• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Karin8206
    heavensent skrev 2016-12-17 08:24:00 följande:

Hrj på er! Tog nyss detta test i morse. Visst är det positivt? Begynnande iaf? Jag har inte känt mug gravid alls men sen när mensen uteblev i tisdags på lucia började jag smått känna ömma bröst och molvärk som stegrat. Blir galen på om det är inbillning alltihopa innan man vet. Hade ett MA i höstas som tog mig hårt så det är skrämmande alltihopa. Vågar man hoppas?

Det ser ut som ett positivt test i mina ögon :). Hade också ett MA i Oktober som var väldigt jobbigt. Fostret hade dött i ca v.8 och jag trodde att jag var i v.11. Det är något jag aldrig vill uppleva igen och nu är man extra orolig för allting...men man måste försöka tänka positivt.
  • Hallonfrossa

Tog ett early I morse då jag känt mig otroligt gravid de senaste dagarna, och i morse stod bröstvårtorna i givakt samt ömmade och pirrade, fick detta på äl+ 8 eller 9.

Ser ni samma som jag?

• Hallonfrossa
    Karin8206 skrev 2016-12-16 04:49:36 följande:

Tog ett Clearblue early nu på morgonen och jag tycker mig se ett streck...men varför Vidar då isåfall det digitala "inte gravid"..? Blir inte klok på det här..

Har du testat något mer?

Hur är det med blödningen?
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-17 09:26:50 följande:
    Har du testat något mer?

Hur är det med blödningen?
    Har inte vågat ta något mer test..kanske ska köpa ett idag och ta i morgon bitti eller avvakta en vecka (om jag kan) och testa då, ifall att det är missfall. 

Har ingen blödning bara ytterst sparsamma bruna flytningar. hade mensvärk igår men idag är den borta. Brukar alltid få mensvärk när blödningen kommit igång så kroppen beter sig lite annorlunda..
    Mådde även illa idag på morgonen och det ser jag som något positivt :) men vill inte hoppas för mycket utan ställer in mig på att det inte blir nåt så kan jag bara bli positivt överraskad.
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-17 09:24:34 följande:

Tog ett early I morse då jag känt mig otroligt gravid de senaste dagarna, och i morse stod bröstvårtorna i givakt samt ömmade och pirrade, fick detta på äl+ 8 eller 9.

Ser ni samma som jag?

Jag ser ett svagt streck...håller tummarna :)!
  • heavensent
    Karin8206 skrev 2016-12-17 09:07:26 följande:

Det ser ut som ett positivt test i mina ögon :). Hade också ett MA i Oktober som var väldigt jobbigt. Fostret hade dött i ca v.8 och jag trodde att jag var i v.11. Det är något jag aldrig vill uppleva igen och nu är man extra orolig för allting...men man måste försöka tänka positivt.

Åh vad skönt att höra att jag inte är den enda som tror det är ett positivt test. Min man tycker det är lite för tidigt att säga och blir orolig att jag ska bli ledsen igen. Jag hade också mitt MA i månadsskiftet sep/okt. Förlorade tvillingar i v 6 och 7 men det upptäcktes inte förrän UL i v 13. Alla gravtecken var liksom där ändå. Därför är jag så nojjig. Har dock ett barn sedan tidigare (flicka 2 år) så det är en tröst att det gick hela vägen förr.

Hoppas vi båda får glada "julklappar" iår. Kram till dig!
  • Hallonfrossa
    Karin8206 skrev 2016-12-17 09:31:19 följande:

Har inte vågat ta något mer test..kanske ska köpa ett idag och ta i morgon bitti eller avvakta en vecka (om jag kan) och testa då, ifall att det är missfall. 

Har ingen blödning bara ytterst sparsamma bruna flytningar. hade mensvärk igår men idag är den borta. Brukar alltid få mensvärk när blödningen kommit igång så kroppen beter sig lite annorlunda..

Mådde även illa idag på morgonen och det ser jag som något positivt :) men vill inte hoppas för mycket utan ställer in mig på att det inte blir nåt så kan jag bara bli positivt överraskad.

Jag tycker absolut du ska ta ett nytt test ????
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-17 10:36:38 följande:
    Jag tycker absolut du ska ta ett nytt test ????
    Testade med Apoteket hjärtats gravtest nu och inte det minsta streck..:/...Antingen var det spökstreck på Clearblue early-testen eller så var det ett tidigt missfall. Har ett test kvar som jag tänkte ta i morgon bitti men jag tror tyvärr det är kört.
  • Hallonfrossa
    Karin8206 skrev 2016-12-17 11:52:05 följande:

Testade med Apoteket hjärtats gravtest nu och inte det minsta streck..:/...Antingen var det spökstreck på Clearblue early-testen eller så var det ett tidigt missfall. Har ett test kvar som jag tänkte ta i morgon bitti men jag tror tyvärr det är kört.

Åh så tråkigt!

Hoppas du får + snart!
  • Rosenblad

Liten uppdatering från mig.. Är ju på försök ca 15 (har inte riktig koll längre) och har BIM den 23e December. Har sen igår lite värk i både mage och brösten. Har tid för utredning den 17e Januari och det vore såå kul om man kunde få ett pluss innan de och kunna fira under julen. Blev lite ledsen att BIM kommer va den 23e eftersom jag varje månad gått in en en depp-period när mensen kommit, och jag kan ju inte göra det dagen innan julafton.. Därför vore det så underbart om plusset hade velat dyka upp nu innan 2016 är slut och kunna meddela familjerna vid jul att det kommer en liten knodd :) Dör snart av längtan till ett pluss....

Svar på tråden BIM December 2016