• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Jessy01

Shirgley jag hade 426 i v 5+2 om jag inte minns fel. Så om det dubbleras varannan var tredje

dag så stämmer d om man jämför m mig Jag har oxå haft 2 ofostriga...det gick bra då jag

hade 426 i hcg

• UndrandeSökare
    shrigley skrev 2017-06-15 18:28:15 följande:
    Tack snälla! Oron maler. Men var hittar jag uträknaren sade du? Saknas länk tror jag. Tack igen!
    Här kommer uträknaren !!!!
    http://www.babymed.com/pregnancy-due-date-conception-calculator?redirect=1#

Välj under Select event: Ivf transfer

Lycka till !
  • shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-15 19:41:00 följande:

Shirgley jag hade 426 i v 5+2 om jag inte minns fel. Så om det dubbleras varannan var tredje

dag så stämmer d om man jämför m mig Jag har oxå haft 2 ofostriga...det gick bra då jag

hade 426 i hcg

Jo men i några 426 lär jag ju inte komma upp i på länge... är idag på 5+0. Jag vet att det kan slå MYCKET mellan individer men jag testade "Gravid 1-2" för två dagar sen och nu bara 62 i hcg. Om jag skulle fördubbla var 2-3 dag vilket är det normala måste jag få minst 130-150 på måndag, helst betydligt mer

Imorgon bitti testar jag en ny Clearblue veckoindikator.
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-15 14:39:22 följande:

Har du varit hos Penny eller Dr D? Vad visade din utredning? Högt tnf eller nåt annat?

Eller "självmedicinerar" du?

Glömde svara: bara gjort prover i Falun, och då sett något förhöjt NK-cellvärde (tror jag hade 14 där). Gjorde ivf i höstas, blev gravid, men lågt hcg och ofostrig graviditet i v 6-7. Förra våren spontant gravid och MF i v 11 (allt hade sett fint ut på VUL osv). Det är min hostpria i korthet.
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-15 19:50:32 följande:

Här kommer uträknaren !!!!

http://www.babymed.com/pregnancy-due-date-conception-calculator?redirect=1#

Välj under Select event: Ivf transfer

Lycka till !

Tack du fantastiska människa! Ska kolla ??
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-15 17:56:20 följande:

shrigley - Här har du en Graviditetsuträknare, funkar även för ivf !

Så kan du räkna ut exakt vilken dag du är på (eller kolla om det du trodde stämmer)

Förstår inte uträknaren, den påstår att jag är i v4+2. Hur är det möjligt när jag gjorde ÄP/befrukning för exakt 2 v sen idag och gjorde ET tvåndagar senare (dvs för 12 dagar sen)? Verkar inte stämma. Eller så har jag missupfattat den. Vad är det för information jag ska få fram? Hmm
  • shrigley
    shrigley skrev 2017-06-15 22:35:23 följande:

Jo men i några 426 lär jag ju inte komma upp i på länge... är idag på 5+0. Jag vet att det kan slå MYCKET mellan individer men jag testade "Gravid 1-2" för två dagar sen och nu bara 62 i hcg. Om jag skulle fördubbla var 2-3 dag vilket är det normala måste jag få minst 130-150 på måndag, helst betydligt mer

Imorgon bitti testar jag en ny Clearblue veckoindikator.

Menar att jag idag är på 4+0, dvs v 5.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-15 23:04:40 följande:

Menar att jag idag är på 4+0, dvs v 5.

Jag hade hcg 81 på RD 8 m 6-dagars, vilket borde motsvara din RD 12. Försumbart högre än ditt alltså, och det dubblerades fint osv. Så försök (men svårt) ta det lugnt, det är säkert ok! Kliniken sa t mig att de bedömde allt över 50 som "grönt" när jag frågade.

Meeeen SNÄLLA Shrigley, undvik veckoindikatorn, den är INTE att lita på!!!!! Hade hcg på 14000 innan den slog över till 3+, och det ska den göra vid hcg över 2000..... Jäkla test...!
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-16 01:10:05 följande:

Jag hade hcg 81 på RD 8 m 6-dagars, vilket borde motsvara din RD 12. Försumbart högre än ditt alltså, och det dubblerades fint osv. Så försök (men svårt) ta det lugnt, det är säkert ok! Kliniken sa t mig att de bedömde allt över 50 som "grönt" när jag frågade.

Meeeen SNÄLLA Shrigley, undvik veckoindikatorn, den är INTE att lita på!!!!! Hade hcg på 14000 innan den slog över till 3+, och det ska den göra vid hcg över 2000..... Jäkla test...!

Neeej jag veeet, veckoindikatorn är knas, men ändå stirrar man sig blind på den (dumma!). Nu tog jag istället ett vanligt CB och fick ett bra plus, det får lugna mig tills på måndag. Symptomen är kvar tycker jag.

Intressant med ditt hcg, då var mitt inte såå lågt kanske (även om det gärna fått vara högre såklart). Det viktiga blir vad som har hänt över helgen, om/hur det skett nån ÖKNING. Nervöst.

• Jessy01

Alltså nej Shrigley du är i v. 5 på gravidspråk men nej du är bara i 4+0 inte 5+0....veckoindikatorn visar veckor efter ägglossning så om några dagar kan du nog få 2-3 men vänta nån v Jag var orolig när mitt inte slog över till 3+ i tid men väntade ngra extra dgr och sen slog den över. Har till och med en gammal tråd om det. Precis som Maran sa egenrligen är det individuellt hcg.....viktiga är att d stiger nornalt. Allt över 50 är ok och de flesta tar blodprov flera dagar senare än vad du gjort! Mitt hcg var förresten 426 i v. 4+6 och dubbleras ditt varannan dag stämmer det med mitt iallefall

Nu lämnar jag tråden ett tag fina människor! Då vårt andra försök inte kom till befruktning så har vi ett halvt försök kvar. Kommer nog betala för ett halvt så i augusti kör vi sista! Kollar in då igen om inte förr! Jag ska försöka gå på söndag ÄD någon annan? Massa varma kramar alla!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?