• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • UndrandeSökare

Smurfen - Ang priser och vilkor vid äggdonation. Så här fungerar det hos AvaRiga. Man behöver inte betala om äggdonatorn inte producerar ett enda ägg, och man får betala 50% av kostnaden om hon producerar endast ett ägg.

Men om hon producerar 2 ägg eller fler, då måste man betala hela summan och då kan man inte få något tillbaka.

Dessa vikor gäller endast om man väljer deras billigaste paket med 3-dagars. Väljer man 5-dagars och PGS gäller det inte.

Om du funderar på AvaRiga så har de en prislista på svenska på deras hemsida. Man kan enkelt börja chatta med någon av deras koordinatorer via deras hemsida. Det var så jag fick kontakt med min koordinator Veronika.

De har ibland också Webinar med den ansvarige läkaren på kliniken, då kan man fråga honom direkt allt man vill. Min koordinator ordnade så jag fick vara med på ett sådant Webinar. Det var mycket intressant.

Annars om ni vill ha barngaranti dvs pengar tillbaka (70%) om ingen av embryoinsättningarna resulterar i levande barn. Då är det endast AvaPeter som erbjuder sådant. Det kostar 250.000sek.

Annars om man är ute efter så lågt pris som möjligt så finns det kliniker i Polen och Tjeckien sem erbjuder

8 frysta ägg för en viss summa.

Finns även kliniker som Gennet i Tjeckien som erbjuder 2 färdiga frysta embryon för 15.000 sek (embryodonation)

Så det finns mycket att välja på därute. Kolla gärna runt på flera kliniker vad de kan erbjuda så ni hittar något som passar er.

• tant rosa
    smurfen 11 skrev 2017-06-11 10:46:18 följande:
    Hej och välkommen:)

Hoppas också det går bra denna gång för er, vet ni varför det inte lyckades de två första gångerna?

Var i Finland gjorde du äd? Vi har varit och hälsat på en klinik i Helsingfors när vi skulle göra ivf/pgs, som tyvärr misslyckades.

Hur lång tid tog det från första kontakt med Ava tills nu?
    Tack =)
    Vi gjorde äd på fertinova i Helsingfors.
    Jag producerar inga ägg längre pga åldern( nyss 44)

Det har tagit ungefär 2 månader för oss från första kontakten med Ava.

• shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-12 14:37:33 följande:
    Jessy och Shrigley,

vad ni håller på :)

Om ni hade försökt hemma på naturlig väg, när hade ni testat då?

Hoppas ni båda plussar !

En fråga till er som är vana att använda gravtest, kan man testa mitt på dan också? Eller är säkrast på morgonen?

Min mens skulle ju anlänt igår, men inte en tillstymmelse till spottings har jag som jag alltid har 2-3 dagar innan. Inga ömma bröst heller, som jag också alltid har. Men molvärk har jag haft i 5 dagar nu. Men kanske har den blivit knas efter sista ivf sprutan, den 29 april? Men har ju haft en normal mens emellan...köpte iaf ett test på apoteket nu.
    Vi håller på en himla massa :) helt hopplösa! Men ok jag lovar, ska inte testa förrän onsdag. Om två dagar. Hålla ut. Puh.
  • Maran73
    Tuttis skrev 2017-06-12 07:16:56 följande:

Jag förstår dig helt och hållet, verkligen! Känns bara väldigt snopet.. men hoppas verkligen att detta går över för det känns inte bra. På onsdag går vi in i vecka 8 och på torsdag har vi första UL. Mår rätt illa och är trött men annars ok. Är så jäkla rädd/nervös inför det. Tänk om där inte finns något, inget hjärtslag, eller det värsta jag läst om missed abortion... Usch för denna väntan!

Snaaaart får du besked Tuttis! Gud så skönt! <3 Inte konstigt att vi blir lite aviga med alla dessa känslostormar... Jag tror absolut att allt är ok därinne! Man läser och zoomar in på det negativa tyvärr, dem det går dåligt för och de risker som finns. Och glömmer att det är MINST lika ofta det går bra också.

Ego: går in i v 13 på torsdag vilket känns som en lättnad då vi passerar den mest riskabla perioden. Så har mer el mindre börjat pusta ut lite. Lite ängslig kommer jag nog vara hela tiden förstås, men ändå. Tycker att det börjar... inte synas direkt, men att livmodern börjar kännas lite ovanför blygdbenet. Coolt! Kan ju vara inbillning också, ha ha. Mår ok, inte tiptop men liiite bättre. Och absolut piggare än första veckorna!
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-13 06:50:14 följande:
    Snaaaart får du besked Tuttis! Gud så skönt! <3 Inte konstigt att vi blir lite aviga med alla dessa känslostormar... Jag tror absolut att allt är ok därinne! Man läser och zoomar in på det negativa tyvärr, dem det går dåligt för och de risker som finns. Och glömmer att det är MINST lika ofta det går bra också.

Ego: går in i v 13 på torsdag vilket känns som en lättnad då vi passerar den mest riskabla perioden. Så har mer el mindre börjat pusta ut lite. Lite ängslig kommer jag nog vara hela tiden förstås, men ändå. Tycker att det börjar... inte synas direkt, men att livmodern börjar kännas lite ovanför blygdbenet. Coolt! Kan ju vara inbillning också, ha ha. Mår ok, inte tiptop men liiite bättre. Och absolut piggare än första veckorna!
    Åh den känslan kommer jag ihåg, grattis! Alltså livmodern som växer och trycker "innanför" blygdbenet. Så skönt att du kommit så långt Glad

Tänkte på det du sade (det var väl du?), att "vilka symptom tror du att du skulle känt om det varit på naturlig väg?". Just det, väldigt sant. Känner att jag taggat ner, åtminstone tills vidare. Min sambo sade också nåt liknande, han har ju erfarenhet av två graviditeter med en annan kvinna: "ja men ska det kännas så himla mycket så här tidigt egentligen ?!" - när jag klagade på att alla symptom var som bortblåsta. Kloka ni är. Glad

Men jag kan säga så mkt som att ingen mens är på gång i alla fall. I eftermiddag ska jag göra ny akupunktur och boosta min "bakugn" lite till.
  • shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-12 14:49:12 följande:

Shrigley- försvann det efter 10 min ungefär? Då är det i sin ordning eller försvann det direkt? Efter tio minuter vet jag att det kan försvinna för att sen varit pos. Det satt då kvar i ca tio min ett supersvagt streck. Tagit mååånga gravtester i mitt liv. Håller tummarna på onsdag!

Det suupersvaga aningen till streck fanns kvar när jag kom hem från jobbet. Jag tänkte göra nytt test imorgon bitti, då borde det ha blivit starkare. Håll tummarna.

Har du testat något mer?
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-13 06:50:14 följande:

Nej, det var ju Smurf som sade det!
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-12 16:42:57 följande:
    Vi håller på en himla massa :) helt hopplösa! Men ok jag lovar, ska inte testa förrän onsdag. Om två dagar. Hålla ut. Puh.

Jessy01 skrev 2017-06-12 14:50:43 följande:

Smurfen- Hahaha och du är med i denna leken med nu Man blir ju helt knäpp. Fast jag är säker på - så inga tvivel där.

Ja, ni är ju goa :)

Jo vågade mig på testa imorse och det var så blankt det kan bli. ändå ingen mens i sikte inga spottings, däremot lite molvärk då och då. Kan inte mensen bara komma då !

Har ni nån gång gjort hela ivf utan återföring, hur var eran mens efteråt då??
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-13 09:29:26 följande:

Nej, det var ju Smurf som sade det!

Ha ha, kände inte riktigt igen det men skrev nog ngt liknande t Jessy har jag för mig! Att jag inte kände ngt särskilt egentligen..

Håller iaf allt jag har stenhårt!
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-06-12 15:08:06 följande:

Smurfen - Ang priser och vilkor vid äggdonation. Så här fungerar det hos AvaRiga. Man behöver inte betala om äggdonatorn inte producerar ett enda ägg, och man får betala 50% av kostnaden om hon producerar endast ett ägg.

Men om hon producerar 2 ägg eller fler, då måste man betala hela summan och då kan man inte få något tillbaka.

Dessa vikor gäller endast om man väljer deras billigaste paket med 3-dagars. Väljer man 5-dagars och PGS gäller det inte.

Om du funderar på AvaRiga så har de en prislista på svenska på deras hemsida. Man kan enkelt börja chatta med någon av deras koordinatorer via deras hemsida. Det var så jag fick kontakt med min koordinator Veronika.

De har ibland också Webinar med den ansvarige läkaren på kliniken, då kan man fråga honom direkt allt man vill. Min koordinator ordnade så jag fick vara med på ett sådant Webinar. Det var mycket intressant.

Annars om ni vill ha barngaranti dvs pengar tillbaka (70%) om ingen av embryoinsättningarna resulterar i levande barn. Då är det endast AvaPeter som erbjuder sådant. Det kostar 250.000sek.

Annars om man är ute efter så lågt pris som möjligt så finns det kliniker i Polen och Tjeckien sem erbjuder

8 frysta ägg för en viss summa.

Finns även kliniker som Gennet i Tjeckien som erbjuder 2 färdiga frysta embryon för 15.000 sek (embryodonation)

Så det finns mycket att välja på därute. Kolla gärna runt på flera kliniker vad de kan erbjuda så ni hittar något som passar er.

Hej Undrande, tack för dina utförliga svar.

OM vi gör äd, så vill jag odla blastocyter, får kolla priser mera. Jo jag har pratat mejlat med Katerina då innan vi bestämde ivf klinik, och även pratat i telefon med henne en gång, men lite svårt förstå hennes engelska ibland.

Webinar låter ju bra !

För oss blir det Findland, Lettland eller Ryssland skulle jag tro isf.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?