Maran73 skrev 2017-06-13 06:50:14 följande:
Snaaaart får du besked Tuttis! Gud så skönt! <3 Inte konstigt att vi blir lite aviga med alla dessa känslostormar... Jag tror absolut att allt är ok därinne! Man läser och zoomar in på det negativa tyvärr, dem det går dåligt för och de risker som finns. Och glömmer att det är MINST lika ofta det går bra också.
Ego: går in i v 13 på torsdag vilket känns som en lättnad då vi passerar den mest riskabla perioden. Så har mer el mindre börjat pusta ut lite.

Lite ängslig kommer jag nog vara hela tiden förstås, men ändå. Tycker att det börjar... inte synas direkt, men att livmodern börjar kännas lite ovanför blygdbenet. Coolt! Kan ju vara inbillning också, ha ha.

Mår ok, inte tiptop men liiite bättre. Och absolut piggare än första veckorna!
Åh den känslan kommer jag ihåg, grattis! Alltså livmodern som växer och trycker "innanför" blygdbenet. Så skönt att du kommit så långt
Tänkte på det du sade (det var väl du?), att "vilka symptom tror du att du skulle känt om det varit på naturlig väg?". Just det, väldigt sant. Känner att jag taggat ner, åtminstone tills vidare. Min sambo sade också nåt liknande, han har ju erfarenhet av två graviditeter med en annan kvinna: "ja men ska det kännas så himla mycket så här tidigt egentligen ?!" - när jag klagade på att alla symptom var som bortblåsta. Kloka ni är.
Men jag kan säga så mkt som att ingen mens är på gång i alla fall. I eftermiddag ska jag göra ny akupunktur och boosta min "bakugn" lite till.