• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-06-20 11:12:54 följande:

Hej tjejer

Hoppas alt är bra med er. Måste bara säga tack för stödjande ord efter den sista misslyckande. Har varit i en ganska svår period nu och inte orkat skriva, läsa eller ens tänka på bebisverkstad just nu. Både jag och sambon tog hårt på sista försöket och vi har varit ja ledsna, besvikna, arga och väldigt uppgivna. Tänkte bara säga hej och att jag tar en paus från tråden nu. Känns trist att bara försvinna utan att tacka för alla stöd... har skumläst och sett at teet hänt lite saker...

Grattis till plus för er som plussat!

Grattis till fina UL till er som är gravida och fortsätter att vara gravida!

Grattis till ruvarstatus för er som blivit ruvare!

Kraft och mod till er som fortfarande kämpar!

och en speciell tack till Jessy som har tänkt på mig och undrat hur jag mått <3

Jag kanske kommer igen med förnyade krafter i höst. Ska försöka läsa och se hur det går för er, men får se om jag finner styrkan. Nu behöver vi bara ta det lugnt och rå om oss själva utanför bebisverkstan...

Kramar alla!!

Hallå Furry!

Gott å höra ifrån dig, har också tänkt på dig och förstår att ni blev helt spaka efter det försöket. Det tar ju stopp nånstans, så är det bara :(

Vore trevligt att höra ifrån dig nån gång under sommaren ,men det bestämmer du själv såklart.

Vi gör inte heller nån behandling nu, får se om det blir yill höst. Har nu andra mensen efter ivfen, den kom en vecka sent, så hoppas kroppen är normal nu.

Ta hand om dig/er :)
  • smurfen 11
    Shrigley,

tänk nu att det ska bli barn, inte missfall. Eller hur :)

Njut av att du fick plus, inte alla som får uppleva det !
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-06-20 11:12:54 följande:

Hej tjejer

Hoppas alt är bra med er. Måste bara säga tack för stödjande ord efter den sista misslyckande. Har varit i en ganska svår period nu och inte orkat skriva, läsa eller ens tänka på bebisverkstad just nu. Både jag och sambon tog hårt på sista försöket och vi har varit ja ledsna, besvikna, arga och väldigt uppgivna. Tänkte bara säga hej och att jag tar en paus från tråden nu. Känns trist att bara försvinna utan att tacka för alla stöd... har skumläst och sett at teet hänt lite saker...

Grattis till plus för er som plussat!

Grattis till fina UL till er som är gravida och fortsätter att vara gravida!

Grattis till ruvarstatus för er som blivit ruvare!

Kraft och mod till er som fortfarande kämpar!

och en speciell tack till Jessy som har tänkt på mig och undrat hur jag mått <3

Jag kanske kommer igen med förnyade krafter i höst. Ska försöka läsa och se hur det går för er, men får se om jag finner styrkan. Nu behöver vi bara ta det lugnt och rå om oss själva utanför bebisverkstan...

Kramar alla!!

Heeej Furry!!!

Tack själv f att du orkar kika in o gratta och dela med dig!! Stora varma styrkekramar till dig, helt rätt ta en paus och göra allt sådant som fått stå tillbaka, träna, dricka vin, umgås, resa... Bebisfabriken kan vänta ett tag!

Välkommen in igen när och om du har lust, vi är kvar! <3
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-20 15:54:16 följande:

Shrigley - Hur är det med magen nu? Kräks du flera gånger per dag? Har du ont i magen också?

Tackar som frågar, nej inte kräkts mer. Men illamående o halsbränna o att det är nånting nytt därinne (när jag sitter). Föredrar just nu symptom framför inget alls.

Har bokat in nytt IL-dropp om 2-3 v hos Marie, hon är fantastisk. Fortsätter med Prednisolon fast bara en tablett om dagen. Övrigt har fasats ut (Trombyl, Prasteron).
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-20 11:58:46 följande:
    Heeej Furry!!!

Tack själv f att du orkar kika in o gratta och dela med dig!! Stora varma styrkekramar till dig, helt rätt ta en paus och göra allt sådant som fått stå tillbaka, träna, dricka vin, umgås, resa... Bebisfabriken kan vänta ett tag!

Välkommen in igen när och om du har lust, vi är kvar! <3
    Håller med Maran, Furry! Skönt att ta det lugnt i sommar o känna efter vad som blir nästa steg <3
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-20 15:54:16 följande:

Shrigley - Hur är det med magen nu? Kräks du flera gånger per dag? Har du ont i magen också?

Får jag fråga dig, mitt orakel, om jag borde kolla hcg igen (t ex imorgon, tre dagar sen sist) för att se att det är OK eller ska jag bara släppa det och invänta VUL om 2 v? Jag har gjort två st hcg-prov senaste veckan.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-21 11:56:05 följande:

Får jag fråga dig, mitt orakel, om jag borde kolla hcg igen (t ex imorgon, tre dagar sen sist) för att se att det är OK eller ska jag bara släppa det och invänta VUL om 2 v? Jag har gjort två st hcg-prov senaste veckan.

Nu lägger jag mig i, ha ha, men tyckte själv det var skönt att kolla hcg några ggr till. Beror väl på hur mkt "kontroll" du vill ha. Helt upp till dig. Kram!
  • kolabönan73

@smurf11

Jag är 43 år, träffade mitt livs kärlek för 1,5 år sedan. Har två barn sedan tidigare. Ska starta ivf i Köpenhamn nu i veckan. Tycker det är svårt att hitta information, känner mig osäker på medicinerna, det blir väldigt dyrt har jag förstått.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?