• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Sjuttiosjuan
    Jessy01 skrev 2017-06-16 06:52:24 följande:

Alltså nej Shrigley du är i v. 5 på gravidspråk men nej du är bara i 4+0 inte 5+0....veckoindikatorn visar veckor efter ägglossning så om några dagar kan du nog få 2-3 men vänta nån v Jag var orolig när mitt inte slog över till 3+ i tid men väntade ngra extra dgr och sen slog den över. Har till och med en gammal tråd om det. Precis som Maran sa egenrligen är det individuellt hcg.....viktiga är att d stiger nornalt. Allt över 50 är ok och de flesta tar blodprov flera dagar senare än vad du gjort! Mitt hcg var förresten 426 i v. 4+6 och dubbleras ditt varannan dag stämmer det med mitt iallefall

Nu lämnar jag tråden ett tag fina människor! Då vårt andra försök inte kom till befruktning så har vi ett halvt försök kvar. Kommer nog betala för ett halvt så i augusti kör vi sista! Kollar in då igen om inte förr! Jag ska försöka gå på söndag ÄD någon annan? Massa varma kramar alla!

Vi ska gå i Sthlm imorgon! Men först ska jag göra mitt sista äggplock någonsin! Känns lite ledsamt att Ivfresan är över men nu måste vi gå vidare om det ska bli några kids innan jag blir för gammal så nu blir det ÄD!

Lycka till nu och ha en fin sommar. Hoppas vi ses i en gravidtråd nästa gång!

Kram
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-16 06:31:14 följande:

Neeej jag veeet, veckoindikatorn är knas, men ändå stirrar man sig blind på den (dumma!). Nu tog jag istället ett vanligt CB och fick ett bra plus, det får lugna mig tills på måndag. Symptomen är kvar tycker jag.

Intressant med ditt hcg, då var mitt inte såå lågt kanske (även om det gärna fått vara högre såklart). Det viktiga blir vad som har hänt över helgen, om/hur det skett nån ÖKNING. Nervöst.

Åh, jättebra! Ja vänta till måndag, men svårt, vet sååååå väl hur ängsligt det är!!! Verkligen!! Stor kram. <3

Alltså nej Shrigley du är i v. 5 på gravidspråk men nej du är bara i 4+0 inte 5+0....veckoindikatorn visar veckor efter ägglossning så om några dagar kan du nog få 2-3 men vänta nån v Jag var orolig när mitt inte slog över till 3+ i tid men väntade ngra extra dgr och sen slog den över. Har till och med en gammal tråd om det. Precis som Maran sa egenrligen är det individuellt hcg.....viktiga är att d stiger nornalt. Allt över 50 är ok och de flesta tar blodprov flera dagar senare än vad du gjort! Mitt hcg var förresten 426 i v. 4+6 och dubbleras ditt varannan dag stämmer det med mitt iallefall

Nu lämnar jag tråden ett tag fina människor! Då vårt andra försök inte kom till befruktning så har vi ett halvt försök kvar. Kommer nog betala för ett halvt så i augusti kör vi sista! Kollar in då igen om inte förr! Jag ska försöka gå på söndag ÄD någon annan? Massa varma kramar alla!

Ha en toppensommar Jessy! Nya tag i augusti! <3
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-16 07:58:31 följande:
    Åh, jättebra! Ja vänta till måndag, men svårt, vet sååååå väl hur ängsligt det är!!! Verkligen!! Stor kram. <3

Ha en toppensommar Jessy! Nya tag i augusti! <3
    Falun ringde just och sade att det var ju inget lysande hcg precis... att det var lite väl lågt... och att vi får vänta tills på måndag, men då måste det ha kommit upp rejält i stegring (jag citerar ordagrant).

JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT TRÖTT PÅ DEN HÄR SKITEN - förlåt, men jag orkar inte mer!!!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-16 10:21:38 följande:

Falun ringde just och sade att det var ju inget lysande hcg precis... att det var lite väl lågt... och att vi får vänta tills på måndag, men då måste det ha kommit upp rejält i stegring (jag citerar ordagrant).

Behövs inget förlåt! Vräka ur sig frustration och rädsla och allt annat jävla skit som den här cirkusen rör upp, tycker att det är vad dessa trådar är bra för! <3 <3 <3 Säg bara till om du vill, intevetjag, fika? Prata av dig? Vi bor ju nära varandra och jag har ju också varit i IVF svängen m egna ägg och den ångest som hörde till.. Iaf, I'm available.
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-16 12:00:33 följande:

3 små ägg blev det ändå! Lång väntan till måndag morgon..

Ha en fin helg tjejer!

Detsamma! Hoppas på dina tre små kämpar!
  • Jessy01

77- Grattisssssss Tummar o tår!

Shrigley- tror verkligen inte det är kört...sa du exakt vilken dag du var i? Du kan ju vara en låghormonare. En del får ju inte ens utslag på gravstickan förrens 4+0. Vet supersupersvårt men försök att hålla ut tills på måndag. Kram!

• Maran73
    shrigley skrev 2017-06-16 10:21:38 följande:

Och... jag fattar fortfarande inte Faluns uttalande, 62 ÄR ju inom normalintervallet (iaf i de tabeller jag har sett, oftast amerikanska) även om det ligger i den lägre delen av skalan?... och vadå "rejält", en dubblering varannan dag räcker ju? Mutter
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-14 19:51:38 följande:
    Kollaaa vår lilla "boll"! <3 <3 <3
    Vad roligt att du vill visa en bild :)
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-16 17:32:12 följande:

Vad roligt att du vill visa en bild :)

Åh, vad bra att du tycker det! Kom på sen att "hmmm det kanske var dumt" om ngn tycker att det är jobbigt... Typiskt mig att tänka efteråt!

Så, passar på att säga Förlåt till den som ev tyckte jag var tanklös (vilket jag var). Tror jag är för ivrig att göra PR för ÄD.
  • smurfen 11

Hoppas du tittar in ibland,alltid trevligt med uppdatering.

Eller förhoppningsvis så ses vi i en gravidtråd?

Får ni halvt försök kvar? Vi fick betala hela trots inga befruktade. Gick inte ni i Göteborg också?
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?