• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Tuttis
    Jessy01 skrev 2017-06-07 19:51:07 följande:

Shirgley - du kanske är överstimulerad eller lutinuset? Och d ska ju vara bra rent gravmässigt :)

Jag känner inte ett smack så har inga förväntningar alls :(

Åååh 77 häst! Hade ett svenskt varmblod och ska ta upp ridning igen men förhoppningsvis så dröjer d ett tag :)

Maran hur kände du de första ruvardagarna? Jag är på dag 5 m ett 2 dagars. Det enda

jag har är lite kurrande i magen

77- d var samma för mig denna gången. Ett ägg på ok stort och 1 till på 11 på dag 10. Sen när jag kom tbax 3 dgr senare var det 3 ok follicklar sen vid äggplock ytterligare 3 dar senare så var det 6 och alla var mogna! De ville tom avbryta mig. Och nu ruvar jag på 2. Ge inte upp än!

Jessy01:

Jag måste bara säga att jag känner så väl igen mig i det du beskrev om att du inte känner något. Nu i efterhand var det de jag sa hela "jag känner inte ett skit". Och det var ju ett bra tecken :) Hålle tummarna för dig!!
  • Cindy22
    shrigley skrev 2017-06-07 14:14:29 följande:

Sakta i backarna. Vänta nu till testdag!

Fast mensen kom ju, precis som förra gången så det sket sig igen..
  • Cindy22
    UndrandeSökare skrev 2017-06-07 14:15:59 följande:

Cindy22- Har du fått testa några stödmediciner vid dina försök? Som Trombyl och prednisolon? Om inte, så fråga din läkare om det inför nästa försök föreslår jag. Trombyl minskar risken för proppar och prednisolon lugnar immunförsvaret och ökar chansen att ägget fäster.

Eftersom jag har sterilisera mej själv och har barn sen tidigare, har jag inget medicinskt fel så jag tar bara dom där L nånting vaginalt...

Men ska träffa läkare i höst och rådfråga. Antar dom kommer skylla på min övervikt...
  • Sjuttiosjuan
    Jessy01 skrev 2017-06-07 19:51:07 följande:

Shirgley - du kanske är överstimulerad eller lutinuset? Och d ska ju vara bra rent gravmässigt :)

Jag känner inte ett smack så har inga förväntningar alls :(

Åååh 77 häst! Hade ett svenskt varmblod och ska ta upp ridning igen men förhoppningsvis så dröjer d ett tag :)

Maran hur kände du de första ruvardagarna? Jag är på dag 5 m ett 2 dagars. Det enda

jag har är lite kurrande i magen

77- d var samma för mig denna gången. Ett ägg på ok stort och 1 till på 11 på dag 10. Sen när jag kom tbax 3 dgr senare var det 3 ok follicklar sen vid äggplock ytterligare 3 dar senare så var det 6 och alla var mogna! De ville tom avbryta mig. Och nu ruvar jag på 2. Ge inte upp än!

Hoppas på att jag har din tur då:)
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-07 20:30:46 följande:

Hallå brudar. Kul m fler hästtjejer, Jessy, vi har alltså mer än åldern och bebisfabriken gemensamt!

Shrigley, bra att det kändes lite bättre! Tydligen så ÄR utomkveds möjligt även vid IVF. Tror man ju inte eller hur?? Embryot måste ju då ge sig ut "på vandring" uppåt. Galet... tror dock det är på tok f tidigt f sådan smärta som Undrande också skrev. Men, vid båda mina IVF så fick jag mer problem någon vecka efter ÄP, kände mig svullen och svag... lite värk. Vätska som hunnit samlas i äggblåsorna igen? Du blir säkert bättre snart!

Jessy, jag är tyvärr inte till större hjälp, kände som jag skrev förut ett skarpt stick eller hugg i livmodertrakten någonstans RD 2 el 3 kanske. Ngt sådant. Annars kände jag nog på mig lite instinktivt att det funkat, kände mig lite... off på något sätt, annorlunda... Kan absolut varit ren inbillning och/eller östrogen plus progesteron som jag ju tog. Molvärk har jag aldrig haft så tidigt, vare sig nu eller de två graviditeter som blev missfall. Det är först nyligen som det har börjat. Så, kände väl som du, inget speciellt!

Ingen fara. Idag har det lugnat sig betydligt. Känns fortfarande lite så jag känner mig lugn

Förresten, hur räknar man ruvardagar? Är dag 1 samma dag som ET? Verkar vara så på utländska sidor på nätet. Har svårt med tålamodet....

• Jessy01

Maran och tuttis - är på dag 6 och fortfarande inte något son känns.

Var det verkligen så "tyst" för er med innan plus?

Inte ens eb minsta dragning, kramp? Hade ni inget de två första dagarna heller? Jag kände mkt de första dagarna nen nu nada! Är så orolig, sista försöket.

Shrigley- hur mår du idag? Visst man kan få utomkveds men d är ju alldeles

för tidigt att känna nu om nan ska lita på litteraturen! Vecka 5 kan man känna det

Kram alla!

• Maran73

Hallå brudar!

Jessy, ja det är kul! Nu jobbar jag ju på en myndighet och d e inte ofta jag kan/får använda farmaceutiska kunskaper på ngt direkt sätt. Lite synd för man tappar sååå mkt kunskap när man inte använder den. Jag blir förlegad, haha. Men visst, förstår ju det jag läser om jag vill uppdatera mig. Synd att vi inte har bostadsorten gemensamt också, fika med våra bebisar sen hade varit kul.

Är det NÅGON förutom jag som bor i Stockholm btw?

Ruvning ja, nej kan inte påstå att jag kände ngt speciellt förutom det där hugget/sticket... Men man glömmer fort!

Shrigley, tyvärr är ET dag noll.

• shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-08 09:18:51 följande:

Maran och tuttis - är på dag 6 och fortfarande inte något son känns.

Var det verkligen så "tyst" för er med innan plus?

Inte ens eb minsta dragning, kramp? Hade ni inget de två första dagarna heller? Jag kände mkt de första dagarna nen nu nada! Är så orolig, sista försöket.

Shrigley- hur mår du idag? Visst man kan få utomkveds men d är ju alldeles

för tidigt att känna nu om nan ska lita på litteraturen! Vecka 5 kan man känna det

Kram alla!

Jag har molvärk som sagt, men inte så mkt som igår. Känns mer hanterbart idag.

Fick just veta att vårt tredje embryo som långtidsodlades hade utvecklats till en "jättefin" blastocyst och nu gått till frysen (första gången för mig). ???? Känns bra ifall detta skulle skita sig!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-08 10:19:33 följande:

Jag har molvärk som sagt, men inte så mkt som igår. Känns mer hanterbart idag.

Fick just veta att vårt tredje embryo som långtidsodlades hade utvecklats till en "jättefin" blastocyst och nu gått till frysen (första gången för mig). ???? Känns bra ifall detta skulle skita sig!

Åh, DET var goda nyheter!!!! Härligt!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?