• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • anonymis3ns
    Kåtisroinen skrev 2016-12-12 11:58:35 följande:

Jag har också en dipp runt ÄL+7. Kollade tillbaka flera cyklar för o vara säker o det stämde som en klocka :) har dock inte varit gravid någon av gångerna och de äldsta cyklarna jag tittade på använde vi skydd så tror inte det har så mycket med äggets fästning att göra tyvärr.

Nä, det kanske inte har det. Vet inte vad vetenskapen säger?! Antar att det kan variera som allt annat med kvinnans kropp. ;) Men undra vad det beror på om det inte har med det att göra, en dipp en vecka efter äl ungefär!?
  • Nykär15
    Familyhearts skrev 2016-12-12 11:58:17 följande:
    Fast exakt alla har ju inte precis lika många dagar mellan ÄL och BIM.

Nej det vet jag mycket väl. Men oftast vet man sin lutealfas och den är sällan annat än nånstans mellan 12-16 dagar. Är tiden mellan ÄL och mens som är den som gör att man har olika lång cykel som oftast. Har man kortare lutealfas än 12 kan det bli lite svårare att bli gravid som jag förstått eftersom ägget inte hinner fästa ordentligt alltid innan mensen närmar sig. 

Det är en riktlinje med 14 dagar men jag tror ju inte att tjejen jag svarade skulle ha en lutealfas på 3 veckor som hon skrev, därav jag tog upp det.

• fruthomsen
    Sally8585 skrev 2016-12-12 12:02:11 följande:
    Verkligen! Men nu har jag synat testen och på 3 av 4 test (sista tog jag idag efter ha hållit mig ca 3 h) var det svaga streck på! Jag är så otålig! Vill testa igen nu nu nu! Hihi. Men dagtid är ju ingen hit då man dricker vatten och så. Får bli ett imorgon bitti!
    Svaga streck är ju mycket troligt positivt :)
  • Sally8585

Fast nu syns det ju inte lika bra som hemma här :( aja. Märks imorgon om det ökat annars kommer mensen :)

• FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-12-12 12:02:15 följande:

Nä, det kanske inte har det. Vet inte vad vetenskapen säger?! Antar att det kan variera som allt annat med kvinnans kropp. ;) Men undra vad det beror på om det inte har med det att göra, en dipp en vecka efter äl ungefär!?

Dippen beror troligen på att östrogenet stiger igen och möter progesteronet. Därför förekommer det även i "icke-gravid-grafer". Progesteronet har jag läst är en "förfas" innan det ombildas till östrogen. Minns inte var jag läst det och kan minnas fel. Men tror jag hittade det när jag läste runt om progesteronkrämer.
  • FrökenE1985
    Sally8585 skrev 2016-12-12 12:21:24 följande:

Ser ni? :-O

Det ser ju onekligen ut att ha ökat! Spännande!
  • Sally8585
    FrökenE1985 skrev 2016-12-12 12:27:26 följande:

Det ser ju onekligen ut att ha ökat! Spännande!

Uach är så nervös så jag mår illa :'D
  • Sally8585

Kollade igenom mina äl test från 30/11. Och det var positivt då. Lika som idag och igår. Jag testade igår för att jag hade sån molvärk. Så att ha äl nu igen är inte troligt. Mens eller gravid röstar jag på ;)

• FrökenE1985
    Sally8585 skrev 2016-12-12 12:28:09 följande:

Uach är så nervös så jag mår illa :'D

Det skulle jag också vara. Håller tummarna stenhårt för dig!
Svar på tråden BIM December 2016