• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-18 18:11:49 följande:

Jamen precis, man KAN ju ändå få fatt på ett guldägg:) Och för sin egen del tror jag Ivf är en viktig bit på resan mot ÄD. Och det känns så fantastiskt att ha en plan, till och med så jag nästan inte bryr mig om dom ringer imorgon bitti och säger att det inte blir något ET. Så trött på att gå och hoppas i veckor när chansen för oss ändå är ca 5 % när det finns alternativ med upp mot 50%! Och när man såg dessa lyckliga mammor som kom och berättade sin story på seminariet så inser jag hur lite det egentligen spelar någon roll att generna inte är ens egna. Jag glad att få bära en del av min fantastiska sambo och hoppas barnet ärver så mycket som möjligt från honom:)

Förstår precis! Och instämmer. Vårt gryn får dock gärna ärva donatorns näsa, om jag fick välja... Min käre make är begåvad med en hmmm mkt framträdande sådan *fniss*
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-18 22:44:55 följande:

Förstår precis! Och instämmer. Vårt gryn får dock gärna ärva donatorns näsa, om jag fick välja... Min käre make är begåvad med en hmmm mkt framträdande sådan *fniss*

Hahahaaa:)
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-16 19:34:49 följande:

Maran, det är du som her oss hopp!

Håller tummar och tår idag!!!!! Kram
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-19 09:24:03 följande:

Håller tummar och tår idag!!!!! Kram

Tack! På väg till labbet nu. Med en förskräcklig mensvärk, känns som knivar o en mage som en kanonkula :-S Bådar inte gott tyvärr.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-19 09:35:12 följande:

Tack! På väg till labbet nu. Med en förskräcklig mensvärk, känns som knivar o en mage som en kanonkula :-S Bådar inte gott tyvärr.

• shrigley

I väntan på hcg-provet som kommer i em tog jag ett nytt test på "lunchurin" ????????Vad ska jag nu tro? Stämmer det att 2-3 mäter från 200 hcg?

• shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-19 12:09:08 följande:

Srigley - Det betyder att hcg stiger. Spännande att se resultatet på blodhcg i em!

Det blir det onekligen! ????????????
  • Sjuttiosjuan

Tjena tjejer!

Av våra 3 ägg blev 2 befruktade och jag fick tillbaka båda idag. Ett bra och ett ok embryo med 7 celler.

Så nu påbörjar jag sista ruvningen med egna ägg!

• smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-19 14:01:34 följande:

Tjena tjejer!

Av våra 3 ägg blev 2 befruktade och jag fick tillbaka båda idag. Ett bra och ett ok embryo med 7 celler.

Så nu påbörjar jag sista ruvningen med egna ägg!

Tjoho ! Underbart ! Bra resultat.

Tänk om det inte blir Äd alls nu ??

Jag var aldrig på seminariet, fel helg för mig, då svärföräldrar är här plus sista rycket med målningen skulle ske nu när äntligen vädret var på vår sida. Dessutom känner jag att om inte sambon inte är med på tåget än, så spelar det ingen roöll att bara jag lyssnar. Men hade vart kul höra familjers historier som fått barn.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?