• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • shrigley

Intressant.. någon som testat med akupunktur tidigare?

Jag gjorde det för första gången i em, kändes skönt. Det var flera väninnor som rekommenderat efter att de påstått att det hjälpt dem. Värt att testa tänkte jag.

Akupunktören kände på min puls innan vi började och sade plötsligt "ja här känner jag att det är nåt embryo som fäst". Låter ju lite vääl kanske..men hon verkade ha bra koll på alla olika kliniker, doktorer o inte minst vilka mediciner som är bra (hon gav tummen upp på både Falun o den behandling jag fått den här gången - får se om hon har rätt). Ska tillbaks nästa vecka.

Någon annan med erfarenhet från detta?

• smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-08 20:58:44 följande:

Intressant.. någon som testat med akupunktur tidigare?

Jag gjorde det för första gången i em, kändes skönt. Det var flera väninnor som rekommenderat efter att de påstått att det hjälpt dem. Värt att testa tänkte jag.

Akupunktören kände på min puls innan vi började och sade plötsligt "ja här känner jag att det är nåt embryo som fäst". Låter ju lite vääl kanske..men hon verkade ha bra koll på alla olika kliniker, doktorer o inte minst vilka mediciner som är bra (hon gav tummen upp på både Falun o den behandling jag fått den här gången - får se om hon har rätt). Ska tillbaks nästa vecka.

Någon annan med erfarenhet från detta?

Det var Sjuttisjuan som skulle göra vul, inte jag ;) Kan vara svårt hålla isär alla, jag vet...

Det är ju fantastiskt, att fått ett till frysen också, vilken himla tur alltså!

Provade akupunktur från juni till dec förra året med något uppehåll på två månader, gick ca två - tre gånger i månaden. Ibland kändes det avslappnande, men några gånger gjorde det så himla ont när hon stack i nålarna att jag skrek ! Fick några nervkänningar:(

Finns inte på kartan att hon vet att nåt embryo har fäst. Men jag hoppas det för din skull förstås !

Däremot att Falun är bra har hon säkert rätt i, de vågar ju testa annat som inga andra gör!
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-07 12:18:00 följande:

Hej på er!

Inga lysande nyheter här.. Hade bara 3 små blåsor på 9-12 mm på Sprutdag 9, de har varit betydligt större tidigare på den här dagen. Men det behöver väl inte betyda något men hade ju gärna sett fler. Ska dit på fredag igen!

Stört nog känns det ändå rätt okey nu när jag blivit taggad på ÄD, nästan skönt om det går dåligt så vi får det bekräftat att det är helt lönlöst med egna ägg,vet att det låter dumt men många knasiga tankar dyker ju upp under den här proceduren.

Ska bli så mkt roligare med ÄD när chanserna ökar lavinartat:)

Ska på Ava st petersburgs seminarie om någon vecka,ska bli jättespännande tycker både jag och min sambo!

Hur har det gått idag??

Jag hade också små blåsor på sista ul tre dagar innan äp, men två av dom hade växt till sig så de tog de ut, så hoppas det är så för dig också!

Vi får se om vi också går på det seminariet, är ju lite känsligt prata om äd här med sambon, vi har mycket med huset nu bl.a, och då har han bara det i huvet, han blir lätt stressad. Möjligen går jag själv, fast i Göteborg då.
  • shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-09 09:37:38 följande:

Det var Sjuttisjuan som skulle göra vul, inte jag ;) Kan vara svårt hålla isär alla, jag vet...

Det är ju fantastiskt, att fått ett till frysen också, vilken himla tur alltså!

Provade akupunktur från juni till dec förra året med något uppehåll på två månader, gick ca två - tre gånger i månaden. Ibland kändes det avslappnande, men några gånger gjorde det så himla ont när hon stack i nålarna att jag skrek ! Fick några nervkänningar:(

Finns inte på kartan att hon vet att nåt embryo har fäst. Men jag hoppas det för din skull förstås !

Däremot att Falun är bra har hon säkert rätt i, de vågar ju testa annat som inga andra gör!

Ja jag blev ju lite skeptisk när hon sade det, fast å andra sidan tror jag ju själv att det är något som har fäst Har inte ont längre, men mår illa o känner det där "suget" i underlivet som jag känner igen från när jag var gravid (på naturlig väg) för ett år sen (och såg hjärta picka mm men fick MF i v 11). Jag hoppas att det inte är medicinerna som spelar mig ett spratt.

Jag tyckte akupunkturnålarna var väldigt sköna, gillade när det började sticka till lite extra efter sådär 20 min. Det är nog så att man vill känna något hela tiden!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-09 09:42:11 följande:

Hur har det gått idag??

Jag hade också små blåsor på sista ul tre dagar innan äp, men två av dom hade växt till sig så de tog de ut, så hoppas det är så för dig också!

Vi får se om vi också går på det seminariet, är ju lite känsligt prata om äd här med sambon, vi har mycket med huset nu bl.a, och då har han bara det i huvet, han blir lätt stressad. Möjligen går jag själv, fast i Göteborg då.

Sitter här och väntar nu!

Jobbigt med kommunikation.. Tror vi tjejer är så sjukt mycket mer involverade i den här processen på alla plan. Det tog en stund innan jag kände att jag fick med mig sambon på det här med att skaffa familj men nu är han med på tåget minst lika mycket som jag och jag känner att vi kan prata om allt närsomhelst. Men som sagt, var frustrerad i många år..

Tycker att du ska gå utan honom om du känner för det alternativt kommer dom väl tillbaka och då kanske han är lite mer redo? Ingen idé att tjata med honom om han inte är fokuserad.

Återkommer med rapport:)
  • emmm28

Någon som har användning av Crinone? Jag har fyra oöppnade lådor. Pm:a mig vid intresse.

Mvh Emma

• Sjuttiosjuan

Sjukt sega blåsor! Några hade växt lite men fanns många små runt 10 mm så vi ska se om dom växer på sig över helgen. Hade två som var 15 så dom var hon säker på men ville vänta in och se om vi kunde få några till. Så nytt VUL på måndag. Rätt trött på sprutor nu.. Men vad gör man inte om man vet vad högsta vinsten är!

Kram på er kämpar!

• shrigley
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-09 12:52:56 följande:

Sjukt sega blåsor! Några hade växt lite men fanns många små runt 10 mm så vi ska se om dom växer på sig över helgen. Hade två som var 15 så dom var hon säker på men ville vänta in och se om vi kunde få några till. Så nytt VUL på måndag. Rätt trött på sprutor nu.. Men vad gör man inte om man vet vad högsta vinsten är!

Kram på er kämpar!

Heja, bra! Så var det för mig också, sen hade det hänt än hel del över helgen o fram till ÄP ännu mer. Fortsätt boosta
  • Cindy22

Nu har två av våra IVF slutat med mensen före testdag. Vi gör privat med så måste tyvärr tänka på det ekonomiska med...

Undrar, hur många försök har ni gjort innan det blev en bebis?

Känns oerhört ledsamt och stressande pga min ålder med...

• UndrandeSökare

Cindy -Beklagar verkligen era misslyckade ivf. Tyvärr kan det variera mycket hur många försök man måste göra. Allt beror ju på var problemet/problemen sitter.

Tyvärr är det svårt att få rätt hjälp och rätt utredning i Sverige. Bästa hjälpen finns utomlands.

Det kan finnas jättemånga olika orsaker till fertilitetsproblem. Vill du berätta din historia? Du sa att du hade barn sen tidigare och genomgått sterilisering och nu föröker få barn via ivf med en ny man (gissar jag). Har ni fått göra någon utredning? Tex mätt dina sköldkörtelvärlden? Har ni fått testa några stödmediciner? Som tex kortisontabletter? Gör ni ivf med dina ägg? Hur gammal är du? Jag vet inte hur gammal du är, men om du är över 40år så skulle jag föreslå att du även kollar på möjligheten med äggdonation och embryodonation.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?