Hej på er! Grattis till alla som plussat.
Väntar fortfarande på min ÄL som ska komma när som helst. Har nu sedan förra lördagen (2 dec) haft blinkande gubbe på clearblue.. Varför så många dagar? Ibland blinkar den bara ett par dagar men nu har det ju gått över en vecka. Brukar ni få utslag så länge? Beror det på hög nivå hormoner som man får vid äl?
För mina (ursäkta) flytningar verkar vara (när jag googlat runt) såkallade lotionflytningar, vilket i sin tur innebär icke fertil va?
Lägligt nog till min ÄL blev jag sjuk i torsdag med hög feber, blev så deppig att det inte skulle bli något denna månad heller, så det är väl det enda positiva med att ägglossningen inte kommit till maximalt än, feber är borta å min sambo är sugen efter flera dagar utan haha så idag ska vi mysa. :)
Idag är jag på äl+7. Igår kväll fick jag nåt som kändes som kramp i bäckenbotten. Det kändes ända upp mot magen. Det gjorde ont i alla lägen; sittandes, liggandes och ståendes. Nån som känt nåt liknande (när som helst under cykeln)?
BIM -2 eller 3
Bytte märke. Negativt på loyds och tempen gick ner igår lite och idag ytterligare lite (36.7 nu) så CB är nog inte aktuellt igen. Men mensen är nog väldigt aktuell. :(
Så olika från person till person hur testen ser ut! Jag har sådär hela månaden och sen starkt vid äl då, men brukar du ha svagare och nu fått en stegring så låter det ju väldigt hoppfullt :) Du får testa igen idag och se om det är ännu starkare :)
Vi har försökt sen i maj med syskonverkstaden. Bim idag.... har diverse symptom men skulle lika gärna kunna vara symptom på att mensen kommer när som helst. Tog test i morse men är inget tydligt resultat....