• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Jessy01

Ja nu har jag lyckats glömma min kropp för ngra timmar :) Skulle tapetsera en vägg fick jag för mig. Jag som annars är händig men dett går åt hel... ete Panikringt en firma som kommer

hit kl 16 hahaha

Jaaaa Maran hoppas vi kan träffas m bäbis <3 <3 <3

• shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-08 10:27:03 följande:
    Åh, DET var goda nyheter!!!! Härligt!
    Jag bor i Sthlm (västerort), ses gärna o rullar barnvagn om det skulle bli aktuellt med något sådant :-O
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-08 12:04:30 följande:

Jag bor i Sthlm (västerort), ses gärna o rullar barnvagn om det skulle bli aktuellt med något sådant :-O

Ååååh en Stockholmare, hurra! Japp, så säger vi!

Bor på Söder.

Undrande, var du också 08? (Är det någon som SÄGER så längre förresten?...)

Jessy, någonstans runt RD 2-3-4 (senast), var iaf i början av ruvningen. Right, jag får aldrig för mig att tapetsera, haha, på sin höjd kan jag spackla lite och dutta dit lite färg sedan...
  • Jessy01

Ååh fick precis svar från kliniken att det inte gick att frysa ngt ägg....nu känns d som att

jag vill ge upp

• Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-08 12:18:46 följande:

Ååååh en Stockholmare, hurra! Japp, så säger vi!

Bor på Söder.

Undrande, var du också 08? (Är det någon som SÄGER så längre förresten?...)

Jessy, någonstans runt RD 2-3-4 (senast), var iaf i början av ruvningen. Right, jag får aldrig för mig att tapetsera, haha, på sin höjd kan jag spackla lite och dutta dit lite färg sedan...

Vi bor också i Sthlm fast åt Nackahållet och är uppväxt på Värmdö. Rulla barnvagn känns som en utopi men låter fantastiskt:)
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-08 10:19:33 följande:

Jag har molvärk som sagt, men inte så mkt som igår. Känns mer hanterbart idag.

Fick just veta att vårt tredje embryo som långtidsodlades hade utvecklats till en "jättefin" blastocyst och nu gått till frysen (första gången för mig). ???? Känns bra ifall detta skulle skita sig!

Men vilken lycka!!!!!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-08 14:22:06 följande:

Vi bor också i Sthlm fast åt Nackahållet och är uppväxt på Värmdö. Rulla barnvagn känns som en utopi men låter fantastiskt:)

Åh en TILL, yeey! Nehej då, ingen utopi, här ska rullas barnvagnar!! Själv uppvuxen i Haninge.

Vad trist Jessy! Men inte ge upp än. Klart det är alltid skönt att ha en el två eskimåer förstås, en plan B. Så det var synd. Iaf, hoppas hoppas att det inte BEHÖVS någon eskimå. Kram!
  • shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-08 14:15:33 följande:

Ååh fick precis svar från kliniken att det inte gick att frysa ngt ägg....nu känns d som att

jag vill ge upp

Misströsta nu inte, även om det såklart hade varit bra med nåt i frysen o jag förstår besvikelsen. Det säger ju ingenting om det som du går o ruvar på - tänk så bra att du inte återförde nåt av embryona som det inte blev nåt med. Så har jag försökt tänka. <3
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?