• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • tant rosa

Hej Allihopa!

Hoppar med i den här tråden Glad

Jag är inne i äd karusellen och knaprar piller för fullt nu för att göra transfer i slutet av juli. Jag har gjort äd 2 gånger i Helsingfors som misslyckades, nu gör jag min beh. på ava peter i st Petersburg. Har för några veckor sedan gjort en hysto , som Olga ville att jag skulle göra innan vi fortsatte behandlingen, så nu hoppas jag innerligt att det ska funka den här svängen =)

Ha de gott alla här inne och trevlig helg!

• Cindy22
    UndrandeSökare skrev 2017-06-09 16:00:42 följande:

Cindy -Beklagar verkligen era misslyckade ivf. Tyvärr kan det variera mycket hur många försök man måste göra. Allt beror ju på var problemet/problemen sitter.

Tyvärr är det svårt att få rätt hjälp och rätt utredning i Sverige. Bästa hjälpen finns utomlands.

Det kan finnas jättemånga olika orsaker till fertilitetsproblem. Vill du berätta din historia? Du sa att du hade barn sen tidigare och genomgått sterilisering och nu föröker få barn via ivf med en ny man (gissar jag). Har ni fått göra någon utredning? Tex mätt dina sköldkörtelvärlden? Har ni fått testa några stödmediciner? Som tex kortisontabletter? Gör ni ivf med dina ägg? Hur gammal är du? Jag vet inte hur gammal du är, men om du är över 40år så skulle jag föreslå att du även kollar på möjligheten med äggdonation och embryodonation.

Hej och tack för svar

Stämmer att jag har två barn sen tidigare på naturlig väg. Pga olika saker så sterilisera jag mej, sen skildes vi och träffade ny man som är yngre och inte har några egna barn.

Jag är 37 år. Har gjort utredning och prover under utredningen allt såg bra ut.

Så därför sa man att det inte skulle vara några problem eftersom jag har täppt igen äggledarna så att säga.

Alla ägg blev befruktade och såg fina ut, sparades i frysen. Första ivf var på konstgjord cykel men sista nu i min naturliga cykel.

Inga mediciner mer än dom där vaginala Lu.Nånting .

Nu stänger dom ju för sommaren.
  • UndrandeSökare

Cindy- Är det Lutinus du menar? Vaginalt progesteron.

Fertilitetsproblem kan finnas på flera ställen. Kvinnans immmunförsvar kan tex vara problemet även om man fött barn tidigare. Det kan också finnas dnafel å sperman trots att den ser normal ut i microkop. Men för att hitta såna fel måste man resa utomlands. Det kan finnas problem i livmodern som man kan behöva göra en hysto för att fixa.

Jag kan berätta vår historia. Jag blir lätt gravid naturligt men missfall varje gång innan v.12. Missfallsutredningen i Sverige visade inget för de tog för få prover. Men då hittade jag tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" här på Familjeliv. Så vi reste till Dr D i Aten och fick en mycket bättre utredning hos honom. Han tog en massa blodprov på mig och skickade till ett speciallabb i Usa.

Han hittade då att jag har en autoimmun sjukdom som heter APS antifosfolipid syndrom som orsakar proppar och fostret dör. Han ordinerade mig då Trombyl, Fragmin, kortisontabletter och intralipiddropp för att förhindra proppar och lugna immunförsvaret. Jag blev gravid och använde medicinerna men det blev missfall ändå. Men den gången med immunmediciner kom vi mycket längre än tidigare. Den gången var fostret normalstort, hinnsäck och allt normalt men inga hjärtslag. Tidigare graviditeter hade fostret varit för litet troligen pgr av proppar. Men eftersom det inte fanns hjärtslag blev det missfall ändå.

Vi hade inte fått göra spermaprov varken hos Dr D eller vid missfallsutredningen i Sverige. Så då reste vi till AvaRiga och där fick vi göra Sperm dna fragmentationstest som visade att sperman var för dålig för att kunna resultera i levande barn. Detta test finns inte i Sverige, men används rutinmässigt utomlands tex i Aten och i Riga. Vill bara berätta att fertilitetsproblem kan finnas på flera ställen.

Om du vill gå vidare och utreda så kan jag rekommendera att du söker upp ivfSerums hemsida.

De finns i Aten och är proffs på att utreda och behandla fertilitetsproblem. Fyll i deras Questionaire på deras hemsida och maila in så kommer du få svar av Katie på Serum. Hon kommer sen erbjuda dig ett gratis telefonsamtal med någon av deras läkare eller deras klinikchef Penny. De har öppet hela sommaren förutom stängt i augusti.

Lycka till !

• NZZZZ
    UndrandeSökare skrev 2017-06-09 22:28:19 följande:

Cindy- Är det Lutinus du menar? Vaginalt progesteron.

Fertilitetsproblem kan finnas på flera ställen. Kvinnans immmunförsvar kan tex vara problemet även om man fött barn tidigare. Det kan också finnas dnafel å sperman trots att den ser normal ut i microkop. Men för att hitta såna fel måste man resa utomlands. Det kan finnas problem i livmodern som man kan behöva göra en hysto för att fixa.

Jag kan berätta vår historia. Jag blir lätt gravid naturligt men missfall varje gång innan v.12. Missfallsutredningen i Sverige visade inget för de tog för få prover. Men då hittade jag tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" här på Familjeliv. Så vi reste till Dr D i Aten och fick en mycket bättre utredning hos honom. Han tog en massa blodprov på mig och skickade till ett speciallabb i Usa.

Han hittade då att jag har en autoimmun sjukdom som heter APS antifosfolipid syndrom som orsakar proppar och fostret dör. Han ordinerade mig då Trombyl, Fragmin, kortisontabletter och intralipiddropp för att förhindra proppar och lugna immunförsvaret. Jag blev gravid och använde medicinerna men det blev missfall ändå. Men den gången med immunmediciner kom vi mycket längre än tidigare. Den gången var fostret normalstort, hinnsäck och allt normalt men inga hjärtslag. Tidigare graviditeter hade fostret varit för litet troligen pgr av proppar. Men eftersom det inte fanns hjärtslag blev det missfall ändå.

Vi hade inte fått göra spermaprov varken hos Dr D eller vid missfallsutredningen i Sverige. Så då reste vi till AvaRiga och där fick vi göra Sperm dna fragmentationstest som visade att sperman var för dålig för att kunna resultera i levande barn. Detta test finns inte i Sverige, men används rutinmässigt utomlands tex i Aten och i Riga. Vill bara berätta att fertilitetsproblem kan finnas på flera ställen.

Om du vill gå vidare och utreda så kan jag rekommendera att du söker upp ivfSerums hemsida.

De finns i Aten och är proffs på att utreda och behandla fertilitetsproblem. Fyll i deras Questionaire på deras hemsida och maila in så kommer du få svar av Katie på Serum. Hon kommer sen erbjuda dig ett gratis telefonsamtal med någon av deras läkare eller deras klinikchef Penny. De har öppet hela sommaren förutom stängt i augusti.

Lycka till !

Helt sjukt, vilken historia. Hur har ni gått vidare?
  • UndrandeSökare

Hej NZZZZ ! Vi gjorde dubbeldonation med PGS hos AvaRiga. Satte in 2 st färska blastos och använde Trombyl, Clexane och Medrol. Inget IL denna gång. Blev gravid men ofostrig upptäcktes på vul i v.8. Så det blev missfall. 6:e missfallet men första med donation. Kommer nu ta paus över sommaren och nästa försök i höst. Har 5st blastos kvar i frysen. Blir mer medicin nästa gång.

• Jessy01

Hej alla! Testat negativt idag. Borde visat nu men inte kännt nåt alls inget litet pirr inte

minsta dragning etc. Alltid kännt när jag varit gravid. Jag får tyvärr ge upp få vi inte har råd med fler behandlingar:( Är på ruvardag 8 idag..

Shirgley hur går d för dig?

Smurfen och Maran och alla andra lycka till verkligen! Igen så härligt att du är gravid Maran!

Massa babyust på er andra

Kramar till alla!

• olivia596
    Jessy01 skrev 2017-06-10 19:12:27 följande:

Hej alla! Testat negativt idag. Borde visat nu men inte kännt nåt alls inget litet pirr inte

minsta dragning etc. Alltid kännt när jag varit gravid. Jag får tyvärr ge upp få vi inte har råd med fler behandlingar:( Är på ruvardag 8 idag..

Smurfen och Maran och alla andra lycka till verkligen! Igen så härligt att du är gravid Maran!

Kramar till alla!

Om det är ett tvådagars som du ruvar på måste det inte synas det 8. Jag själv testade negativt med ett tvådagars på dag 8, testade igen dag 10 och även då negativt. Blev irriterad eftersom jag fått för mig att jag var gravid men gav då upp, tänkte liksom du att det verkligen borde visa dag 8 och definitivt dag 10. Tänkte sluta med lutinus men fortsatte, dock lite mindre noggrant med tiderna. För att slippa de där kladdiga vagitorierna med gott samvete testade jag igen dag 12-och då visade det gravid. Så ge inte upp ännu! Kan tillägga att jag inte kände några särskilda gravidtecken, vet inte om man egentligen kan känna det så tidigt.
  • shrigley

Kramar till alla!

Meen Jessy, det är tidigt än! Sist testade jag positivt först på rd 10 så jag hade inte tänkt testa förrän då, dvs om tre dar för mig. Vänta nu ett par dar.

Idag känner jag nada, bara illamående som jag är säker på är Lutinus. Håller på att bli tokig. Sover också superdåligt.
  • Maran73

Kramar till alla!

Åh vad jag hoppas att du har fel Jessy...! <3 Såhär: på ruvardag 9 med ett sexdagars vilket blir.... ruvardag 13 med ett tvådagars, hade jag ett tydligt plus, men jättestarkt var det INTE. Kan absolut tänka mig att det inte hade visat sig alls om jag testat redan 5 dagar tidigare! Förstår det där med intuition dock...

Men du fortsätter medicinera och testar igen om ett par dgr eller så? Fortsätter hålla tummarna! <3
  • Jessy01

Åh tack snällaste ni för peppande svar <3

Olivia det du skriver låter hoppfullt! Men hade du verkligen INGA symtom alls? Hade tänkt

sluta m lutinus imorgon och testa sista gången

imorgon bitti. Sen ger jag upp då är d dag 10. Idag ska jag träna, hårt o dricka kaffe, helst allt man inte får göra.

Kommer ju inte ha råd men hur mkt kostsr egentligen ÄD? Blir man garanterad bästisar?

Kanske skulle gå på det där seminariet iallafall i gbg.

Kram o tack alla! <3 <3 <3

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?