• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Jessy01

Nej tyvärr Shirgley! Inte på detta test MEN testa ihen imorgon ok! Kan ta längre tid! Fortfarande tidigt! Jag har varit gravid så många ggr därför är JAG negativ men så jag vet mna gravsymtom men dag 9 är tidigt, håller tummar o tår för imorgon eller senare i v! Kramar <3

• Jessy01

Eller S! Svårt att se på bilden. Ta testet till dagsljus o håll upp det. Då ser du. Kram

• Jessy01

Fasiken Shrigley! Nu förstorade jag upp det o vände på det . Vill absolut inte ge dig ngra falska förhoppningar men tycker mig se den svagaste skugga. Ta ett nytt imorgon då bör d ha blivit mörkare o det är nåt!

På mig är d fortfarande inget o börjar få menskänningar. Idag är absolut sista dagen m medicin. Vill redan sluta men skulle inte förlåta mig själv om ett mirakel skulle hända!

• Maran73
    shrigley skrev 2017-06-12 05:17:18 följande:

Tankarna far runt kl 05 på morgonen o jag var tvungen att tjuvtesta. Det är väl ingen antydan till ett supersvagt plus? Är på RD 9 med en tvådagars.

Jag ser ett väldigt svagt plus, det gör jag. Säger inte grattis ännu (vis av skadan hos andra "tidigt-testare") men det ser lovande ut iaf! Spännande!

Blev det minus igen Jessy? Dj.... skit i så fall! <3
  • Tuttis
    Maran73 skrev 2017-06-11 23:42:30 följande:

Nej eller hur??! Nu var det ju dags att vara sådär löjligt superkära och överlyckliga... Missförstå mig rätt, självklart är jag GLAD, men mer "på mitt eget håll" eller vad jag ska säga. Men, har förstås googlat på detta "syndrom" och vi är inte de enda som har känt så! Verkar gå över för de allra flesta. Hoppas förr snarare än senare! Får utgå ifrån att det är alla hormoner som spökar.

Hur mår du annars?? Vilken vecka är det nu? Snart dags f UL väl?Nej BLÄ! En del får ju lite som mensvärk när de blivit på smällen dock? Vi får hoppas på det!

Jag förstår dig helt och hållet, verkligen! Känns bara väldigt snopet.. men hoppas verkligen att detta går över för det känns inte bra. På onsdag går vi in i vecka 8 och på torsdag har vi första UL. Mår rätt illa och är trött men annars ok. Är så jäkla rädd/nervös inför det. Tänk om där inte finns något, inget hjärtslag, eller det värsta jag läst om missed abortion... Usch för denna väntan!
  • shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-12 05:48:49 följande:

Fasiken Shrigley! Nu förstorade jag upp det o vände på det . Vill absolut inte ge dig ngra falska förhoppningar men tycker mig se den svagaste skugga. Ta ett nytt imorgon då bör d ha blivit mörkare o det är nåt!

På mig är d fortfarande inget o börjar få menskänningar. Idag är absolut sista dagen m medicin. Vill redan sluta men skulle inte förlåta mig själv om ett mirakel skulle hända!

Man är hopplös, att man alltid ska testa för tidigt. För det har väl du också gjort? Nu ser jag inte längre nåt streck, tyckte det syntes direkt när jag tog testet o det var även sambons kommentar (han är annars väldigt skeptisk). Nu ska jag bida mig åtminstone två dagar. Men har fortf noll känningar.

Sluta inte äta medicin, det är väl bara några dagar kvar?
  • Jessy01

Shirgley - när kag testade när fick plus gjorde mitt test så m! Öste över ett plus sen blev det ett tunt tunt plus. Dagen efter starkare. Ett plus är ett plus. Blev bebis för mig den gången!

• Jessy01

Tuttis! Mår illa.....bra bra! När jag fått missed ab. så har illamåendet försvunnit. Så varje gång jag haft illamående har jag varit säker på att det finns ett hjärtslag

• shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-12 08:44:35 följande:

Shirgley - när kag testade när fick plus gjorde mitt test så m! Öste över ett plus sen blev det ett tunt tunt plus. Dagen efter starkare. Ett plus är ett plus. Blev bebis för mig den gången!

Hm nu förstod jag inte riktigt vad du skrev
  • Jessy01

Hahaha ja det förstår jag blir så när jag skriver fort på mobilen. Iallefall...det hände mig med 2013. Svepte som en positiv skugga. Sen 10 min efter blev det ett supertunt streck. Blev mörkare dagen efter. Detta var 2013. Håller tummarna för dig. Mina gravtester har alltid synts bättre på em en på fm.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?