• Svar på tråden BF juli 2017
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-04 07:13:40 följande:

Jag börjar en bf lista så kan ni väl fylla på!

BF

12-13 juli 37 år, 2 barn 9 o 4år, 2 mf

Kul!

BF 9-10 juli. 2 barn som är 7 och 5 år gamla. 1 MA och 2 MF.

Hälsningar Johanna
  • Beebii

Hm ni som är med i fb gruppen kan detta stämma på den med? Detta är en annan sluten grupp där denna varning står...är inte så sugen att låta någon bekant veta detta än... :-/

• småvildingar
    Beebii skrev 2016-11-04 07:33:10 följande:

Hm ni som är med i fb gruppen kan detta stämma på den med? Detta är en annan sluten grupp där denna varning står...är inte så sugen att låta någon bekant veta detta än... :-/

Nej, gruppen är hemlig så du måste vara medlem för att se gruppen överhuvudtaget.

Det som står ovan gäller slutna grupper.
  • Niki87

Hej. Jag plussade i onsdags, har bf 29/6-17. Vårt och mitt första barn. Fyllde 29 för en vecka sen..

Är det någon annan än mej som mår så illa så att det verkligen tär på humöret ? Har varit hemma från jobbet i tre dagar nu, mellan 9-10 på morgnarna mår jag helt okej (spydde just upp allt jag ätit hittills idag) har även varit vaken inatt vid halv4, halv1, innan jag gick och la mej spydde jag flertalet gånger.. Så höll det på från kl 15 igår pp eftermiddagen, så har även alla dagar i veckan sett ut.. Är det nån annan som mår så dåligt?! Ska försöka ta mig till apoteket efter allt som går att köpa som kan tänkas hjälpa mig idag.. Vi har ett eget företag, samt ett jobb som personlig assistent.. Jag kan inte må såhär känns det som..

• Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-04 07:01:33 följande:

Här kommer en gammal tant på 37 år (sambon 34) som just plussat med tredje barnet!

Lite brokig historia med ett första barn fött i v35 ett tidigt mf innan det andra barnet som föddes hemma på 20min. Blev oplanerat gravid för ett år sedan som även det slutade i tidigt mf och har nu försökt i ett år innan vi äntligen lyckats.

Har enl apparna bf 12-13 juli.

Har så mycket känningar denna gång, huvudvärk och illamående sen flera veckor tillbaka. Efter bim kom molvärken som strålar ut i höfter och ben. Ökad hunger, ökad sexdrift och en minnesförlust som heter duga! Glömmer saker i samma sekund jag gör dom!

Hur mår ni andra här inne? Ska vi knåpa ihop en bf lista?

Här kommer en aningen yngre tant, haha, 35 år gammal, har även jag två barn. 7 respektive 5 år gamla. Har också precis plussat och är i vecka 5 (4+4).

Jag har haft en tufft år, först med ett relativt sent missfall i vecka 15 och efter det har jag haft två tidiga missfall i vecka 6-7. Jag hade en paus på 6 månader och nu i oktober försökte jag och sambon igen och det tog sig på första försöket! Dock ligger jag väldigt lågt med glädjen. Tar en dag i taget.

Håller tummarna för att våra frö stannar "där inne"!

Hälsningar Johanna
  • Johanna_Nr3
    Niki87 skrev 2016-11-04 07:38:50 följande:

Hej. Jag plussade i onsdags, har bf 29/6-17. Vårt och mitt första barn. Fyllde 29 för en vecka sen..

Är det någon annan än mej som mår så illa så att det verkligen tär på humöret ? Har varit hemma från jobbet i tre dagar nu, mellan 9-10 på morgnarna mår jag helt okej (spydde just upp allt jag ätit hittills idag) har även varit vaken inatt vid halv4, halv1, innan jag gick och la mej spydde jag flertalet gånger.. Så höll det på från kl 15 igår pp eftermiddagen, så har även alla dagar i veckan sett ut.. Är det nån annan som mår så dåligt?! Ska försöka ta mig till apoteket efter allt som går att köpa som kan tänkas hjälpa mig idag.. Vi har ett eget företag, samt ett jobb som personlig assistent.. Jag kan inte må såhär känns det som..

Din stackare! Jag har aldrig mått så illa som du beskriver det men med min första graviditet var det jobbigt. Testa att ta vanliga Prostafen, du vet åksjuketabletter. De kan hjälpa faktiskt! Det enda är att man blir ännu tröttare av dem.

Lycka till!

Hälsningar Johanna
  • Newbie84
    Niki87 skrev 2016-11-04 07:38:50 följande:

Hej,

Jag spyr som en gris och mår illa dygnet runt även när jag sover. Hade så sist med, från V5 till efter förlossningen. Jag medicinerade hela graviditeten och hade hoppats på att slippa nu. Tabletterna gjorde dock att jag var helt väck så funkade inte att jobba.

Det som finns receptfritt är postafen och sen finns det lite receptbelagd medicin.

Lider med dig och hoppas att det blir bättre :(
  • Niki87
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-04 08:12:03 följande:

Din stackare! Jag har aldrig mått så illa som du beskriver det men med min första graviditet var det jobbigt. Testa att ta vanliga Prostafen, du vet åksjuketabletter. De kan hjälpa faktiskt! Det enda är att man blir ännu tröttare av dem.

Lycka till!

Hälsningar Johanna

Tack ska försöka med dem idag, och hoppas på att de hjälper, annars ser jag liksom ingen annan utväg än att sjukskriva mig, orkar ju knappt göra lunch till mig själv som det är nu :(
  • Niki87
    Newbie84 skrev 2016-11-04 08:17:54 följande:

Hej,

Jag spyr som en gris och mår illa dygnet runt även när jag sover. Hade så sist med, från V5 till efter förlossningen. Jag medicinerade hela graviditeten och hade hoppats på att slippa nu. Tabletterna gjorde dock att jag var helt väck så funkade inte att jobba.

Det som finns receptfritt är postafen och sen finns det lite receptbelagd medicin.

Lider med dig och hoppas att det blir bättre :(

Vad skönt att höra att nån annan också har det såhär, började tro att något är fel. Ja illamående även när jag sover, kan vakna av att jag typ suckar över hur illa jag mår.. Hoppas du börjar må bättre, helt sjukt att man kan må såhär !
  • Newbie84
    Niki87 skrev 2016-11-04 08:23:51 följande:

Vad skönt att höra att nån annan också har det såhär, började tro att något är fel. Ja illamående även när jag sover, kan vakna av att jag typ suckar över hur illa jag mår.. Hoppas du börjar må bättre, helt sjukt att man kan må såhär !

Ja usch och har man inte upplevt det så är det svårt att förstå hur det tär på både psyket och kroppen. Jag ska skriva in mig på mvc på måndag och be om medicinering.

Om det fortsätter för dig så kan det vara "skönt" att känna till att det finns en diagnos som heter hyperemesis gravidarum (HG) som är extremt gravidillamående. Tyvärr är kännedomen inte så stor i Svensk sjukvård inom detta.
Svar på tråden BF juli 2017