• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-24 14:11:03 följande:

Ha ha, orakel vette sjutton, är väl mer så att vi varit "med" i svängen ett tag? Tyvärr, får man väl säga... Och otålighet har vi nog gemensamt allihopa, jääääklar vad påfrestande det är! Gaaah!

Det är iaf spännande som sjutton, Shrigley och sjuan!!!

Japp, spännande var ordet. Man undrar ju så hur det ska gå. Analyserar varenda grej. Jag har ganska ont i magen/buken, i båda sidorna, undrar om det kan vara lite överstimulerade äggstockar som är ömma (?). Jag körde ju på med maxdos Gonal (450) i typ två veckor. Det spänner o ömmar när jag sträcker ut mig i sängen, ibland när jag ska vända mig om eller reser mig hastigt upp ur sängen. Då blir det som ett knivhugg i sidan. I övrigt känner jag inte av det. Så länge det inte blir värre avvaktar jag. Vad tror ni? Idag v 5+3.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-25 12:10:54 följande:

Japp, spännande var ordet. Man undrar ju så hur det ska gå. Analyserar varenda grej. Jag har ganska ont i magen/buken, i båda sidorna, undrar om det kan vara lite överstimulerade äggstockar som är ömma (?). Jag körde ju på med maxdos Gonal (450) i typ två veckor. Det spänner o ömmar när jag sträcker ut mig i sängen, ibland när jag ska vända mig om eller reser mig hastigt upp ur sängen. Då blir det som ett knivhugg i sidan. I övrigt känner jag inte av det. Så länge det inte blir värre avvaktar jag. Vad tror ni? Idag v 5+3.

Hmmm... sådär kan jag känna nu, från/runt livmodern, men är ju i v 14 och då växer det ganska mkt. Tidig växtvärk eller äggstockarna bör det väl vara? Säkert normalt hur som helst, allt som är konstigt verkar ju normalt!
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-25 13:59:18 följande:

Shrigley - Har du ringt nu och bokat in vul i v.8 hos gyn? Eller väntar du till längre fram?

Ska på VUL när jag är hemma från Italien, blir 4/7 när jag kommer att vara i v 7 (6+5). Falun ville jag skulle göra det en vecka tidigare pga vad de ansåg vara lågt hcg. Blir mkt spännande då, jag hoppas jag inte får mer ont under tiden eller att det onda jag känner nu håller i sig ändå tills dess....
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-25 13:03:44 följande:

Hmmm... sådär kan jag känna nu, från/runt livmodern, men är ju i v 14 och då växer det ganska mkt. Tidig växtvärk eller äggstockarna bör det väl vara? Säkert normalt hur som helst, allt som är konstigt verkar ju normalt!

Hm, tror inte växtvärk (som jag tror är mer diffus o molande?) utan känns som vassa plötsliga stick/hugg, ungefär som håll, kan även stråla ut i ländryggen lite efteråt. Hm.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-25 17:07:36 följande:

Hm, tror inte växtvärk (som jag tror är mer diffus o molande?) utan känns som vassa plötsliga stick/hugg, ungefär som håll, kan även stråla ut i ländryggen lite efteråt. Hm.

Beats me, den där "molvärken" som alla pratar om har jag aldrig känt... först nu det börjar kännas som sagt och då mer som du beskriver. Rätt säker på att det är "växtvärk" jag har då det började för 1-2 veckor sedan, och strax efter insåg vi att livmodern faktiskt började synas.
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-25 17:14:34 följande:

Beats me, den där "molvärken" som alla pratar om har jag aldrig känt... först nu det börjar kännas som sagt och då mer som du beskriver. Rätt säker på att det är "växtvärk" jag har då det började för 1-2 veckor sedan, och strax efter insåg vi att livmodern faktiskt började synas.

Men är det som håll, typ plötsligt hugg och att du måste stå still o slappna av tills det går över? Jag har en gång upplevt en graviditet t o m v 11 (som slutade i MF) o det var nånting helt annat. Kändes bara då som en växande clementin o sen apelsin mellan benen..! ????
  • UndrandeSökare

Shrigley- Har du berättat om dessa hugg för kliniken?

Vad säger de?

Förstår att det är jobbigt att ha ont.

Hoppas de kan se något på vul i v.6+5, men bli inte ledsen om de inte kan se något så tidigt. Ser de inget så bara boka ny tid senare. Jag har själv varit på vul tidigt tidigare, för att läkare krävde det för att skriva ut medicin. Men inget kunde de se för det var för tidigt. De hittade inte ens hinnsäcken trots att 2 läkare kollade. Så jag bokade ny tid senare och då kunde de se graviditeten.

Så numera bokar jag aldrig tidigare än v.8, jag struntar i om kliniken tycker att man kan göra det tidigare.

Hoppas det går bra.

• shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-25 17:50:11 följande:

Shrigley- Har du berättat om dessa hugg för kliniken?

Vad säger de?

Förstår att det är jobbigt att ha ont.

Hoppas de kan se något på vul i v.6+5, men bli inte ledsen om de inte kan se något så tidigt. Ser de inget så bara boka ny tid senare. Jag har själv varit på vul tidigt tidigare, för att läkare krävde det för att skriva ut medicin. Men inget kunde de se för det var för tidigt. De hittade inte ens hinnsäcken trots att 2 läkare kollade. Så jag bokade ny tid senare och då kunde de se graviditeten.

Så numera bokar jag aldrig tidigare än v.8, jag struntar i om kliniken tycker att man kan göra det tidigare.

Hoppas det går bra.

Tack snälla orakel :) Jag nämnde det för Falun när det först började o de började yra om utomkvedes pga hcg, så jag kontrollfrågade på FertilitetsPlus som sade att jag inte behövde oroa mig, så länge jag inte gick dubbelvikt.. Och så pratade jag med Falun igen (någon annan där) som trodde det kunde vara ömma äggstockar efter den massiva stimuleringen. Lite olika bud men eftersom det är på båda sidor tror jag det är äggstockarna o inte utomkvedes el likn. Ibland kan det kännas ganska ytligt under/nedanför naveln.
  • UndrandeSökare

Shrigley - Varsågod !

Hur många embryon sattes in? 2?

Tror Falun att du ev ska ha fått utomhavandeskap på båda sidor samtidigt då? Eller hur förklarar de att du har ont på båda sidorna?

Jag hoppas verkligen inte det är utomhavandeskap.

Hoppas det onda går över snart.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?