• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • olivia596

Nej, jag hade verkligen inga symtom och blev oerhört förvånad då jag sedan dag 12 testade positivt. Jag vet inte om det kanske skulle synts redan dag 11 men då testade jag inte. Var bortbjuden på fest dag 10 och eftersom det på morgonen varit negativt drack jag två glas vin men tack och lov långsamt dvs blev inte berusad alls. Hade såklart inte druckit en droppe om jag vetat! Kaffe drack jag också..

• tant rosa
    Jessy01 skrev 2017-06-11 05:45:35 följande:

Hahaha blastisar

Jag tycker absolut att du ska gå på seminariet, information kan man inte få för mycket av =)
     Jag gör min äd på ava peter och där finns det olika programm...vi skulle ta det med babygaranti som kostar 249000 ca, och då får man 70% av pengarna tillbaka om det inte blir någon levande födsel, nu har vi ändrat oss och tar programmet som kostar 129000 i stället
  • smurfen 11
    tant rosa skrev 2017-06-09 16:33:44 följande:

Hej Allihopa!

Hoppar med i den här tråden Glad

Jag är inne i äd karusellen och knaprar piller för fullt nu för att göra transfer i slutet av juli. Jag har gjort äd 2 gånger i Helsingfors som misslyckades, nu gör jag min beh. på ava peter i st Petersburg. Har för några veckor sedan gjort en hysto , som Olga ville att jag skulle göra innan vi fortsatte behandlingen, så nu hoppas jag innerligt att det ska funka den här svängen =)

Ha de gott alla här inne och trevlig helg!

Hej och välkommen:)

Hoppas också det går bra denna gång för er, vet ni varför det inte lyckades de två första gångerna?

Var i Finland gjorde du äd? Vi har varit och hälsat på en klinik i Helsingfors när vi skulle göra ivf/pgs, som tyvärr misslyckades.

Hur lång tid tog det från första kontakt med Ava tills nu?
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-10 19:12:27 följande:

Hej alla! Testat negativt idag. Borde visat nu men inte kännt nåt alls inget litet pirr inte

minsta dragning etc. Alltid kännt när jag varit gravid. Jag får tyvärr ge upp få vi inte har råd med fler behandlingar:( Är på ruvardag 8 idag..

Shirgley hur går d för dig?

Smurfen och Maran och alla andra lycka till verkligen! Igen så härligt att du är gravid Maran!

Massa babyust på er andra

Kramar till alla!

Testa igen, håller med de andra, kan vara för tidigt. Ovitrellen ska gå ur också.

Kanske ses vi i vimlet på äd mötet i Gbg på söndag, inte bestämt om jag ska dit. Kommer inte få med sambon dock. Hans föräldrar är här då.

Själv väntar jag på mens, dag 28 och inte ens tillstymmelse till ömma bröst eller spottings som jag ALLTID har 2-3 dagar innan. Mens kommer alltid dag 26-28. Kan räkna på en hand de gånger det kommit dag 29 eller 30. Men den kommer väl.
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-09 10:53:22 följande:
    Ja jag blev ju lite skeptisk när hon sade det, fast å andra sidan tror jag ju själv att det är något som har fäst Har inte ont längre, men mår illa o känner det där "suget" i underlivet som jag känner igen från när jag var gravid (på naturlig väg) för ett år sen (och såg hjärta picka mm men fick MF i v 11). Jag hoppas att det inte är medicinerna som spelar mig ett spratt.

Jag tyckte akupunkturnålarna var väldigt sköna, gillade när det började sticka till lite extra efter sådär 20 min. Det är nog så att man vill känna något hela tiden!
    Hoppas du har rätt, att embryot fäst:) När skulle du testa?

Hehe ja, jag är nog känslig för nålar, är nog därför jag reagerar så! Håller mig till massage i framtiden:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-11 10:54:10 följande:

Testa igen, håller med de andra, kan vara för tidigt. Ovitrellen ska gå ur också.

Kanske ses vi i vimlet på äd mötet i Gbg på söndag, inte bestämt om jag ska dit. Kommer inte få med sambon dock. Hans föräldrar är här då.

Själv väntar jag på mens, dag 28 och inte ens tillstymmelse till ömma bröst eller spottings som jag ALLTID har 2-3 dagar innan. Mens kommer alltid dag 26-28. Kan räkna på en hand de gånger det kommit dag 29 eller 30. Men den kommer väl.

Du kan inte vara gravid då? :)
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-09 11:21:33 följande:
    Sitter här och väntar nu!

Jobbigt med kommunikation.. Tror vi tjejer är så sjukt mycket mer involverade i den här processen på alla plan. Det tog en stund innan jag kände att jag fick med mig sambon på det här med att skaffa familj men nu är han med på tåget minst lika mycket som jag och jag känner att vi kan prata om allt närsomhelst. Men som sagt, var frustrerad i många år..

Tycker att du ska gå utan honom om du känner för det alternativt kommer dom väl tillbaka och då kanske han är lite mer redo? Ingen idé att tjata med honom om han inte är fokuserad.

Återkommer med rapport:)
    Är det vul imorgon då? Förstår dig...jag var skittrött på sprutorna dag 9 och framåt, började ömma i skinnet också. Hoppas som sagt de växt till sig, är tydligen rätt vanligt att de gör.

Japp, det är ju våra kroppar så visst är vi mer involverade dessutom finns nog driften mer hos oss att skaffa barn. Tror jag. Killar tänker mer på praktiska saker. 
    Jadu samma här...tagit lång tid att ens göra ivf...tar väl lika lång tid å få med honom på äd då.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-11 10:57:07 följande:
    Du kan inte vara gravid då? :)
    Nä...:( det hoppet med egna ägg har försvunnit för länge sen tyvärr. Bryr mig inte om testa. Kanske stress som gör den sen.

När det dessutom sket sig med ivf:en så spädde det bara på faktumet att det inte funkar. Förmodligen är mina ägg kassa plus eventuellt att sambons spermier saknar nåt som gör de kan befrukta ägget.
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-11 11:48:11 följande:

Nä...:( det hoppet med egna ägg har försvunnit för länge sen tyvärr. Bryr mig inte om testa. Kanske stress som gör den sen.

När det dessutom sket sig med ivf:en så spädde det bara på faktumet att det inte funkar. Förmodligen är mina ägg kassa plus eventuellt att sambons spermier saknar nåt som gör de kan befrukta ägget.

Jag fattar:( Men konstigare saker har ju hänt! Men det är så tröttsamt när kroppen inte gör som man vill:(((
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?