• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-13 12:16:34 följande:

Ja, ni är ju goa :)

Jo vågade mig på testa imorse och det var så blankt det kan bli. ändå ingen mens i sikte inga spottings, däremot lite molvärk då och då. Kan inte mensen bara komma då !

Har ni nån gång gjort hela ivf utan återföring, hur var eran mens efteråt då??

Hmmm jo hela två ggr faktiskt... Den var punktlig men en aning kraftigare o lite mer "kännbar" om jag minns rätt! Punktlig iaf. Men har läst en hel del inlägg liknande dina, att mensen blev konstig (både efter ET eller utan).
  • smurfen 11
    tant rosa skrev 2017-06-12 15:30:16 följande:
    Tack =)
    Vi gjorde äd på fertinova i Helsingfors.
    Jag producerar inga ägg längre pga åldern( nyss 44)

Det har tagit ungefär 2 månader för oss från första kontakten med Ava.
    Jaha ok, vi var på Dextra, också i Helsingfors.

Fattade det som att ni gjort två äd innan, men det kanske var ivf?? Därför frågade jag om orsakerna.

Men så bra, bara två månader, kan tänka mig man inte vill dra ut det i långbänk.
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-13 12:22:44 följande:
    Hmmm jo hela två ggr faktiskt... Den var punktlig men en aning kraftigare o lite mer "kännbar" om jag minns rätt! Punktlig iaf. Men har läst en hel del inlägg liknande dina, att mensen blev konstig (både efter ET eller utan).
    Jaha, ja jag väntar mig världens vårflod nu, om slemhinnan ska byggas på ännu mer, urk. Och ont har jag i normala fall också, ja, det här blir nog kul. Not. Men ingen ide stressa. Kroppen gör det den vill.

Men min första mens efter ivfen var punktlig på minuten, och normal i mängd och "onthet", typiskt det ska strula andra gången...:(

Härligt å höra du går in i 13 nu, och att allt tuffar på !
  • UndrandeSökare

Smurfen- Kontakta min koordinator Veronika på AvaRiga istället. Hon pratar bra engelska och är mycket kompetent. Aldrig något krångel.

Men hon har semester just nu.

Maran har Katerina och hon verkar inte lika duktig, sa till Maran att ta fel dos östrogen (men Pyret och jag fixade det).

• Maran73
    shrigley skrev 2017-06-13 16:23:31 följande:

På RD 11 och på eftermiddagsurin! Tjoho!

JAAAAAAAAA!!! Stoooooort grattis Shrigley!!! Åh vad härligt, barnvagsrally i Sthlm coming up!! (Jaja, lite får jag väl gå händelserna i förväg va, hihi)
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-13 17:22:55 följande:

JAAAAAAAAA!!! Stoooooort grattis Shrigley!!! Åh vad härligt, barnvagsrally i Sthlm coming up!! (Jaja, lite får jag väl gå händelserna i förväg va, hihi)

Nej förresten, är ju på RD 10 bara (hade ET 3/6)
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-13 16:32:09 följande:

Grattis Shrigley till plusset !

Tänker du ta blodprov och mäta hcg på Werlabs eller vårdcentralen också?

Tack! Borde jag det? Berätta gärna mer. Konmer inte vara lugn en sekund framöver nu.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?