• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-22 22:27:10 följande:

Nej, det måste det inte... du har nog glömt men mitt hcg var ju uppe i 14000 innan det slog över till 3+, helt värdelöst! Men visst KAN det absolut slå över. Hcg > 2000 har jag för mig att det ska vara. Hur du än gör, ha en toppenvecka!!!

Tog ett test imorse, på ruvardag 21 (23 dagar efter ÄP) och det visade fortfarande 2-3... Försöker att inte tänka en massa nu. Jag vill bara inte att mina symptom ska tyda på ännu en ofostrig graviditet el MF :-/ Provar igen om några dagar....
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-24 08:27:36 följande:

Tog ett test imorse, på ruvardag 21 (23 dagar efter ÄP) och det visade fortfarande 2-3... Försöker att inte tänka en massa nu. Jag vill bara inte att mina symptom ska tyda på ännu en ofostrig graviditet el MF :-/ Provar igen om några dagar....

Var det en vecka sedan den visade 2-3?
  • Maran73

Tror bara att du är för otålig, det är ju precis 3 veckor nu? De där testen är som sagt INTE känsliga alls, så vänta nu i MINST 3-4 dagar innan du testar igen. Och hör sen.
  • Sjuttiosjuan

Ja, lyssna på Maran nu! Hon är klok som en bok:)
  • shrigley
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-24 12:20:08 följande:

Ja, lyssna på Maran nu! Hon är klok som en bok:)

Maran är mitt orakel ;) Som ni märker har tålamod aldrig varit min grej men så har jag varit gravid/ogravid kontinuerligt i 18 mån så man börjar tappa kontrollen.. hehe
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-24 12:33:15 följande:

Maran är mitt orakel ;) Som ni märker har tålamod aldrig varit min grej men så har jag varit gravid/ogravid kontinuerligt i 18 mån så man börjar tappa kontrollen.. hehe

Fattar.. det tar på krafterna och man vill ju bara ha svar typ NU!

Jag väntar tålmodigt och skulle vilja att ruvardagarna bara var över.. men jag ska spendera veckan på en segelbåt i Grekland med svärmor så det blir inget tjuvtest! På onsdag vet jag..

Ha en fortsatt skön semester nu!
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-24 13:09:01 följande:

Shrigley -Trodde det var jag som var ditt orakel?

Jag har två st! tur jag har!
  • Maran73

Ha ha, orakel vette sjutton, är väl mer så att vi varit "med" i svängen ett tag? Tyvärr, får man väl säga... Och otålighet har vi nog gemensamt allihopa, jääääklar vad påfrestande det är! Gaaah!

Det är iaf spännande som sjutton, Shrigley och sjuan!!!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?