• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-25 17:47:17 följande:

Men är det som håll, typ plötsligt hugg och att du måste stå still o slappna av tills det går över? Jag har en gång upplevt en graviditet t o m v 11 (som slutade i MF) o det var nånting helt annat. Kändes bara då som en växande clementin o sen apelsin mellan benen..! ????

Ja, typ, lite mer "skärande" eller "stickande" än håll skulle jag nog säga, håll upplever jag mer som kramp. Det går över väldigt fort dock, och jag ligger/sitter stilla liksom automatiskt tills det går över. Gör inte jätteont, blir inte sätskilt orolig över det. Sen har jag lite lätt krampartade spänningar över livmodern också, "huggen" känns mer som att de kommer fr ligament nära ljumskarna dvs mer åt sidorna till.
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-06-25 19:13:11 följande:

Ja, typ, lite mer "skärande" eller "stickande" än håll skulle jag nog säga, håll upplever jag mer som kramp. Det går över väldigt fort dock, och jag ligger/sitter stilla liksom automatiskt tills det går över. Gör inte jätteont, blir inte sätskilt orolig över det. Sen har jag lite lätt krampartade spänningar över livmodern också, "huggen" känns mer som att de kommer fr ligament nära ljumskarna dvs mer åt sidorna till.

Din beskrivning låter väldigt likt det jag känner, Maran. Dock inte helt lätt att förklara exakt hur det känns. Jag känner också i ljumskarna o att det då kan stråla lite ner i benen, men det känner jag ibland också när jag är sjuk eller väldigt trött/utmattad.
  • smurfen 11

Vilken härlig bild Maran! Inte skrivit på ett tag så är gammal nyhet, jag vet, men bara trevligt se ulbilder, så får man nåt å längta till, turen ska väl komma till oss andra nån jäkla gång...morr

Då hoppas jag på att det fortsätter med positivt för dig Shrigley, och att inte mens dyker upp för dig Sjuttisjuan!

Inte mycket nytt under solen här...fått ett jäkla munsår av all stress och mens, urk ! Men det försvinner ju snart :)

Kollat upp lite kliniker som jag ska presentera för min sambo nu snart, håll tummarna att han vill samma som jag !

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-26 14:52:50 följande:

Vilken härlig bild Maran! Inte skrivit på ett tag så är gammal nyhet, jag vet, men bara trevligt se ulbilder, så får man nåt å längta till, turen ska väl komma till oss andra nån jäkla gång...morr

Då hoppas jag på att det fortsätter med positivt för dig Shrigley, och att inte mens dyker upp för dig Sjuttisjuan!

Inte mycket nytt under solen här...fått ett jäkla munsår av all stress och mens, urk ! Men det försvinner ju snart :)

Kollat upp lite kliniker som jag ska presentera för min sambo nu snart, håll tummarna att han vill samma som jag !

Ha ha, tack Smurfen, den 31 juli är det dags för RUL (rutinultraljud) så då kommer ny bild (ta i trä, är fortfarande liiite försiktig). Då ser man ju mer detaljer, ska bli kul!!!

Alltså, vi måste lösa detta med sjuttiosjuans namn... Vi döper ju om hej vilt, SuperFurry blev Furry och UndrandeSökare blev Undrande. Omröstning ombedes! Sjuan? 77?

Hoppas och tror att din sambo rättar sig in i ledet!
  • shrigley

Plötsligt slog det till. Nu mår jag så illa att jag spyr ???????????? Om inte jag är supergravid nu så heter jag Albert Einstein.

• Maran73
    shrigley skrev 2017-06-26 21:55:18 följande:

Plötsligt slog det till. Nu mår jag så illa att jag spyr ???????????? Om inte jag är supergravid nu så heter jag Albert Einstein.

Åh yeeeey! Eller... ja... du förstår vad jag menar! <3
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-26 15:21:08 följande:
    Ha ha, tack Smurfen, den 31 juli är det dags för RUL (rutinultraljud) så då kommer ny bild (ta i trä, är fortfarande liiite försiktig). Då ser man ju mer detaljer, ska bli kul!!!

Alltså, vi måste lösa detta med sjuttiosjuans namn... Vi döper ju om hej vilt, SuperFurry blev Furry och UndrandeSökare blev Undrande. Omröstning ombedes! Sjuan? 77?

Hoppas och tror att din sambo rättar sig in i ledet!
    Hehe ja alla dessa namn, lite kul ändå att vi får döpa oss till andra namn. 77 är ju bra, om sjuttisjuan är ok med det:)

Ja, som ni vet så försvinner ju aldrig hoppet...käkar ju rosenrot och munkpeppar ( hoppas du Maran tycker det är ok ;), och känns som äl är på ingång. Trots all besvikelse i över två år så är man likadan...suck. Fick till det i söndags och förhoppningsvis ikväll så kanske det räcker...om gudarna är med oss.

Nån mer ivf blir det iaf inte för oss. Men ja, hoppas sambon och jag kan komma överens om äd. Igår såg jag en äldre kvinna som lutade sig vilande mot (hennes vuxna barn?) på en parkbänk, då tänkte jag fan jag vill inte vara ensam på ålderns höst.

Men så pajade sambons bil med reparation på ca 12000 nu, och imorse säger han " mina utgifter och inkomster har inte riktigt vart jämna i år". Nej! tänkte jag, vill ju berätta om alla kliniker NU ! Men har väl insett att rätt tid kommer aldrig, så bara kläcka ur sig det jag vill ha sagt, så får han säga vad han vill.

Ny bild 31 juli, ja gärna ! När är det dags förresten att den lille ska ut?

• smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-26 21:55:18 följande:

Haha, så bra, då är det som det ska hoppas jag!

Frågar som Undrande, du fick två ägg va?
  • shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-27 13:09:06 följande:

Hehe ja alla dessa namn, lite kul ändå att vi får döpa oss till andra namn. 77 är ju bra, om sjuttisjuan är ok med det:)

Ja, som ni vet så försvinner ju aldrig hoppet...käkar ju rosenrot och munkpeppar ( hoppas du Maran tycker det är ok ;), och känns som äl är på ingång. Trots all besvikelse i över två år så är man likadan...suck. Fick till det i söndags och förhoppningsvis ikväll så kanske det räcker...om gudarna är med oss.

Nån mer ivf blir det iaf inte för oss. Men ja, hoppas sambon och jag kan komma överens om äd. Igår såg jag en äldre kvinna som lutade sig vilande mot (hennes vuxna barn?) på en parkbänk, då tänkte jag fan jag vill inte vara ensam på ålderns höst.

Men så pajade sambons bil med reparation på ca 12000 nu, och imorse säger han " mina utgifter och inkomster har inte riktigt vart jämna i år". Nej! tänkte jag, vill ju berätta om alla kliniker NU ! Men har väl insett att rätt tid kommer aldrig, så bara kläcka ur sig det jag vill ha sagt, så får han säga vad han vill.

Ny bild 31 juli, ja gärna ! När är det dags förresten att den lille ska ut?

Låter klokt Smurf! Droppa det för sambon o låt det sjunka in, hoppas ni hittar en bra lösning ??
  • shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-27 13:10:05 följande:

Haha, så bra, då är det som det ska hoppas jag!

Frågar som Undrande, du fick två ägg va?

Ja, två st tvådagars (en på fyra o en på åtta celler). Tror dock inte det är två st därinne, då borde jag ha haft högre hcg sannolikt. Jag har fortfarande inte fått 3+ på CB, men illamåendet är all over the place. Inte lätt att hålla masken på semestern inför sambons barn som undrar varför jag beter mig så konstigt. :-S
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?