• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • UndrandeSökare

Att ta blodprov och mäta hcg är mycket mer exakt och då kan man också följa hur hcg stiger under graviditeten. Med Clearblue kan du ju bara få resultatet gravid 1-2, gravid 2-3 och gravid 3+ sen slutar ju skalan där. Med hcg kan man följa graviditeten i många veckor.

Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt går åt rätt håll. Gå in på wwe.werlabs.se och kolla under provtagnngsorter om de finns i din närhet.

På werlabs kan man beställa prover och betala för dem själv, så behöver man inte gå igenom någon läkare för att få ok att ta prover först.

Man bara klickar i vilka prover man vill ta, betalar via hemsidan och nästa vardag går man till det labbet man valt. De finns på många orter och enbart i Stockholm finns de på 23 olika ställen. Använder du rabattkoden "LCHF" så blir det ännu billigare !

• shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-13 20:40:24 följande:

Att ta blodprov och mäta hcg är mycket mer exakt och då kan man också följa hur hcg stiger under graviditeten. Med Clearblue kan du ju bara få resultatet gravid 1-2, gravid 2-3 och gravid 3+ sen slutar ju skalan där. Med hcg kan man följa graviditeten i många veckor.

Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt går åt rätt håll. Gå in på wwe.werlabs.se och kolla under provtagnngsorter om de finns i din närhet.

På werlabs kan man beställa prover och betala för dem själv, så behöver man inte gå igenom någon läkare för att få ok att ta prover först.

Man bara klickar i vilka prover man vill ta, betalar via hemsidan och nästa vardag går man till det labbet man valt. De finns på många orter och enbart i Stockholm finns de på 23 olika ställen. Använder du rabattkoden "LCHF" så blir det ännu billigare !

Tack snälla du för all din info, mkt värdefullt! Men vad gör jag med alla testresultat tänker jag? Blir det bara en ny källa till oro o funderingar? Hur ofta ska man testa eg? Werlabs verkar sjukt smidigt dock om man vill testa.
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-13 16:23:31 följande:

På RD 11 och på eftermiddagsurin! Tjoho!

Stort grattis:)
  • shrigley
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-13 22:07:44 följande:

Stort grattis:)

Tack o lycka till imorgon!
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-13 22:10:44 följande:

Tack o lycka till imorgon!

Tack! Har dock ställt in mig lite på att det inte blir något ÄP.. Skulle ju ändå kännas tråkigt nu när jag sprutat i 14 dagar. Hoppas på mirakel:)
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-13 22:47:58 följande:

Tack! Har dock ställt in mig lite på att det inte blir något ÄP.. Skulle ju ändå kännas tråkigt nu när jag sprutat i 14 dagar. Hoppas på mirakel:)

Mirakel händer! <3
  • UndrandeSökare

Shrigley- Vad man gör med alla hcgtestresultat? Rapporterar du in dem till din klinik så blir de glada, sen kan du också berätta dem för oss, så blir vi glada

Hur ofta man ska ta hcg får man bestämma själv, vid en graviditet tog jag hcg 1-2 ggr per vecka. Men senaste graviditeten tog jag 4 gånger totalt tror jag mellan v.4-8 (dvs 1 gång per vecka). Jag slutade i v.8 eftersom ofostrig konstaterades då. Men mitt hcg steg bra, var över 51.000 som högst denna graviditeten.

Vissa kliniker vill absolut att man ska mäta hcg, du kan ju fråga din klinik vad de säger?

• tant rosa
    smurfen 11 skrev 2017-06-13 12:23:39 följande:
    Jaha ok, vi var på Dextra, också i Helsingfors.

Fattade det som att ni gjort två äd innan, men det kanske var ivf?? Därför frågade jag om orsakerna.

Men så bra, bara två månader, kan tänka mig man inte vill dra ut det i långbänk.
    Vi gjorde ÄD på fertinova =)   Vi gjorde ett ivf försök innan (2015) men mina ägg är odugliga Rynkar på näsan så då tog vi beslut om att försöka med ÄD istället. Jag hoppas att hysteroskopin  och alla mediciner gör så att det funkar den här gången Glad
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-14 08:08:05 följande:

Shrigley- Vad man gör med alla hcgtestresultat? Rapporterar du in dem till din klinik så blir de glada, sen kan du också berätta dem för oss, så blir vi glada

Hur ofta man ska ta hcg får man bestämma själv, vid en graviditet tog jag hcg 1-2 ggr per vecka. Men senaste graviditeten tog jag 4 gånger totalt tror jag mellan v.4-8 (dvs 1 gång per vecka). Jag slutade i v.8 eftersom ofostrig konstaterades då. Men mitt hcg steg bra, var över 51.000 som högst denna graviditeten.

Vissa kliniker vill absolut att man ska mäta hcg, du kan ju fråga din klinik vad de säger?

Tack än en gång, ja det låter som en klok sak att ha koll på hcg. Jag har dessvärre också varit med om ofostrig graviditet (min förra ivf) så jag vet alltför väl hur det är när värdena inte stiger. Det är väl därför jag får lite panik av tanken att nu börja ha väldig koll på det, även om all information är bra.

Jag ska nu boka in nytt IL-dropp på FertilitetPlus i Sthlm, kanske jag kan göra hcg där också? Annars med Werlabs. Än en gång, STORT TACK för hjälpen. Det är fantastiskt vilken källa till värdefull information som finns här. Glad
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?