• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Sjuttiosjuan

Sjukt segt det här:( Nytt VUL på ons och ev ÄP på fredag om någon till växer på sig,annars tyckte hon vi lika bra kunde göra insemination. Spelar ingen roll för mig, med dom här förutsättningarna är det slumpen och turen som avgör!

Hoppas ni plussar nu Shirgley och Jess!!!!

• Tuttis
    Jessy01 skrev 2017-06-12 09:04:48 följande:

Tuttis! Mår illa.....bra bra! När jag fått missed ab. så har illamåendet försvunnit. Så varje gång jag haft illamående har jag varit säker på att det finns ett hjärtslag

Jasså? Det känns ju lite skönt att veta. Samtidigt blir jag lite orolig nu för att jag inte mått så illa idag för första gången på länge :) haha man blir aldrig nöjd. Har du haft fortsatt ont i brösten vid ma eller har det också släppt?
  • shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-12 10:36:42 följande:

Hahaha ja det förstår jag blir så när jag skriver fort på mobilen. Iallefall...det hände mig med 2013. Svepte som en positiv skugga. Sen 10 min efter blev det ett supertunt streck. Blev mörkare dagen efter. Detta var 2013. Håller tummarna för dig. Mina gravtester har alltid synts bättre på em en på fm.

Mitt var noc tvärtom - svagt streck i början men syns inte så mkt nu ???? Ska försöka ha is i magen till onsdag nu.
  • Jessy01

Har bara haft ont i brösten en gång och det var allra första gången jag var gravid. Och det var då jag aldrig kom till må illa stadiet och när det var MA så slutade bröstontet. När jag blir gravid så börjar alltid illamåendet precis dagen när hjärtat börjar ticka. Tänk på att det är olika för alla...jag har en förutspådd mall redan och det är olika! Lycka till!

• smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-11 12:18:27 följande:
    Jag fattar:( Men konstigare saker har ju hänt! Men det är så tröttsamt när kroppen inte gör som man vill:(((
    Jo sant konstigare saker har hänt.

Så nytt ul för dig igen, förstår det är tröttsamt, men håll ut! Annars insemination? Det hade jag tänkt föreslå då när jag hade få ägg, men tänkte om och att jag ville testa göra "hel" ivf.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-11 12:37:57 följande:

Hallå tjejer!

Välkommen tant rosa! Spännande med fler "ÄD-kompisar".

Jessy, utan PGS betalade vi ca 70000 kr (inkl mediciner om jag minns rätt). Inga garantier men om det inte blev några ägg har jag för mig att vi skulle få tillbaka... 30 000 kr kanske? Ngt sådant.

Smurfen, gå på seminariet tycker jag! Använde själv fakta som "ammunition" för att övertala mannen gällande ÄD. Krävdes inte så mkt övertalning iof sig, men ändå.

Själv har jag idag tagit det sista östrogen pillret, ett piller mindre iaf, hurraaaaa! Börjat trappa ner progesteronet också men måste ta dem till början av juli. Annars är en sak som är besvärligt att jag har NOLL romantiska känslor för mannen öht. Vill inte ens pussas utan helst bo i en liten glasbur om jag fick välja. Suck. Vi är väldigt "pussiga" normalt så det känns jobbigt för båda, men på helt olika sätt. Går förhoppningsvis över när hormonerna lugnar ner sig och jag börjar må bättre, men lite ängslig blir man ju!

Vad säger du , ca 70 papp, och något tillbaka om det inte funkade? Då kanske tom min sambo vill testa. Han är så orolig med pengar, ändå har han gott om dom.

Jo ska bestämma mig på torsdag om jag går på mötet, svärföräldrarna är här då, så får ju absolut inte med sambon, men jag kaske behöver ett break från dom;)

Så gott du börjat trappa ner, kan nog bli bättre med gubben sen då, kommer ihåg när jag käkade progynon inför första ivf...jag hade konstant skallebank och var sur.
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-12 05:24:27 följande:

Shirgley - häller tummat o tår!!

Smurfen- tycker du ska prata m mannen. DU verkar ju må dålict3

på det? Varför ska vi vänta o pricka i rätt tid liksom? Han måste lyssna på hur du känner det. Sen behöver han inte g m på det men du bör iallafall berätta hur du känner. Lycka till vad du än gör!

Här fortfarande minus... eller ska testa sista dagen precis nu.

Smurfen! Jag går nog på seminariet på söndag! Nån som vill med? Kram!

Jo...tack för ditt stöd:)

Jag känner ju att det är NU vi ska göra äd, om någonsin, läste dessvärre om havandeskapsförgiftning igår och blev lite skraj...nu behöver det ju inte hända alla, men med stigande ålder så är det ju fullt möjligt.

Ska fundera tills torsdag om jag ska på mötet!

• smurfen 11
    Jessy och Shrigley,

vad ni håller på :)

Om ni hade försökt hemma på naturlig väg, när hade ni testat då?

Hoppas ni båda plussar !

En fråga till er som är vana att använda gravtest, kan man testa mitt på dan också? Eller är säkrast på morgonen?

Min mens skulle ju anlänt igår, men inte en tillstymmelse till spottings har jag som jag alltid har 2-3 dagar innan. Inga ömma bröst heller, som jag också alltid har. Men molvärk har jag haft i 5 dagar nu. Men kanske har den blivit knas efter sista ivf sprutan, den 29 april? Men har ju haft en normal mens emellan...köpte iaf ett test på apoteket nu.
  • Jessy01

Shrigley- försvann det efter 10 min ungefär? Då är det i sin ordning eller försvann det direkt? Efter tio minuter vet jag att det kan försvinna för att sen varit pos. Det satt då kvar i ca tio min ett supersvagt streck. Tagit mååånga gravtester i mitt liv. Håller tummarna på onsdag!

• Jessy01

Smurfen- Hahaha och du är med i denna leken med nu Man blir ju helt knäpp. Fast jag är säker på - så inga tvivel där.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?