BIM December 2016
Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December?
För oss blir det första försöket, andra barnet.
Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December?
För oss blir det första försöket, andra barnet.
Ja, det gör jag men tempen år lite skum. Har lagt in min kurva i tempar/fertility friend tidigare idag.
Kikade! Ja svårt att läsa ut något från den, men graferna säger ju oftast inte så mycket förrän precis vid BIM möjligtvis! Men hoppas verkligen :) Har du några symtom?
Vill inte hoppas för mycket men åh vad glad jag blir om det är så :)! Beställde hem ett Clearblue Digital som kommer om nån dag, får prova då så borde det ge ett tydligare resultat. Om jag är gravid måste det var förklaringen till varför jag gråter för minsta lilla..är inte likt mig alls. Annars har jag inte många symptom.
Hej! En fråga... för 3v sen fick jag MA, upptäcktes i v 12 men fostret hade slutat leva i v 10. Skrapades. Idag gjorde jag ett ältest som visade superstarkt, aldrig haft ett så positivt test. Nu undrar jag, kan jag vara säker på att äl är på gång eller kan det reagera på hormonrester från graviditeten? Någon som vet/varit med om liknande?
Hej! En fråga... för 3v sen fick jag MA, upptäcktes i v 12 men fostret hade slutat leva i v 10. Skrapades. Idag gjorde jag ett ältest som visade superstarkt, aldrig haft ett så positivt test. Nu undrar jag, kan jag vara säker på att äl är på gång eller kan det reagera på hormonrester från graviditeten? Någon som vet/varit med om liknande?
Det kan absolut vara hormonrester det reagerar på tyvärr. Efter missfall och MA bör man alltid vänta en mens innan man börjar försöka igen eftersom det kan finnas ganska mycket rester kvar, som om man blir gravid när de finns kvar, kan riskera att skada fostret. Jag hade inte vågat chansa utan väntat en mens innan vi körde på ett nytt försök.
Det kan absolut vara hormonrester det reagerar på tyvärr. Efter missfall och MA bör man alltid vänta en mens innan man börjar försöka igen eftersom det kan finnas ganska mycket rester kvar, som om man blir gravid när de finns kvar, kan riskera att skada fostret. Jag hade inte vågat chansa utan väntat en mens innan vi körde på ett nytt försök.
Nej vi kommer inte försöka nu utan vänta minst en mens. Jag vill bara veta om kroppen har återhämtat sig eller inte... jag vet att det inte finns några rester kvar (har kollat med ul) men då kan det säkert finnas hormoner kvar i kroppen i alla fall..
Jag fick ma 21/11 ( v 12) och 2 veckor senare var jag på återbesök och då kunde man se ett nästan moget ägg i äggstocken.. så jag hade ÄL inom 18 dgar efter MA, så det kan även vara så att du har ÄL. Dock testade jag mig med grav test en vecka efter MA för att se att alla hormonerna var ute, vilket de var. Så det kan även vara ÄL.
Vilken vecka fick du mf i? Inte varit på efterkontroll ?