UndrandeSökare skrev 2017-06-19 23:35:22 följande:
Shrigley- Roligt att det gick bra med hcg, då är det dags att ringa gyn nu och boka in vul till v.8?
Vad sa Falun? Blev de glada ? eller förvånade?
Hej undrande, tack för ditt stöd också! Det var lite konstigt för när jag ringde Falun glad i hågen o berättade den glada nyheten om hcg som fördubblats var 36e tim så fick jag först en gabska sval respons typ "jaa joo det är ju bättre men det är fortfarande lågt o du måste nog göra fler prover o det här kan ju faktiskt vara en utomkvedes..." VA? Jag fattade ingenting. Hon bad om att få konsultera läkaren o lade på men lovade ringa tillbaks.
I 45 min satt jag frenetiskt o googlade "utomkvedshavandeskap o ivf" - såklart - orolig för detta nya bud helt plötsligt. Men så ringde de tillbaks o sade atr läkaren tyckte jag kunde ta det lite lugnt nu, inga fler tester men istället VUL om två veckor (istället för om tre v). Risken var inte helt borta med utomkvedes, sade hon. det kan ha satt sig fel på mig (varför just jag löpte denna extra risk nu helt plötsligt förstod jag aldrig) men jag behövde inte kolla mer hcg eller testa nåt annat nu i allafall.
Är nu i v 4+5 (alltså v 5) och VUL blir v 7. Det vågar jag inte tänka på nu. Må jag inte få några plötsliga smärtor i buken (utomkveds), jag önskar hon aldrig sagt nåt om det. Försöker tänka bort det o vara glad över 379