• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-21 12:35:47 följande:

Nu lägger jag mig i, ha ha, men tyckte själv det var skönt att kolla hcg några ggr till. Beror väl på hur mkt "kontroll" du vill ha. Helt upp till dig. Kram!

Och jag är ett konntrollfreak av rang! Men vill inte riskera förstöra semestern om det är nåt knas med värdet.. å andra sidan känner jag idag smärta i vänster sida, även inatt när jag vände mig i sängen. Rädslan för utomkvedes ständigt närvarande.....:-/
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-21 12:35:47 följande:
    Nu lägger jag mig i, ha ha, men tyckte själv det var skönt att kolla hcg några ggr till. Beror väl på hur mkt "kontroll" du vill ha. Helt upp till dig. Kram!
    Nu har jag bestämt mig: det blir inget nytt hcg-prov i närtid, inte heller något VUL för att kolla varför jag har värk i ena sidan, såvida inte det skulle förvärras. Det kan vara lite överstimulerade äggstockar alt en växande livmoder, hälsade Falun, som bara råder till att ta det lugnt. Och så får det bli. Snart Medelhavet, hoppas grodden trivs i värmen o saltvattnet. KramSolig
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-21 14:37:14 följande:

Nu har jag bestämt mig: det blir inget nytt hcg-prov i närtid, inte heller något VUL för att kolla varför jag har värk i ena sidan, såvida inte det skulle förvärras. Det kan vara lite överstimulerade äggstockar alt en växande livmoder, hälsade Falun, som bara råder till att ta det lugnt. Och så får det bli. Snart Medelhavet, hoppas grodden trivs i värmen o saltvattnet. Kram

Det gör du sååååå rätt i!! Ha en underbar semester:)
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-21 14:37:14 följande:

Nu har jag bestämt mig: det blir inget nytt hcg-prov i närtid, inte heller något VUL för att kolla varför jag har värk i ena sidan, såvida inte det skulle förvärras. Det kan vara lite överstimulerade äggstockar alt en växande livmoder, hälsade Falun, som bara råder till att ta det lugnt. Och så får det bli. Snart Medelhavet, hoppas grodden trivs i värmen o saltvattnet. Kram

Ok, är nog lika bra så du lan släppa liiite kontroll under semestern. Ha det super!!!
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-21 17:46:36 följande:

Ok, är nog lika bra så du lan släppa liiite kontroll under semestern. Ha det super!!!

Fast innan jag hoppar på planet imorgon kommer jag ta mitt sista CB test, jag vill gärna se att det slår om till 3+.... imorgon är jag på ruvardag 20 och fem dagar efter att jag hade 379 i hcg. Det måste väl ha slagit över då....
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-21 17:46:36 följande:

Menar fyra dagar efter sista hcg-test (måndag).
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-22 19:43:24 följande:

Fast innan jag hoppar på planet imorgon kommer jag ta mitt sista CB test, jag vill gärna se att det slår om till 3+.... imorgon är jag på ruvardag 20 och fem dagar efter att jag hade 379 i hcg. Det måste väl ha slagit över då....

Nej, det måste det inte... du har nog glömt men mitt hcg var ju uppe i 14000 innan det slog över till 3+, helt värdelöst! Men visst KAN det absolut slå över. Hcg > 2000 har jag för mig att det ska vara. Hur du än gör, ha en toppenvecka!!!
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-23 16:06:32 följande:

Trevlig midsommar allihopa!!! <3

Detsamma alla orakelkvinnor! Och nej, jag vågade inte testa med nytt CB imorse.... Kanske senare i Italien
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?