UndrandeSökare skrev 2017-06-14 08:08:05 följande:
Shrigley- Vad man gör med alla hcgtestresultat? Rapporterar du in dem till din klinik så blir de glada, sen kan du också berätta dem för oss, så blir vi glada 
Hur ofta man ska ta hcg får man bestämma själv, vid en graviditet tog jag hcg 1-2 ggr per vecka. Men senaste graviditeten tog jag 4 gånger totalt tror jag mellan v.4-8 (dvs 1 gång per vecka). Jag slutade i v.8 eftersom ofostrig konstaterades då. Men mitt hcg steg bra, var över 51.000 som högst denna graviditeten.
Vissa kliniker vill absolut att man ska mäta hcg, du kan ju fråga din klinik vad de säger?
Tack än en gång, ja det låter som en klok sak att ha koll på hcg. Jag har dessvärre också varit med om ofostrig graviditet (min förra ivf) så jag vet alltför väl hur det är när värdena inte stiger. Det är väl därför jag får lite panik av tanken att nu börja ha väldig koll på det, även om all information är bra.
Jag ska nu boka in nytt IL-dropp på FertilitetPlus i Sthlm, kanske jag kan göra hcg där också? Annars med Werlabs. Än en gång, STORT TACK för hjälpen. Det är fantastiskt vilken källa till värdefull information som finns här.