• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-14 19:51:38 följande:

Kollaaa vår lilla "boll"! <3 <3 <3

Waaaaoow! ????
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-14 20:25:26 följande:

Shrigley - Ja, Marie på Fertilitetplus kan ordna remisser så du får gå och ta hcg, annars fixa själv direkt via Werlabs. Du kan ju kolla upp priserna på de 2 ställena och jämföra vilket som blir billigast. Kom ihåg rabattkoden "LCHF" så blir det billigare pris med Werlabs.

Tack! Just tagit hcg-test med hjälp av werlabs, glömde dock rabattkoden - nästa gång! Hoppas få resultat i em. Känner mig väldigt nojig med hcg nu.... Det måste peka åt rätt håll annars kommer jag att gå under.

Nu ska jag ta IL-dropp hos Marie, det gäller att boosta sig ????
  • UndrandeSökare
    shrigley skrev 2017-06-15 09:47:27 följande:
    Tack! Just tagit hcg-test med hjälp av werlabs, glömde dock rabattkoden - nästa gång! Hoppas få resultat i em. Känner mig väldigt nojig med hcg nu.... Det måste peka åt rätt håll annars kommer jag att gå under.

Nu ska jag ta IL-dropp hos Marie, det gäller att boosta sig ????
    Har du varit hos Penny eller Dr D? Vad visade din utredning? Högt tnf eller nåt annat?
    Eller "självmedicinerar" du?
  • Jessy01

Shrigley! Grattis till plusset!!! Tjhooohooo

Visste att du var gravid efter du sa att det var ett plus som svepte förbi

Kram alla!

• shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-15 14:39:27 följande:

Shrigley! Grattis till plusset!!! Tjhooohooo

Visste att du var gravid efter du sa att det var ett plus som svepte förbi

Kram alla!

Åh, nu blir jag nojig igen. Fick tillbaks provsvaret på HcG och det visade på 62 - det känns lågt tycker jag med tanke på att jag är på RD 12, det var 14 dagar sen ÄP/befruktning och jag alltså ska gå in i v 5 idag....

Bör jag vara orolig? Det är så här jag upptäckt mina tidigare MF....... Skäms

Nytt test på måndag och hoppas att det skjutit i höjden tills dess... Helgen förstörd.
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-15 16:43:28 följande:

Åh, nu blir jag nojig igen. Fick tillbaks provsvaret på HcG och det visade på 62 - det känns lågt tycker jag med tanke på att jag är på RD 12, det var 14 dagar sen ÄP/befruktning och jag alltså ska gå in i v 5 idag....

Bör jag vara orolig? Det är så här jag upptäckt mina tidigare MF.......

Nytt test på måndag och hoppas att det skjutit i höjden tills dess... Helgen förstörd.

Fan vad jobbigt:( All dennna oro.. kan inget bara vara helt självklart???

Håller tummar och tår att det ser bra ut på måndag!!!!!
  • UndrandeSökare
    shrigley skrev 2017-06-15 16:43:28 följande:

Bör jag vara orolig? Det är så här jag upptäckt mina tidigare MF....... Skäms

Jag googlade och hittade denna HCG-tabell och enligt den
    är 62 inom normalspannet för v.5:
    plusset.wordpress.com/2010/01/04/hcg-niva-tabell/

Dessutom tänk på att det viktigaste är ÖKNINGEN dvs att det ska dubblera sig varannan dag. Så ta du ett nytt hcg på måndag så ska du se att det har ökat !
  • UndrandeSökare

shrigley - Här har du en Graviditetsuträknare, funkar även för ivf !
    Så kan du räkna ut exakt vilken dag du är på (eller kolla om det du trodde stämmer)

• shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-15 17:56:20 följande:

shrigley - Här har du en Graviditetsuträknare, funkar även för ivf !

Så kan du räkna ut exakt vilken dag du är på (eller kolla om det du trodde stämmer)

Tack snälla! Oron maler. Men var hittar jag uträknaren sade du? Saknas länk tror jag. Tack igen!
  • tant rosa
    Maran73 skrev 2017-06-14 18:21:44 följande:
    Men vad har du och din man f blodgrupp då?
    Jag är rhd neg. och min man positiv
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?