• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-19 11:48:35 följande:

I väntan på hcg-provet som kommer i em tog jag ett nytt test på "lunchurin" ????????Vad ska jag nu tro? Stämmer det att 2-3 mäter från 200 hcg?

Hur gick det??
  • shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-19 15:33:21 följande:
    Hur gick det??
    Kan inte fatta det - idag hade det gått upp till 379!!! Tjooohoooo! Och gravidsymptomen är tillbaks med stormsteg. Jag blir inte klok på detta! Tungan ute
  • shrigley
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-19 14:01:34 följande:

Tjena tjejer!

Av våra 3 ägg blev 2 befruktade och jag fick tillbaka båda idag. Ett bra och ett ok embryo med 7 celler.

Så nu påbörjar jag sista ruvningen med egna ägg!

Grattis!!! Och välkommen till ruvargänget!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-19 15:36:56 följande:

Kan inte fatta det - idag hade det gått upp till 379!!! Tjooohoooo! Och gravidsymptomen är tillbaks med stormsteg. Jag blir inte klok på detta!

Woooooow!!! Jag kan inte hålla mig, måste säga det, bara måste: vad var det jag saaaaaaa!!! JIPPIE!!!!!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-19 14:01:34 följande:

Tjena tjejer!

Av våra 3 ägg blev 2 befruktade och jag fick tillbaka båda idag. Ett bra och ett ok embryo med 7 celler.

Så nu påbörjar jag sista ruvningen med egna ägg!

Härligt!! Oavsett resultat så går det framåt. Lycka till och grattis till ruvarstatus! Kram
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-19 19:09:02 följande:

Woooooow!!! Jag kan inte hålla mig, måste säga det, bara måste: vad var det jag saaaaaaa!!! JIPPIE!!!!!

Jaaaas Maran du har varit optimisten du! Tack för ditt stöd. Man blir ju helt knäpp med symptom som kommer o går men just nu känns det som massiv aktivitet därnere.. Nu ska jag inte googlea mer, snart dags för en vecka vid Medelhavet (dock utan paraplydrink)!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-19 21:49:04 följande:

Jaaaas Maran du har varit optimisten du! Tack för ditt stöd. Man blir ju helt knäpp med symptom som kommer o går men just nu känns det som massiv aktivitet därnere.. Nu ska jag inte googlea mer, snart dags för en vecka vid Medelhavet (dock utan paraplydrink)!

He he, gissar att icke-googlandet kommer att hålla.... två dagar? Tre? ;-D Fast nu går jag efter mig själv, du har säkert bättre disciplin! Härligt med semester! Vi har ju resten av livet på oss att dricka paraplydrinkar.
  • UndrandeSökare

Shrigley- Roligt att det gick bra med hcg, då är det dags att ringa gyn nu och boka in vul till v.8?

Vad sa Falun? Blev de glada ? eller förvånade?

• shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-19 23:35:22 följande:

Shrigley- Roligt att det gick bra med hcg, då är det dags att ringa gyn nu och boka in vul till v.8?

Vad sa Falun? Blev de glada ? eller förvånade?

Hej undrande, tack för ditt stöd också! Det var lite konstigt för när jag ringde Falun glad i hågen o berättade den glada nyheten om hcg som fördubblats var 36e tim så fick jag först en gabska sval respons typ "jaa joo det är ju bättre men det är fortfarande lågt o du måste nog göra fler prover o det här kan ju faktiskt vara en utomkvedes..." VA? Jag fattade ingenting. Hon bad om att få konsultera läkaren o lade på men lovade ringa tillbaks.

I 45 min satt jag frenetiskt o googlade "utomkvedshavandeskap o ivf" - såklart - orolig för detta nya bud helt plötsligt. Men så ringde de tillbaks o sade atr läkaren tyckte jag kunde ta det lite lugnt nu, inga fler tester men istället VUL om två veckor (istället för om tre v). Risken var inte helt borta med utomkvedes, sade hon. det kan ha satt sig fel på mig (varför just jag löpte denna extra risk nu helt plötsligt förstod jag aldrig) men jag behövde inte kolla mer hcg eller testa nåt annat nu i allafall.

Är nu i v 4+5 (alltså v 5) och VUL blir v 7. Det vågar jag inte tänka på nu. Må jag inte få några plötsliga smärtor i buken (utomkveds), jag önskar hon aldrig sagt nåt om det. Försöker tänka bort det o vara glad över 379
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-20 06:44:41 följande:

Hej undrande, tack för ditt stöd också! Det var lite konstigt för när jag ringde Falun glad i hågen o berättade den glada nyheten om hcg som fördubblats var 36e tim så fick jag först en gabska sval respons typ "jaa joo det är ju bättre men det är fortfarande lågt o du måste nog göra fler prover o det här kan ju faktiskt vara en utomkvedes..." VA? Jag fattade ingenting. Hon bad om att få konsultera läkaren o lade på men lovade ringa tillbaks.

I 45 min satt jag frenetiskt o googlade "utomkvedshavandeskap o ivf" - såklart - orolig för detta nya bud helt plötsligt. Men så ringde de tillbaks o sade atr läkaren tyckte jag kunde ta det lite lugnt nu, inga fler tester men istället VUL om två veckor (istället för om tre v). Risken var inte helt borta med utomkvedes, sade hon. det kan ha satt sig fel på mig (varför just jag löpte denna extra risk nu helt plötsligt förstod jag aldrig) men jag behövde inte kolla mer hcg eller testa nåt annat nu i allafall.

Är nu i v 4+5 (alltså v 5) och VUL blir v 7. Det vågar jag inte tänka på nu. Må jag inte få några plötsliga smärtor i buken (utomkveds), jag önskar hon aldrig sagt nåt om det. Försöker tänka bort det o vara glad över 379

Idioter!!! Alla har inte 10 000 i hcg i början! Gud vad arg jag blir...
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?